Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Emulze, výměna těsnění motoru

Od: olej odpovědí: 11 změna:

Dobrý den, u auta se mi na víčku od oleje objevuje opakovaně emulze. Zaregistroval jsem ji hlavně během zimních měsíců a četl jsem že se to týká také kratších vzdáleností - denně jezdím tak 10 km. Jenže teď už je celkem teplo a emulzi jsem objevil nejen na víčku, ale i na konci měrky (opravdu minimálně jen na hraně toho drátu). Zajímá mě jestli je potřeba okamžitě měnit těsnění hlavy motoru nebo mám počkat a řešit to až při pravidlné výměně oleje (navrhnuto i v servisu). Ten jsem spolu s filtrem měnil právě letos. Předem děkuji za odpověď.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hk
hodnocení

1x

Je to třeba řešit okamžitě, protože voda znehodnutila olej a ten má horší mazací schopnosti. Takže na motoru se to bohužel už mohlo i projevit. Nechápu, kdo vám takový nesmysl v servisu poradil.

Šlem pod víčkem být nesmý, ať jezdíte jakkoliv. Sám víte, že na webu se píše kdejaká blbost.

HK - Vy píšete také nesmysl neboť ten šlem se běžně objevuje pod víčkem mnoha modelů vícero značek a to zejména po lrátkých cesta kdy se olejová náplň neprohřeje a pak se tvoří onen šlem a někdy to dokonce dopadá tak,že ucpe i odvětrání motoru a následně se vytlačí díl oleje měrko ven! za všechny bud jmenovat třeba škodu Fábii I.gen s motorem 1,4i16V, nebo osmnáctistovky od PSA,jak 8V tak i 16V a sposta dalších!

Tazatel - především byste si měl všimnout kolik ubývá chladicí kapaliny neboť toto bude pak směrodatné-neubývá-li-nemůže být v oleji a pak je to šlem jen a pouze z ovzdušní vlhkosti ! Což ovšem neznamená raději okamžitou výměnu oleje a ftru!


doplněno 30.04.16 16:19:

Právě že zrovna s touto fabií mám pravdu-osobně se nám to na ní stalo, na firemní-nám jednou ale předtím šéfovi pobočky asi 3x (nebyl náročný a proto měl jen fábii ale za to v plný palbě)

hk

Minimálně s tou Fabií nemáte pravdu, nic takového jsem si nevšiml a ten motor se 74 kW jsem měl 3 roky.

 

hodnocení

0x
avatar dabel

pod víčkem je šlem normální zvláště u benzínů když se jezděj krátký trasy,takže pokud auto netlakuje,normálně topí a nelítá mu teplota neni třeba se bát

pokud je však emulze i v oleji pak je to malér a je třeba to řešit může bejt špatný těsnění pod hlavou nebo ruplá hlava

 

karel1234
hodnocení

0x

Slem je normalni,pokud neubyva voda,nebo nepribyva olej tak neresit

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
Slem jsem mel jen v mrazech jak jsem jezdil do 5km. Kdyz do prace a z prace celkem 30km byl porad slem , olej byl viditelne ridky a zacal motor klepat (hydrostely) tak jsem vedel , ze je zle. Mel jsem prasklou hlavu , takze zavareni , vybrus hlavy , nove tesneni , novy olej... Nyni najeto 10tisic km po oprave. Vse ok a slem nyni nemam vubec ani v mrazech jizdy 30km. (Fabia 1,4mpi 8v)

 

tycoon*
hodnocení

0x

Takhle od stolu těžko rozhodnout.

Když jsem kdysi jezdil krátké trasy, tak jsem to míval taky, šlem na víčku a když jsem vytáhl měrku, tak na jejím konci byl nalepený světle zelený "sliz". S příchodem léta to zmizelo. Teď už jezdím jen dlouhé trasy a už jsem to několik let neviděl.

V horším případě to může být to vadné těsnění hlavy. Pokud by ubývala chladicí kapalina a v expanzní nádobce by byly vidět stopy oleje, tak do servisu.

 

asd1
hodnocení

0x

U krátkých tras je emulze běžná. Podle popisu bych to nedramatizoval, sledoval bych typické příznaky netěsnosti = ubývání chlad. kapaliny, bublinky v ní, tlakování motoru (fouká z díry pro měrku), bílý kouř z výfuku, vzhled svíček atd.

Jestli je šlemu víc a olej není úplně "nový", tak nic nezkazíš výměnou oleje a filtru... Lepší dát tisícovku za výměnu než za pár tisíc km řešit opotřebený motor (začne žrát olej atd.)

Být aktivní a hned sundavat hlavu a vrtat se v tom taky nemusí prospět.

 

olej
hodnocení

Hladina chladící kapaliny je myslím pořád ve stejné výši, pokud ubyla, tak opravdu minimální množství. Bublinky se v ní netvoří. Co se týče výfuku, bílý kouř nebo jeho větší množství jsem si všiml pouze občas v zimě. Problém je ale s topením, protože v autě začne foukat takový poloteplý vzduch tak za 5 minut a i při delší jízdě se to moc nezlepšuje (někdy ano, někdy ne). Zimu jsem s tím sice přežil protože se aspoň přestávaly mlžit skla, ale že bych se tam ohřál... Nepomohlo ani vyčištění soustavy čistícím roztokem, výměna chladící kapaliny a není problém ani s ucpaným radiátorem. Dostal jsem radu že může být špatný ventil na odvzdušnění a nebo to těsnění hlavy. Té emulze jsem si ale všiml později a doteď jsem to už neřešil.

amidamaru*

Pokud ti to netopí,tak je but zasraný termostat,nebo špatný průtok topením.Taky jsem mněl takový problém.Ale vyřešil to následně.Vypojil hadice a skusil profouknout.Šla těžce.Vytáh jsem to otevíraní,rozebral,a to by jste mněl vidět,kolik bordelu jsem vystříkal a vyklepal.Pak vytáh termostat,rozchodil pod teplou vodou,a nalil novou kapalinu.Celou zimu topení jelo jak z pícku.Prostě otevřel jsem velký okruh.A co se týče té emulze,pokud se nestrací olej a voda,tak bych si z toho hlavu nedělal.

To otevíraní jsem myslel šoupátko/u mne je to kolečko ovládaní lanka topení/Na topení

asd1

Zkontroluj termostat, stačí "rukoměrem" - za studena musí být hadice k chladiči studená, až po ohřátí motoru termostat otevře a pustí teplou vodu do chladiče (hadice se náhle ohřeje). Pokud se hadice ohřívá plynule od začátku tak je vadný termostat (propouští když má být zavřený)

Ta emulze s tím může souviset - motor nemá správnou provozní teplotu, je chladnější než má být...

Bílý kouř v zimě je normální (hlavně za studena), pokud žere vodu tak ten bílý kouř vypadá jinak...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]