Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
hledám zde radu ohledně zapojení dvou autobaterií kvůli vybíjení přes noc a jeste jen občas.
(nikdo nezjistil proc ale tohle nechci resit)
Chtěl bych poradit ohledně zapojení vypínačů do auta k řidiči.
Udělal jsem si náčrt jak bych si to představoval, ale samozdřejmě nevím co použít pro rozpojení baterie.
A ANO je to jako by to kreslilo 5ti leté dítě, ale nejsem elektrikář. Tak to prosím omluvte
Představa by byla takováhle:
Přijdu do auta kde stále zapnutá první baterie nejspíše už slabá na startování (klasika aby zustala napajena jednotka radio atd.)
Zapnu druhý vypínač abych zvíšil kapacitu a mohl nastartovat (jenže teď mi první baterie bere šťávu) tak že první baterii odpojím prvním vypínačem
tak a ted bych potřeboval slyšet co dát jako mezi ty baterie (co spojí ty kabely) :/
dava to smysl?
prosím o rady a když tak i o vysvětlení proč by to nešlo. (nechci slyšet že je to zbytečně složité atd. díky.)
Na autobaterie se musí použít úplně jiný vypínač. Normální byl shořel.
Zde je příklad... google.cz/...
V práci jsme si cigarety zapalovali svařovacím drátem přiloženým kleštěmi na chvíli na plus a mínus. Je ve vteřině rudý, tak si představ jaké asi tam tečou proudy. Pokud chceš podpálit auto, jsou levnější prostředky, stačí trocha benzínu a zapalovač.
too jo tohle chapu. myslel jsem jestli se nedela neco takoveho ale ze by se to spinalo "na dalku" od ridice. prijde mi kravina tahat kabel od baterky dovnitr.
neco ze zmacknes tlacitko a on se odpoji u baterie?
tu větu "dat tam relatko a je to" bych trochu upravil... přecijen, relatko na nějakých min. 300A startovacího proudu... Jinak jedině odpojovač, anebo (a to spíše) pořádně pohledat co žere proud - typicky to bývá rádio, někde může být porušená izolace, nebo už to má akumulátor za sebou... je lepší přijít na příčinu co se děje než řešit důsledek
Tady už tečou trochu jiné proudy než sepnu vypínač a svítí ledka...
ale porad tim nevyresim odpojeni prvni baterie ne? a pokud je vymlacena tak bych stejne nenastartoval.
Existuje přepínač baterií z 24 V na 12 V.
Praga PV3S měla startér 24 V ale el.instalace byla 12 V.Možná ,po úpravě, by šel použít. Tam se nic nemuselo přepínat ručně,ovšem dnes bude takový přepínač dražší než celá baterie !
Vida,tak pouhých 800 Kč by spravilo ..
Nedá mi ale musím písnout svůj názor! Řešíte pitchoviny, pokud tomu nerozumíte dejte autoletrikáři.Pkd trochu ano--měřte proudy a postupně vypojujte pojistky-až klesne klidový odběr na nulu-tam je "zakopaný pes" v tom okruhu je závada a pak je zase snazší nalézt konkrétní závadu!
Souhlas s Jirkamatapat!
Jednoznačně souhlas s diesel.Proč řešit problém různými nesmyslnými propojeními,když stačí odstranit chybu.Vybíjení baterie při parkování je zásadní závada,která se dá sledováním el.spotřebičů vyeliminovat.Kromě toho někdy bývá nenastartování způsobeno nedostatečným dobíjením díky nedostatečnému km najetí.Chyba může být i v regulátoru alternátoru.
Také používání dvojc akumulátorů vede jen k dalším problémům.
JABRAKA
Luky-
všichni tu čtou,a chtějí poradit.Dvě baterky skutečně nejsou řešení.Při dobíjení se může stát,že alternátor slabší z akumulátorů ignoruje a pak jedna z baterií se nenabíjí,nebo méně,baterii se sníží životnost.Nemůžeš čekat,když najedeš za měsíc 200 km,že ti stačí provoz dobít akumulátor naplno.Musíš aspoň jednou baterii externě dobít,.
JABRAKA
Ono je někdy skutečně problém zjistit větší odběr. Pokud to není trvale, jen občas, muže se měnit s otřesy, s tím v jaké je nějaká jednotka kondici atd. Znám lidi, kteří museli zapojit dataloger a snímat proud třeba dny a pak vyhledávat. Je to dlouhodobé a ubíjející. Přesto by si s tím měl skutečný profík poradit. Ale těch je dnes málo. Pokud to nejde diadnostikou...
Mě to dělala ŘJ stahovačky zadního okna. Trvalé napájení autorádia je pouze pro držení nastavení autorádia a není to výkonová část rádia. Ta se napájí až po zapnutí klíčku. Standardně.
není snažší nalézt chybu ve spotřebičích v autě? Vypínače musí zvládnout proud v řádu 100 A.
Např. tento. Jeho cena 1368,- je celkem dost. Za jeden. To už je cena menšího akumulátoru.
Jo, jenže není vůbec na stejnosměrný proud. Ten by stál ještě víc. Prostě najdu, čím to je...
A proč by musel být na stejnosměrný proud? To jsou ale věci... Těm kontaktům je fuk, jaký proud teče, jde o jeho intenzitu.
U spínačů to v tomto případě je naprosto fuk. Spínání a rozepínání se nemá dít cívkou ale ručně ! Je to tedy jasná pravda. Neškodilo by trošku zapřemýšlet, jestli náhodou pro kontaky je lhostejný střídavý nebo stejnosměrný proud a hlavně aby byl spínač, když už ho tam dá, na větvi palubní sítě, nikoliv přímo na kontaktu akumulátoru.
Když jste zmínil stykač, tak na stejnosměrný funguje cívka vždy, na střídavý kmitá. To je ten rozdíl.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.