Problémy s dobíjením

Od: Datum: 17.05.16 15:00 odpovědí: 16 změna: 24.06.16 17:23

Zdravím, před necelým rokem jsem koupil Fabii 1,9 TDI a za posledních cca 20 dní se mi 2x stalo, že mi nečekaně během jízdy začala svítit nebo blikat kontrolka dobíjení. Když se to stalo poprvé, kontrolka dobíjení chvílemi blikala a chvílemi trvale svítila, asi po 5 km jízdy už nesvítila a vše se zdálo v pořádku. Potom jsem během 20 dní najel asi 500 km a vše v pořádku a dnes se mi opět za jízdy rozsvítila kontrolka dobíjení, ale už neblikala, jen trvale svítila. Asi po 10 km zhasla a při zpáteční cestě cca 40 km byl už zase klid, kontrolka nesvítila. Ta kontrolka vždy zhasla samovolně, to znamená, že jsem nemusel zastavit ani vypnout motor, prostě během jízdy po určité době samovolně zhasla. Před startováním se kontrolka normálně rozsvítí společně s ostatními kontrolkami. Jestli v tu chvíli, kdy svítí kontrolka, alternátor dobíjí nebo nedobíjí, nezjistím, protože se to stane vždy nečekaně během jízdy a než dojedu, abych mohl změřit dobíjení, kontrolka už dávno zhasne. Prostě ten problém se svítící kontrolkou dobíjení se objevuje nepravidelně. Alternátor je po repasi, repas byl proveden ještě předtím, než jsem auto koupil a od té doby jsem s tím repasovaným alternátorem najel necelých 10 000 km, takže myslíte, že vada alternátoru je málo pravděpodobná? Pochybuji, že by odešel za necelých 10 000 km po repasi, to je dost málo. Rok výroby auta je 2003. Poradí někdo, čím to může být? Děkuji Martin


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: martin23
Datum: 17.05.16 17:09

Ještě dodám, že ihned po koupi auta jsem musel nechat opravit dobíjení, protože kontrolka dobíjení se vůbec nerozsvítila ani když jsem měl klíček v poloze, kdy je zapnuto žhavení. Bylo to přerušeným drátkem od alternátoru. Závada, kterou popisuji v prvním příspěvku, se ale objevila až asi po 6 000 km od opravy toho drátku k alternátoru a problém je přesně opačný, protože kontrolka dobíjení teď naopak svítí nepravidelně i za jízdy, jak jsem popisoval v prvním příspěvku. Potřeboval bych vaše rady. Děkuji

Od: martin23
Datum: 17.05.16 18:32

Byl jsem za známým automechanikem a ten mi řekl, že tato závada se bude hledat asi špatně, protože se objevuje nepravidelně a navíc mu také bylo divné, jak může být problém s dobíjením, když se nedávno repasoval alternátor. Napadla mě jedna věc, může to být třeba i tím, že by mohl být vadný panel přístrojů, proto hlásí chybné údaje a tudíž svítí kontrolka dobíjení i když by auto mohlo normálně dobíjet? Pak mě ještě napadlo, jestli by to nemohlo být třeba vadným hlavním kabelovým svazkem v motorovém prostoru? V servisní knížce není žádný záznam o tom, že by rozmotávali ten kabelový svazek, ale za těch 13 let by se ten kabelový svazek už asi dávno projevil, určitě se projeví třeba už po 5 letech provozu a ne až po 13 letech. Může to tak být?

Datum: 17.05.16 20:13

V diagnostice žádné závady?

Kabelový svazek se může fyzicky zkontrolovat, jak na tom je.

Můžeš sebou vozit multimetr a změřit napětí ve chvíli, kdy ta kontrolka svítí nebo poblikává. A uvidíš, jestli je napětí snížené nebo ne.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.05.16 20:37
avatar

Repasovaný alternátor není zárukou bezchybného chodu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martin23
Datum: 17.05.16 21:15

Proč by repasovaný alternátor nemohl fungovat bezchybně, když má celý vnitřek vyměněn za nový?

Jinak mám pocit, že ty Fabie 1,9 TDI jsou poruchové, s tou mojí jsou pořád nějaké problémy a přitom většina lidí tyto Fabie chválí. Já ji ale chválit nemohu

Datum: 18.05.16 08:21
avatar

Měnil se i rotor? Toto dělá vlasová trhlina ve vinutí rotoru. Stalo se mi to také (na Superbu), jezdil jsem s tím možná 6 tisíc km a pořád se to objevovalo častěji a nezjistil jsem to ani při první demontáži alternátoru. Prostě najednou byl při měření statickém i dynamickém zase v pořádku. Namontoval jsem do auta a druhý den zase problém. Byl to vadný rotor.

V dnešní době jsou velmi často házivé kolektory. Ideální je nový rotor "doladit" před montáží na soustruhu. Vyhnete se tím závadě, kdy se zničeho nic "ztratí" jeden z uhlíků. Vyndáte regulátor a ejhle jeden uhlík jako nový, druhý nikde. Kolektor háže a uhlík se namáhá jak mechanicky, tak elektricky - jiskření.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martin23
Datum: 18.05.16 14:04

opicak: Když jste měl vadný ten rotor, svítila Vám za jízdy také nepravidelně kontrolka dobíjení a zase nepravidelně zhasínala, jako to dělá mě?

Od: asd1
Datum: 18.05.16 14:41

Repas se dělá tak, že se vymění vadný díl a k tomu nové uhlíky a ložiska. Zbytek zůstane původní = to že byl nedávno repas nic neznamená.

Dej si voltmetr do zásuvky zapalovače a můžeš sledovat co to dělá když svítí kontrolka dobíjení - jestli kolísá napětí, nedobíjí vůbec atd. pak se dá vymýšlet čím by to mohlo být. Nebo rovnou repas alternátoru, příp. dát na zkoušku jiný. Tipuju zlomený drát - vinutí, řídicí kabel atd. určitě by to šlo proměřit i když, bude tam jiný odpor než u nezlomeného... Uhlíky - spíše ne, navíc po repasu by měly být v pořádku. Diody, regulace napští - to většinou odejde a nemění se to.

Fabka se sype - nic divného. Proč myslíš že jí ten před tebou prodával...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.05.16 09:15
avatar

ano, přesně takto se to chovalo. Rozvítila někdy naplno, pak poblikala, zhasla a tak nějak stále dokola. Někdy klid i stovky kilometrů a pak zase.

U rotoru je to dáno i tím, v jakých otáčkách se nachází. Odstředivou silou může dojít buď k rozpojení lomu na vodičích a nebo naopak, ke spojení uvolněných drátů či lomu. Na první pohled na rotoru nic není vidět. Statické měření zpravidla nic neodhalí.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martin23
Datum: 18.05.16 19:20

Proč se ta kontrolka dobíjení rozsvěcuje nepravidelně? U ostatních aut většinou svítila trvale, ale proč tady u té Fabie svítí nepravidelně?

Od: asd1
Datum: 19.05.16 09:12

Nějaký kontakt nebo zlomený drát, někdy proud prochází někdy málo někdy vůbec, záleží jak se dotýkají, hejbou s tim vibrace, odstředivé síly, zrychlení/ zpomalení... Dobrý autoelektrikář to najde - odpor není jako u neporušeného drátu..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 18.05.16 19:53

Ono hodně záleží KDO ten repas dělá a z JAKÝCH dílů a taky CO si pod pojmem repas představuje. Například výměna uhlíků se nedá nazvat repas,ale banální oprava. Repas to je výměna ložisek.uhlíků,diodového můstku nebo jednotlivých diod pokud jdou měnit samostatně,přebroušení nebo výměna sběracích kroužků a v případě poškození vinutí i jeho převinutí. To je repas.

A dá se to velice lehce pos** takže pokud to skládal někdo s malými zkušenostmi tak tam někde mohl udělat chybu

Proč se rozsvěcuje nepravidelně ti neřeknu,může tam někde být uklepaný spoj a jak se to vlivem vibrací rozpojuje a spojuje,tak kontrolka bliká

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: martin23
Datum: 24.06.16 11:32

Ten problém se svítící kontrolkou dobíjení se zatím objevil celkem asi 3 krát a od posledního rozsvícení kontrolky jsem najel asi 1200 km a za těch posledních 1200 km byl klid, kontrolka se ani jednou nerozsvítila ani neproblikla. Předtím stačilo ujet třeba 200 km a kontrolka svítila znova. Jak jsem už psal, v servisu na nic nepřišli. Mohl by už být klid nebo se může ten problém znovu objevit? Je to takové nejisté. Kdyby bylo vadné vinutí rotoru, tak by ta kontrolka svítila častěji? Je to záhadná závada, protože najednou se kontrolka delší dobu nerozsvítila

Od: martin23
Datum: 24.06.16 14:05

Poradí někdo, proč se za posledních cca 1200 km kontrolka dobíjení za jízdy vůbec nerozsvítila a vypadá to, jako kdyby bylo vše v pořádku i když se nic neopravovalo? Pro mechanika je to záhadou

Od: asd1
Datum: 24.06.16 14:15

už se to řešilo např. 19.05.16 09:12

Žádná záhada, nejspíš prasklý drát nebo vadný kontakt, když se dotýká tak proud prochází a dobíjí to. To že to funguje 1200km nic neznamená, problém tam je pořád a kdykoliv to může zase přestat dobíjet. Kolem komína ok - kus dojedeš bez dobíjení. Na delší cestu bych s tím jel jedině s pojistkou na zdechnuté autí - drahý odtah nebo oprava na místě ;)

Dobrý elektrikář by to měl najít...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 24.06.16 17:23

Chybu bych možná právě hledal v tom repasovaném alternátoru. Ono záleží KDO repasuje a z JAKÝCH dílů ten repas provádí,repas není vůbec žádná záruka bezproblémového provozu. Může tam být nějaký špatně naletovaný spoj a už to dělá binec

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.