Koupě ojetého vozu

Od: Datum: 03.05.16 23:27 odpovědí: 13 změna: 06.05.16 10:47

Dobrý den uvažuji o koupi ojetého vozu. Měsíčně najedu cca 1400 km s tím že jezdím do práce 40 km tam a 40 zpět, dělám 12ky takže tuto jízdu absolvuji 15x za měsíc cesta do práce jede 20 km po dálnici a 20 km po silnici 1 třídy jezdím také po městě (Ústí n/l) chci koupit škoda octavia do 130 000 zpočátku jsem uvažoval naftáku ale nakonec bych chtěl benzín 1.6i bojím se drahých dílů. Časem bych do auta udělal přestavbu na lpg za 25000

Má otázka je jak kvalitní jsou motory 1.6i jak jsou drahé díly oproti dieslu a chtěl bych se zeptat zda se mi s tímto nájezdem lpg vyplatí. Můj názor že když budu mít v autě lpg tak budu jezdit za spotřebu dieslu (cena lpg 13kč) a když se něco porouchá tak mě oprava bude stát méně .

Je to opravdu tak? jakýmáte názor?

Děkuji za rady přátelé přeji hezký den


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 04.05.16 00:02

řeší se to tady stále dokola.. co třeba koupit auto rovnou s lpg? proč myslíte, že opravy benzínu jsou levnější? měl jsem 1.6 ku vw motor a furt se tam něco sralo. Ted mám 1.9tdi a kromě hadice od turba jsem nedával nic novýho, najeto cca. 350tis. km a motor v dobré kondici.


doplněno 04.05.16 12:12:

to jste trochu mimo.. měl jsem služebák 1.6 75 kw a to byl šmejd, že tomu nebylo rovno! žralo to jak tank a věčně s tím motorem něco bylo. při startu si občas i vystřelila, ve finále po po 200000 km začala žrát olej.

před tím tím 1.9 66kw OI, spotřeba do 5l nafty a motor nesmrtelný. potom 1.9 96kw škoda superb, jak jsem již psal vše ok, najeto 350tis. km.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lupinek
Datum: 04.05.16 11:30

Na benzínovím autě je toho mín co mě může stát plno peněz co se týče oprav a OII s lpg nemužu sehnat maj ji jen v AAA a acek se bojim prý nejsou kvalitní


doplněno 04.05.16 11:32:

Utdi se bojim že odejde turbo kolegovi s práce odešlo turbo dal za to 12 000 a měsíc na to mu odešly 2 vstřiky a měl najeto pouze 123 000 km kdyz auto kupoval mělo to 103 000 a za auto dal přes 200 000 v AAA

Datum: 04.05.16 00:23
avatar
Pozor 1,6 dokaze byt olejozrout.
Jinak s LPG v tomto motoru OK , ale je to dalsi vec ktera muze zlobit.
Jinak je pravda to , ze diesel ma navic turbo , citlive vstrik, , dvouhmotu a vstrikovaci cerpadlo dpf. Vse je drahe , ale na ten najezd by to uz slo.
Jinak stare diesly rotacky , patri mezi povedene motory.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.05.16 11:58

Řeknu to takhle. Kdyby v dvojkové Oktávce byl nějaký motor, co bude dobře jezdit na LPG, tak jsem si ji koupil. Ale bohužel není. Pravděpodobně máte na mysli motor 1.6 s osmi ventily a 75 kW. Ano, je jednoduchý, ale v rámci koncernových motorů patří mezi ty horší, jak poměrem dynamika/spotřeba, tak z hlediska celkové robustnosti (některé kusy začnou brát olej a je potřeba je překroužkovat, což stojí nějaké peníze). Běžné díly jsou poměrně levné. S LPG si celkem dobře rozumí, sedla výfukových ventilů jsou celkem kvalitní a vůle ventilů se vymezují automaticky (má to hydroštely).

Motory 1.6 FSI, 2.0 FSI a 2.0 TFSI jsou lepší, ale kvůli přímému vstřikování je přestavba na LPG problematická (servis LPG vás od té myšlenky bude odrazovat) a výrobce u nich předepisoval benzín s oktanovým číslem 98 (což se ukázalo jako slepá ulička),1.4 16V je zase moc slabý.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.05.16 12:32

Oktávku 1,6 74 kW nikdy !

https://www.poradte.cz/auto-m…ka-1-6-74-kw-benzin-1999.html

+ stříhají se nýny na diferenciálu, převodovka model DUU.x.x.x., výrobní vada koncernu. Moje osobní zkušenost, a to rovnou 2x, jak na originál převodovce, tak na vyměněné, zrepasované, ovšem zfušované.

To se prostě nechat dobrovolně raději pálit žhavým železem na břiše, než oktávku 1,6 - ani zadarmo

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lupinek
Datum: 04.05.16 13:09

Bojim se toho že když koupim TDI tak že mi odejde vstřik a co sem koukal tak nový stoji 14 000 a repasovat se pry nedaj a dale se bojim turba. bude to me druhe auto ted mam feldu ale ta uz dosluhuje tak schanim nahradu a OII se mi libi chci autov kombiku pac je na ceste mimi


doplněno 04.05.16 13:20:

Ted jsem četl na netu že ty převodovky DUU jsou do roku 2000 ja bych chtěl octu r.v. 2006 a výše

Od: asd1
Datum: 04.05.16 13:26

Boha proč pořád šáde? Zas takový zázrak to není... O1 jsou olítaný a ty novější už nejsou takový držáky...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 04.05.16 14:01

Když se toho tak bojíš, tak si za 50k kup naftu s "motorschaden", za 80 k vyměň turbo, čerpadlo, vstřiky, douhmotu atd. a máš na 200 kkm klid...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.05.16 14:50

Kup 1,9 TD od PSA 66 kw, ideálně ještě starou rotačku Bosch, já už mám novější čerpadlo Lucas a to se více sere prý, nebo, pokud se bojíš turba, jdi do prosté 1.9 D, to má asi 50 kW, opět mluvím o PSA. Originál nový vstřik Bosch cca 1200 Kč za 1 kus. Sranda cena.

Jinak u dízla je jedno, jestli to má Euro 2 co mám já), Euro 3, Euro 4, protože co nebude mít DPF, a v té době asi i vstřik močoviny ( dnes Euro 6) v čase zavedení ekologických zón, tak stejně do centra se nedostane, co chtěji v praze zavést po dostavbě okruhu...

bývalá RHMP pod vedením TOP09 schválila, či spíše jen vzala na vědomí studii NEZ, nerozhodla o jejich zavedení a ani současná koalice pod vedením ANO to nijak neakceleruje, co vím - Dolínek/ČSSD, radní pro dopravu se nechal slyšet, že pokud ano NEZ, tak až po vybudování vnitřního pražského okruhu, což je běh na dlouhou dobu...

http://www.praha.eu/jnp/cz/do…nizkoemisni_zony_1/index.html
Zdroj: https://www.poradte.cz/auto-moto/22224-skoda-fabia-1-9-tdi.html

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.05.16 16:34
avatar

tomaslad-*palec*.Jen oprava Lukas jako takový se nekazí ale je tam na rozdíl od Bosche více kurvítek! Bosch má jen stop ventil a to snad jediná elektronika na motoru a je odolný na kvalitu paliva s Boschem se dá jezdit bez problémů na čistý RO třeba Lando z kauflandu!Jinak E3 je jak bez FAP či DPF a kdoví jak se to různě jmenuje ,ale tak i s ním!ale ne U TD ale jen u HDí (co se týká PSA)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.05.16 13:36
avatar
Ono, když se bojíš, že ti u deset let starého auta něco odejde, tak si radši nic nekupuj. To se může stát kdykoliv.
Budeš se klepat, aby neobešlo turbo, nebo vstřik a ona odejde dvouhmota.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: lupinek
Datum: 04.05.16 19:28

Ale octavia II neni bez turba a ja chci octavii II pac se mi libi ale u diesla se bojim a tak se ptam na ty benziny a pomoci lpg bych se chtel dostat do cisel ze usetrim nez jezdit jen na benzin

Datum: 06.05.16 10:47
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.