Rozdíl mezi motory

Od: Datum: 27.04.16 23:13 odpovědí: 15 změna: 29.04.16 15:33

dobrý den

mám jen takovou otázku a prosil bych odpověď pro laika. Když má škodovka motory tak np 1.2 je slabý a čím vyžší číslo tak tím silnější, pak diesel atd

když koukám třeba na motory dacie tak tam nové motory jsou 0.9 lepší než 1.2

jak to? proč? děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ctenar
Datum: 28.04.16 01:20

Asi mají turbo a ty 1.2 ne nebo ty 1.2 mají menší turba než 0.9 *nevi*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lego®
Datum: 28.04.16 03:03
avatar

Cislo 1,2 a pod. urcuje obsah valcu v motoru.
Pak se u nekterych mensich motoru (aby bylo mensi povinne ruceni) pouzivaji turba (aby se zvysil vykon motoru).

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 28.04.16 03:42
avatar
0,9tce je motor s turbem.
Ohodnoceno: 1x
 
Od: mzxy
Datum: 28.04.16 07:22

kvůli spotřebě protože u nás si málokdo koupí 5-litrový 6-válec

kvůli emisím protože EU tlačí neustále na jejich snižovánbí a snižování objemu je jednou z cest

i jiné značky vyrání 0.9 motory do městských autíček, pokud tam dostanete nákup nepotřebujete výkonný motor na ježdění po městě a popojíždění v koloně stačí i 0.6

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.04.16 08:46
Tam nejde o obsah, ale o výkon popř. kroutící moment. Takže se dívejte na kw
Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 28.04.16 11:29

Ty motory jsou odlišně naladěný,proto může mít 0,9 větší výkon než 1,2. 0,9 má asi silnější turbo. Osobně jsem zvědavý kam to dojde,ty motory jsou na hranici snesitelnosti a jejich výdrž je oproti těm starým často velmi zoufalá a EU vymýšlí stále přísnější a přísnější limity. Třeba do octavie se bude dávat tříválec...což o to,on má být naladěný na celkem dobrý výkon,takže v tom by problém nebyl,ale ten tříválec bude běhat extrémně přetížený,na samé hranici možností a jeho výdrž si tipnu max 200 tis km

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ctenar
Datum: 28.04.16 11:52

Ona by ta zkrácená životnost motoru ani tak nevadila, kdyby bylo možné tam pak zakoupit a namontovat nový motor. Jenže to je zakázené (individuální přestavba).

Takže místo aby stát podporoval používání nejnovějších (nejčistčích) motorů, tak paradoxně nutí používat lidi motory co nejstarší a nejšpinavější. *zed*

Ohodnoceno: 1x
 
Od: fik
Datum: 28.04.16 12:00

Počkej,stejný motor si namontovat můžeš..musí být stejný typ

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ctenar
Datum: 28.04.16 12:25

Co přesně se považuje za stejný typ? Protože očekávat, že za 7 let bude výrobce pořád vyrábět "stejný" motor je dost nereálné. Vždy se to liší (výkonem, pár cm3 objemu, ...)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.04.16 12:52

tak samozřejmě, že výrobci nejde o motor, ale aby se auta točily jako celek..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 28.04.16 12:55

Musíš sehnat stejný typ,jetý a dobrý,což u těch šidítek přiznám se že bude asi trošku problém,protože když po pár desítkách tisíc budou na odpis všechny,kde sehnat dobrý. Nebo musíš nechat udělat generálku,díly motoru se vyrábějí docela dlouho po ukončení produkce. Kde zachvilku budou ty časy když benzínový motor najel 700 tisíc a naftový přes milion a stačilo tomu jen dávat dobrý olej a měnit rozvody.

Nemůžeš dát jiný typ motoru,i když se liší jen detailem,auto je schváleno jako celek s daným typem motoru a vyměnit můžeš zase jen ten samý typ motoru,přesněji řečeno ten samý kód

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 29.04.16 15:33

Nový motor (stejného typu) zakázaný není, klidně si ho můžeš koupit a namontovat. Dostupné většinou jsou. Ovšem samotný motor stojí obvykle víc neř celé ojeté auto, tj. kupovat nový motor má smysl jen když to platí někdo jiný.

Proto se při poruše motor nekupuje nový ale bazarový, tedy starý a špinavý ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 28.04.16 12:46

TYP motoru je součástí celého soubotu technických dat , které jsou výsledkem schvalovacího procesu...označení TYPU motoru je například ALH...označení typu se registruje...Pokud je motor AGR na první pohled stejný a do auta s motorem ALH jej lze bez problémů namontovat, emisní systémy jsou odlišné, ALH je s EURO 3 a typ AGR je s EURO 2...

Podle platné právní úpravy je povinností výrobce vyrábět auta ve shodě s tím, co předložil ke schvalovacím zkouškám a co bylo schváleno...Proto je i typ motoru součástí schválení jako celého balíku vlastností a technických dat vozidla a nelze je měnit, stejně tak je povinností výrobce nejen vozidla ve shodě vyrábět,. ale i uvádět na trh...

Samozřejmě nic není zakázáno a jakékoliv auto které je v registru silničních vozidel lze přestavět, jde jen o to za jakých podmínek...rozhodující slovo má vždy odpovědné registrační místo

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.04.16 13:27

Prostě je víc a víc aut, což znamená víc znečištěný ovzduší. Jdou tomu naproti snižovaní objemů motrů a ztrátu výkonu kompenzují turbem, a zmenšením hmotnosti vozidla.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.04.16 00:29

děkuji za rady

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.