Kdy se vám rozsvítí kontrolka?

Od: Datum: 20.05.16 06:11 odpovědí: 20 změna: 21.05.16 02:03

Ahoj.

Kdy se vám na palubce rozsvítí kontrolka tlaku oleje v motoru? Mě zmizely záhadně 3 litry oleje ze 4 a kontrolka jen tak slabě problikla. V servisu mi bylo poněkud stydno. Paměť mi nebere okamžik. kdy jsem kus toho oleje na měrce viděl.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 20.05.16 06:23
avatar

Upřímně řečeno - tohle jsem fakt netestoval, nějak nemám náturu na to riskovat motor. Navíc služebák si hlídá hladinu oleje sám. U svého auta to kontroluji - ne tedy před každým startem, jako jsem činil v dobách svých řidičských začátků na Š1000MB, kde se olej často doléval, ale řekněme jednou dvakrát do týdne to zkontroluji.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.05.16 06:42
avatar

Kontrolka se trvale rozsvítila loni, kdy došlo, jak jsem později zjistil (zjistili v servisu), k poruše čidla tlaku; hladinu oleje kontroluji namátkově, stejně tak chladící a brzdovou kapalinu - při dolévání kapaliny do nádobky ostřikovačů, většinou tak jednou za čtrnáct dnů...někdy až měsíc; a to posleních třicet šest let, uvidíme, jak ještě dlouho...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.05.16 07:50
avatar

Kontrolka oleje nehlídá množství oleje (na to je tam ta měrka), ale jeho tlak. Takže to, že svítí, znamená že motor nemaže, nikoliv že je v něm málo oleje (příčin může být víc) a naopak, když nesvítí, neznamená to, že je oleje dostatek (pro mazání to ale ještě stačí). Samozřejmě, že když olej ubyde pod určitou mez a čerpadlo nemá co čerpat, klesá i tlak oleje a kontrolka se rozsvítí. Tak daleko by se to ale nemělo nechat dojít.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: asd1
Datum: 20.05.16 09:49

Kontrolka tlaku reaguje na pokles tlaku oleje, ten nastane až když čerpadlo nemá co brát = sací koš nad hladinou, to nastane když ve vaně zbývá sotva litr oleje a olej v zatáčce steče ke straně.

V návodech kontrola množství oleje každých 500 km není zbytečný výmysl ;)

Spodek motoru je mazaný i rozstřikem, pokud je hladina moc nízko tak to nemaže, motor se klidně může i přidřít, můžou se zapéct kroužky a podobné radosti.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.05.16 21:27
avatar

To si nemyslím, že by se mohl motor u auta zadřít z důvodu nízké hladiny oleje. Motory aut jsou mazány tlakovým olejem, který je na mazaná místa distribuován olejovými kanálky. Pro motor je mnohem důležitější tlak oleje, než množství. Je to asi 1,5 roku, co v práci umřel motor Iveco Cursor. Oleje bylo na max. Jen byl nízký tlak. Při volnoběhu cca 0,6 bar a při 1 500 otáčkách ne více, jak 1,5 bar. Motor po závadě dokázal ještě ujet asi 170 km. Při cestě do servisu písty prorazily blok a za jízdy při rychlosti cca 90 km/h se natvrdo kousnul. Všichni jsme se domnívali, že je jen špatný snímač tlaku. Nebyl.

Rostřikem jsou mazány jen malé motory, typicky jednoválce v zahradních sekačkách a podobných malých strojích. Ve svých autech udržuji hladinu ojele spíš na min než na max. Rychleji se motor ohřívá, a také se omezují průsaky oleje z motoru. Pro motor je horší více oleje, než měně, protože pak může klikovka narážet do hladiny a vznikají nebezpečné torzní kmity.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: asd1
Datum: 20.05.16 21:44

Tlakově je mazaná klika, hlavní ložiska, ojniční ložiska atd. Ale rozstřik tam je taky a pokud nefunguje tak se můžou přidírat písty ve válci.. Jasně že nízký tlak je nebezečný, to jede hlavní ložisko na sucho a během chvilky je vymalováno. U chybějícího rozstřiku to trvá dýl, ale škodí to taky. Ideál je obvykle v polovině mezi min a max. nad max škodí a pod min taky.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: mzxy
Datum: 20.05.16 11:43

proto si raději koupím o 10-20 procent dražší auto v německu s origo dokumenty ze servisu, abych měl jistotu že cestou domů se nedočkám totální destrukce motoru.

Na vašem místě bych se tím nechlubil a auta se rychle zbavil,. nejlépe za hotové do velkéhop bazaru...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.05.16 12:48
avatar

Prozraďte mi, co mají originální německé dokumenty a cena auta společného s tím, že si někdo nezkontroluje olej? *sok*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 20.05.16 13:21

Průměrný němec dodržuje "ordnung" a když je v příručce kontrola oleje každých 500 km tak to kontroluje ;) A ne že jako průměrný čech jezdí do rozsvícení kontrolky a pak čumí že tam musí dolít 3 litry ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 20.05.16 17:09

Blbost,hovada co na všechno prděj se najdou ve všech zemích. Pár takových zaručeně bez problému aut z germánie už mě rukama taky prošlo..a byl to stejný sajrajt jako ty stočený herky z našich bazarů. To je stejný jako u nás,jsou lidi co na údržbu s** a jsou lidi co se o auto starají. Nebo si myslíš že každý němec je ustaraný 50 letý pán s kšandami,co lítá kolem auta s jelenicí a má infarkt z toho že přetáhne výměnu oleje o 10 kilometrů? a jede na ni samozřejmě do autorizovaného servisu?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 20.05.16 21:36

Píšu průměrný ;) Jasně že hovado se najde všude, akorát že v D těch hovad je řádově míň než tu. Stačí projít bazary u nás a v D a rozdíl je obrovský. V ČR 90% naleštěný šrot, zamaskované zásadní vady; v D 90% solidní stav odpovídající popisu (turecký a arabský bazaristy nepovažuju za německý autobazar, na to pozor)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pipi
Datum: 20.05.16 12:03

Připomínáte mi jednu VŠ ,iq do minusu s titulem Mgr,od které jsem koupil auto,ve kterém najela 100 000 km a když mi ho prodávala,tak nebyl na měrce vidět olej.Nevěděla totiž,že se má kotrolovat měrka oleje.Jen ji ho občas naštěstí při občasných prohlídkách mechanik dolil,když viděl,že tam nic nemá.Kdyb autu nic nebylo a nepotřebovala mechanika něco spravit,auto už bylo dávno zadřené

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.05.16 02:03
avatar

Kdysi před léty jsem měl auto v servisu a půjčil jsem si Š 120 L . Po zjištění , že olej je pod dolní ryskou, jsem doplnil na minimum. Bylo mi za to vyčiněno s tím, že olej doplňuje pouze známý mechanik při návštěvě servisu ( majitelka vozu též s titulem ing).

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 20.05.16 13:33

mám i kontrolku hladiny oleje, takže pokud se rozsvítí, doliju tak půl litru a hotovo - stalo se mi to jednou ke konci intervalu. jinak nedolívám.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: karel1234
Datum: 20.05.16 15:34

Co to je za auto,z ktereho zmizel olej?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 20.05.16 17:15

Jestli jsi vypnul motor okamžitě když problikla tak se nic stát nemuselo,pokud jsi s tím jel tak může být po motoru. Tahle kontrolka nehlídá množství,ale tlak oleje,dokud má čerpadlo co sát nesvítí,když nemá co sát tak se rozsvítí. Co je to za auto a jak dlouho jsi nemrknul na měrku? protože pokud to zmizelo nějak extrémně rychle a nehulí to modře,tak by bylo záhodno najít kadyma to utíká. Kontrolka svítí jenom před startem,když nastartuješ,musí maximálně do dvou sekund zhasnout jak se systém natlakuje. Mě teda zhasne snad do půl sekundy,v tom okamžiku když se motor rozbíhá

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.05.16 19:29

Ahoj Fíku.

Jde o Felicii z roku 1996. Nic z ní nekape, spaliny jsou v normě a motor táhne obstojně. Na STK a emisích byla loni v září.


doplněno 20.05.16 20:06:

Ahoj Karle.

Mě spíš vadí, že mi tu někdo odmazává i několik vět z mého nového příspěvku. Motor je 1.3. Nedůležité.

Že by sem lezl nějaký Hacker? Nebo se na tom někdo přímo ukájí z Poradny?

Od: fik
Datum: 20.05.16 21:54

Tak někadyma se ten olej ztratil,jsou jen dvě možnosti,buď že jej motor spálí nebo že někde vyteče,jiná možnost není. Sám mám felicii 1,3 MPi a olej teda za celý interval neubyde vůbec žádný,nebo jen zcela neměřitelné množství. Pokud ubyly 3 litry tak to by někde muselo solidně kapat a to by jsi poznal,měl by jsi pod autem pořád louže. Vytoč svíčky jak vypadají? pokud motor žere nadměrné množství oleje budou černé

Po jakém intervalu měníš olej a jaký dáváš?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: karel1234
Datum: 20.05.16 19:46

Humbucker,divis se ze nikdo poradne neporadi,kdyz nejses schopny napsat to zakladni,o jake auto se jedna.

Az po zadosti napises felicie 1996?

Je to 1.3,1.6 nebo 1.9 D?

Toto jsou zakladni informace!*zed*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.05.16 20:07
avatar

V minulosti jsem s autem BX14RE dojížděl domů s půl litrem oleje ale POZOR ! pro motor i převodovku (šlo o motor typ 150J-ležatý tzv monoblok se společnou olejovou náplní!) přičemž kontrolka problikávala posledních cca 70?km při každém hrbu,zatáčce na obě strany.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.