Nejste přihlášen/a.
Potřeboval bych poradit ohledně přípojného vozíku za auto. Je už starý a proto bych ho chtěl odhlásit a zlikvidovat. Na dopravce mi řekli, že se musí ekologicky zlikvidovat a donést na to potvrzení. Nevím proč ekologicky, když je ze železa a dřeva-tam přece není žádný olej ani benzín atd. Je to opravdu tak jak říkají? Děkuji
Podle zákona o odpadech č. 185/2001 Sb., není přívěsný vozík motorové vozidlo, tudíž nemá žádné provozní náplně mimo pneu a vzduchu, není žádný důvod být ekologicky likvidován, dle mého názoru kdo požaduje eko-likvidaci nezapnul mozek
Podejte inzerát za mrzký peníz, kutil jej zakoupí a poradí si, poněvadž mám dojem, že automobil se likviduje zdarma, ale karavan, neb přívěsný vozík může být ještě navíc poplatek.
řeší to § 13 zákona č.56/2001 Sb. , stačí si to přečíst...
můžete předložit buď doklad o ekolikvidaci ( nemusíte povinně jako u auta) nebo můžete předložit doklad potvrzujjící ZNIČENÍ silničního nemotorového vozidla...to by mohlo být i potvrzení obce že vozík byl v rámci železné soboty odvezem mísními hasiči do sběrny a tam zničen...nebo potvrzním o zničení přímo ze sběrny...Opět se tady ukazuje jak špatný zákon prosadil pan STANJURA...
V důvodové zprávě k novele zákona se píše, že pokud jde o zápis zániku ( dříve trvalé vyřazení), musí být zřejmé a musí být jednoznačně prokázáno, že vozidlo už fyzicky neexistuje...
Minulý týden přítel dokončil likvidaci přívěsného vozíku. Celkem dva telefonáty a dvě návštěvy úřadu.
Protože jsme blízko u Prahy, zavolal na dvě různé firmy, které se věnují eko-likvidaci aut. U druhé uspěl. Přijeli si pro vozík sami, nic se neplatilo. Pro firmu nevýhodná věc, ale udělají to. Na místě pán z tiskárny vyjel protokol o eko-likvidaci, se kterým se druhý den přítel vydal na odhlášení. A protože jsme takoví-makoví, dostal pán alespoň 200 korun do kapsy za ochotu, samozřejmě se bránil.
Nebyl žádný problém a je klid. Také jsme chtěli dát přívěs hasičům, aby si kov prodali, ale protože nemohli dát požadovaný protokol, dopadlo to takhle, ale jak píšu, nebyl problém.
Nemusíš ekolikvidaci,můžeš normálně rozřezat,odvézt do sběrny a tam si nech vystavit potvrzení že vozík už neexistuje. Osobně to nechápu ani u motorových vozidel,stejně je můžu opravovat,měnit olej,který se mě může převrhnout do půdy,můžu měnit veškeré provozní náplně které mi rovněž můžou uniknout.můžu z auta vyndat a nasadit akumulátor,můžu je opravovat,vyvařovat..dělat s ním cokoliv. Tak v čem je ta likvidace takový rozdíl? To by ku*** nestačilo potvrzení že jsem nebezpečný věci odvezl do sběrny,karoserii bych si rozřezal,dobrý věci prodal. Takhle když chci z auta něco zachránit tak musím pokoutně chodit po vrakovištích a shánět takový kde vezmou jenom oholenou karoserii,proč zbytečná komplikace.
Ale tak to už v tomhle diktaturním spolku EU prostě chodí
Nejde jen o EU, ale i o prolhané občany, stačí si prostudovat meziresortní připomínková řízení k tomuto zákonu...zástupce MV ČR ( Policie ČR) tam opakovaně upozorňuje, že se vozidla vyřazená na čestná prohlášení nebo vyřazená z důvodu zániku účelu využití ( napž. králíkárna - stará právní úprava) opakovaně ojevují v provozu, s falešnými nebo odcizenými SPZ-kami, samozřejmě bez dokladů, bez povinnho ručení a bez technické prohlídky...
Aha,takže si policie neumí poradit s pár jedinci tak to zase odnesou všichni..kolektivní vina. A navíc,co si tím pomůžou? stejně když na to někdo má koule,bude stejně jezdit v život ohrožujícím vraku,bez technicé a bez pojištění,jen bude prostě přihlášené...a ty falešné SPZ si může udělat klidně tak jak tak,vyrazit čísla do plechu a pak to nabarvit asi nebude moc velký problém. Podle mě jde spíš o jinou věc,tohle je jen zástěrka..bylo by moc náhradních dílů na stará auta,jejich majitelé by neměli problém s jejich sháněním a stará auta by si nechávali déle...a to se nemůže trpět
Taky bych se přikláněl k radě ostatních zkusit jej nabídnout k prodeji,někdo si jej klidně opraví a používá,já jsem taky renovoval přívěs starý 35 let a pořád mi bezvadně slouží,navíc je odpružený vinutými pružinami s tlumiči takže má ještě lepší jízdní vlastnosti než ty dnešní plecháče. Nebo někdo si starý vozíky upravuje za frézy nebo za malotraktory
Když to rozřežeš nebo dáš k likvidaci,v nejlepším případě za to dostaneš pár korun za železo,když to prodáš,tak klidně i 2 nebo 3 tisíce,žádná ekodaň na to není takže by se to mohlo prodat i celkem lehce
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.