Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jízda bez dobíjení

Od: petr1* odpovědí: 10 změna:

Chci se zeptat, kolik km bych zhruba ujel bez dobíjení s Fabií 1,9 TDI od okamžiku rozsvícení kontrolky dobíjení? Baterii mám o kapacitě 72 Ah. Mám na mysli situaci, kdy by baterie byla v dobrém stavu, plně nabitá a měl bych samozřejmě vypnuté všechny spotřebiče včetně světel. Ptám se jen informativně, abych byl v obraze. Děkuji za informace

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

danys*
hodnocení

0x
500km možná i vic byste klidně ujet mohl.

 

hodnocení

0x
avatar opicak

Jel jsem jednou z Prahy do Ostravy. Měl jsem dvě baterie. Po Praze jsem ještě svítil, aby mě nebuzerovali Policajti. Dojel jsem k Devíti křížům. Tam jsem preventivně vyměnil baterku a dojel cca 20 km od Ostravy. Tam jsem na stopce šlápl na brzdu, rozsvítila se brzdová světla a konec. 500 km podle mě ani náhodou.


doplněno 22.05.16 13:56:

všechny spotřebiče nevypnete nikdy . pořád bude odebírat proud řídící jednotka, centrál, paměť radia, brzdová světla, atd. atd.

51emyta

Spotřeba samotného motoru není až tak velká. Prakticky tam teče několik A. Pokud je baterie v dobré kondici a plně nabitá, tak bych těch 500km viděl reálně.

Mě odešel altík u Renault Trafic. Bez baterie a funkčního alternátoru jsem urazil přes 300km. A klidně bych ujel tisíce. Stačilo jen vyšroubovat chcípací ventil na čerpadle a místo něho dát šroub. Pak to jelo, dokud by nedošla nafta. Výhoda starých rotaček. Ale zase to nešlo chcípnout.

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
Mel jsem nakou baterku 54ah , po umreni alternatoru a rozsviceni baterie jsem ujel 50km , pote konec. Vse po tme. U fabky nejvice zere proud posilovac. Samozrejme baterka jiz nebyla v OK stavu. Ale 500km fakt ne.
danys*
Rozume, superb 1,9tdi bez světel atd. v pohodě 300km. Druhy den cca. 30km do servisu před tím samozřejmě startování!

 

svyjabob*
hodnocení

0x

To že má 72Ah (měla jako nová), a že jí akorát nabijete nic neznačí.
Záleží totiž především na tom, v jaké je kondici, a jakou má reálnou kapacitu, a to nejste schopen odhadnout ani náhodou, leda v specializovaném servisu. protože stačí jedna sezóna a špatné zacházení s baterií, a už se můžete dostat o třetinu až polovinu kapacity baterie níže. Také záleží na tom, kolik si toho vezme při nastartování, jelikož jedno nastartování se rovná i "několika hodinám jízdy". Jinak samotná jízda, když byste se snažil, nespotřebuje skoro nic (pár ampér za hodinu). A je možné s tím najet i jak někdo psal 500km, ale být vámi, raději si nechám v nejbližším servisu vyměnit altík (cena za hodinu práce cca 200-400,-) a samotný alternátor koupíte použitý za 100,- na autovrakovišťi, a to samotná výměna je ani né na 30 minut. Nevím jak u TDi, ale u 1,4 MPi byl alternátor hezky ze předu před hlavou.

 

ddddddd
hodnocení

0x

Když jsem mněl Octávku, tak jsem ujel bez dobíjení zhruba 40km, ale zhruba v půlce přestalo fungovat ABS.

 

jenda2*
hodnocení

0x

Něco kolem 3,5 hod. chodu motoru. Spíš méně. Při běžných potkávačkách.

 

vernon
hodnocení

0x
500km je blbost, bylo by to max. pár desítek km.
Elektrohydraulický posilovač bez dobíjejícího alternátoru nepracuje.

 

lubos*
hodnocení

0x

Syn dneska ujel s Fordem Tranzit MK6 r.v. 2003 z Alp s rozbitým alternátorem jen na nabitou baterii 400km. Samozřejmě vše vypnuté (světla atp.) V čechách si dal náhradní baterii kvuli ventilátoru topení... ale tamta by jela určo dál. snad se někomu tato informace hodí, protože si v Rakousku zbytečně koupil 2 náhradní baterie (stačila by jen jedna)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]