Jak správně nastavit tlak CO2 při svařování

Od: Datum: 10.05.16 09:07 odpovědí: 5 změna: 10.05.16 19:53
avatar

Mám půjčenou svářečku einhell SGA 145 turbo a potřeboval bych poradit jak správně nastavit tlak co2. Se svářečkou se učím. Provařit silnější materiál není žádný problém ale když chci vařit plechy, tak se mi to nedaří. *nevi*


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jenda2
Datum: 10.05.16 09:12

Záleží na síle materiálu.

Nastavit průtok plynu na průměr drátu x10. Svařovat pod úhlem 45 ° směrem od svařovaného místa s drátem v lázni. Tak se nejlépe svařují tenší plechy. Proud a posuv drátu je třeba vyzkoušet. Malý posuv natahuje oblouk, velký netvoří rozlitou lázeň. Správný zvuk se rovnoměrné sršení. A hlavně nepracovat v průvanu. Pak jsou ve svarů póry.

Já mám SGA 170 a na karoserie je to fajn. Na silné trubky ne.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.05.16 09:15
avatar

Se 145 provaříte tak do 5 mm, s centimetrem už bude možná problém. Co se nedaří? Propalujete tenký plech? To ovšem není dáno (podle mě) tlakem CO2. Já nejsem svářeč profesionál, jen amatér, ale podle mě je jediným řešením u tenkých plechů (třeba karosařina nebo "polepení" již doslouživšího výfuku svařovat v krátkých intervalech, tak aby roztavený materiál neodkápl, ale vychladl. Rozhodující je především rychlost posuvu drátu a nastavený proud, CO2 nenastavuji. Jistě se tu ale objeví odpověď nějakého svářeče.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.05.16 09:26
avatar

Když nastavím silnější proud, tak plech propaluji, když dám menčí, tak to prská a dělá neplechu a svár není pěkný. Zkouším na kusu plechu všechny možné nastavení a nějak se mi nedaří. Na tlustším materiálu si jí dokážu nastavit dobře. Pěkná housenka, zvuk, dobře provařený materiál. Na plechu se mi ale nedaří *hi*

Od: jenda2
Datum: 10.05.16 19:53

Prská to tehdy, když je v místě svaru rez.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.05.16 17:25

Záleží na plechu, valcovaný za tepla, studena, jakost a.t.d.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.