Nejste přihlášen/a.
Auto stálo zhruba 6 let v garáži, mohu jej normálně nastartovat? nebo musím prvně vyměnit všechny kapaliny?
Nejlepší je všechny i když tuhle známý byl přítomen startu žigula po cca 25 rocích od jeho odstavení-měl najeto něco kolem 20 000km! a po dofouknutí notně stěřelých pneu a nalití čerstvého benzínu odejel po ose!,jen pár kilometrů do sousední vesnice a co s ním pak bylo nevím,ale prý ještě měnil pneu .Jen, že byl odstaven neboť pův majitel jej koupil v mototechně párkrát byli s manželkou na výletě a pak utrpěl závažný úraz a zůstal na vozíčku a nejezdil a auto stálo ve stodole!
Nejdřív zkusit ručně protočit motorem jestli nejsou zarezlé písty
Určitě vyměnit komplet náplně - olej, brzdovka, chladič. Alternativně i servořízení a převodový olej. Servis klimatizace. Veškeré pohyblivé díly na podvozku bych promáznul. Rozvody - záleží co to je za auto, řetěz nevadí řemen vyměnit (kladky a vodní pumpu bych nechal původní)..
Pak dát baterku a nastartovat, proměřit dobíjení, vyzkoušet brzdy, světla atd. jestli všechno funguje...
Jestli nestálo na špalkách tak pneu budou na odpis.
Jak píší ostatní kapaliny vyměnit,všechny,brzdovku,chladící,oleje+filtr,případně náplň serva,všechno to bude zdegradované,pokud auto stálo na pneumatikách budou KO,i když je třeba nafoukáš tak bych na nich určitě nejezdil. Kup si feťáckou stříkačku,do ní natáhni olej a pár kapek do každýho čepu,normálně propíchni manžetku a přes to jako u doktora Brzdy budou zatuhlé na totálku,rozebrat,vyčistit,pohybivé části namazat. Rozvody před samotným startem nemusíš,to by musela být fest smůla že by to hnedka prasklo,ale určitě udělat co nejdřív
Palivo bude rovněž na odpis,s tím se ani nepokoušej startovat,to bude plný vody. Vytáhnout z nádrže,dát nový,vyměnit palivový filtr.
Ovšem prvně než to začneš dělat,zkus přes ráčnu zatočit motorem,za 6 roků by neměl úplně zareznout,ale jistota je jistota,pokud s ním půjde otáčet,tak pak udělej všechny výše vypsané procedury,můžeš dát baterku a hodně štěstí. Co je to za auto můžu li se zeptat?
no olej bude trosku v pr.., benzin uz nebude moc benzin, kdyz neco prilejete noveho, nebo kapnete z vicka do vzduchace, tak to natocite, brzdit to bude dycky, ale nikam bych s tim moc nejezdil a motor rozhodne nevytacel, zavezt to k mechanikovi jestli to chytne, ten at si vyleje olej dokud je to teple atd se na to koukne, co zije a co ne, 6 let neni zadna doba. U naftaku netusim.
Taky je rozdil jestli to stalo na trave a nebo na betonu nebo v garazi
Musíte nejdříve napsat, o jaké auto jde. Pokud má řetězový rozvod, ten se nemění ! Vymontují se svíčky, stříkačkou se do každého válce stříkne trochu benzínu s olejem. Pak se přes řemenici golou protočí motor, pak teprve se může použít starter. Po vyvoukání směsi benzínu s olejem se vrátí svíčky, motor se může nastartovat. Kapaliny až potom.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.