Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vypadnutý kulový čep z ramene za jízdy

Od: sirtnt odpovědí: 10 změna:

Zdravím,

přibližně před měsícem po výměně brzd a ložiška na chevroletu spark (2005) mi ihned po montáži začal klepat spodní čep ramene. Přisuzoval jsem to tomu, že ten čep byl již z těhlice přibližně 4krát demontován a je na něm najeto už cca 80tisíc km.

Včera se mi při pomalé jízde do zatáčky stalo, že čep naprosto z ramena vypadnul. Vůz jsem nechal odtáhnout do garáže a zatím nemám čas to řešit. Ale po zběžném zkontrolování se mi nezdálo, že by čep byl nějak poškozen. Prostě vypadl z ramene.

Proto mi vrtá hlavou - neměl by čep být v podstatě o něco vetší a k takové situaci by mělo dojít pouze ve chvíl, kdy čep je provozován dlouhou dobu bez vazelíny? V čepu vazelína totiž byla a manžeta byla OK. Je možné, že při demontáží se ten čep uvolnil?

Děkuji za názory. Znám totiž felicii co jezdila se špatným čepem dva roky a to dokonce po lese a čep nevypadnul.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

fik
hodnocení

2x

Proč by nemohl vypadnout? je to jenom koule zalisovaná v pouzdře. Pokud začne mlátit není na co čekat a okamžitě to vyměnit,teď si představ co by z tebe,a možná i z plno lidí okolo zbylo kdyby ti to vylítlo při dálničním tempu.

Samozřejmě že se mohl částečně nahlodat při demontáži zvlášť pokud to dělalo pako a třeba to páčil stylem rambo.

Ten s tou felicií měl jen čistou kliku,kdyby mu to vypadlo v lese tak se taky nic moc nestane,ale na silnici by to mohlo mít naprosto devastující následky,ty čepy jsou na všechna auta vyráěna téměř identickou technologií,ty čepy se liší velikostně ale jinak kontrukčne jsou téměř totožné

Když ti začne na nápravě cokoliv mlátit tak není na co čekat a okamžitě to řešit,s tím není sranda

 

jenda2*
hodnocení

0x

Jestli je to tento kulový čep

autokseft.cz/...

tak vypadení je možné pouze při nedotažení matice a to je na trestný čin obecného ohrožení. Za jízdy jste mohl smést i skupinku dětí nebo cokoliv.

fik

Takových už bylo co si mysleli že čep nemůže vypadnout,může,je to jedna hmota zalisovaná v jiný

jenda2*

Pokud je matice dotažená na moment, tak nemůže. Vždy jde jen o lidskou chybu.

asd1

Vypadne čep z pouzdra ;)

fik

Přesně,jedna půlka zůstane v těhlici a druhá půlka v rameni.. To se jeden čas šířila taková fáma že dnešní čepy jsou konstruovány že se rozpojit nemůžou,ale to je při nejmenším totální p**na Jak by to někdo chtěl zajistit aby se to nestalo? prostě když vůle v tom pouzdře bude taková že ta koule projde ven tak prostě vypadne a nic tomu nezabrání. Za celou dobu co se věnuji autům jsem tohle řešil dvakrát a v jednom případě bylo auto na odpis. Jakmile s čep rozpojí,kolo nic nefixuje ve stanovené poloze,rozjede se,vytrhne a nehoda je nevyhnutelná-pokud je to při pojíždění tak si jenom člověk odře podvozek nebo maximálně vyrve poloosu z převodovky,ale při vyšší rychlosti to má katastrofální následky

jenda2*

Konstrukčně je to provedeno tak, že pokud nenastane náraz, který čep zničí, tak to není možné. Kulový čep je zasazen do lůžka v tělese kulového kloubu. Průchozý otvor je jen tak velký, aby dovolil kyvný pohyb samotného čepu. Z opačné strany, která nenese zatížení, je druhá část kluzného pouzdra a celé je to zavíčkované. Kulový čep je vždy uzavřen z protilehlé strany, než působí zátěž. PROTO NIKDY NEMŮŽE ČEP VYADNOUT Z POUZDRA. Pouze při nedotažení se teoreticky může povolit. K tomu ale slouží samojistící matice, takže se ani matice sama nevyšroubuje.

Musí jít pouze o chybnou montáž a i tak je dost podivná. Konstrukce je totiž zvolena tak, aby i absolutní jelito to nemohlo špatně nasadit. Ale zázraky se dějí.

fik

Ono něco jiného je teorie a něco jiného praxe. Viděl jsem to na dvou autech takže možný to skutečně je,vypadnutý čep ta koule přímo z toho lůžka,ne že by to bylo povolený. A nebyly to žádné prehistorické čepy,normálně dnešní auta. Kolikrát když opravuju špatný čep a vezmu monterpáku že to vytáhnu z těhlice,tak kolikrát ne nijak moc velkou silou to vypadne přímo z toho lůžka a v těhlici to zůstane. Jak jsem psal dole,lidi jsou neskutečný hovada,ono možná výrobci počítají s tím,že každý příčetný člověk,pokud mu začne náprava mlátit pod zadkem,zajede do servisu a to je skutečně možný že je to konstruovaný takže to nemůže vypadnout. Ale výrobci nepočítají s českou náturou,co že to mlátí,je to auto na dojetí na to s**. Když praskne ta manžetka,destrukce čepu jde s nalétávajícím pískem velice,velice rychle.

Vezmi si rozvodový řemen,i když to vytáhneš z auta,pořád je to neuvěřitelně pevný,vysokozdvižákem jsme přes použitý rozvodový řemen zvedli 2,5 tuny než se přertrhl a stejně se semtam stane že praskne. Spoléhat na něco že se stát nemůže a jezdit s porouhaným autem to je jako mít natáhlou pistoli u hlavy

trtr

Zdravím, chcete to vidět osobně, že může vypadnout? Někdy je to tak vyčvachtaný, že to montpákou lehce vyloupnete. *cert*

fik

To víš,lidi jsou strašný hovada co se údržby aut týče,co na tom že tam něco mlátí,budu lítat dokud se to nerozsype...nebo to stojí moc peněz,to stojí moc peněz,na opravy mám grif,stovkové hřebíky a hafo lepící pásky. Různí kolenovrti co než by měli investovat do servisu korunu tak to by si radši hodili oprátku. Pak různý lůzy co seskládají sociálky,něco koupí a na opravy už nemaj. Pak se jenom modlím takové auto na silnici nepotkat

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]