Nejste přihlášen/a.
Palivo s vyšším oktanovým číslem můžete bez problémů natankovat. Ale jinak jsou to vyhozené peníze. Čistící účinky jsou stejně sporné, jako vyšší výkon nebo úspornost prémiových paliv. Sice se vždycky najdou uživatelé, kteří se za tyto účinky zaručí, faktem ale je, že to zvýšenou cenu neobhájí.
Výrobce auta předepisuje typ paliva který je možné používat, k tomuto palivu se vztahují všechny další údaje jako emise, hluk, výkon, max. rychlost, točivý moment... Jestli máte specifikaci tohoto benzínu v TP, neni problém. Z funkčního hlediska motoru škodí benzíny s nižším oktanovým číslem, protože způsobují detonační hoření (klepání) které rapidně zvyšuje opotřebení motoru a snižuje jeho účinnost. Vámi uváděný benzín má patrně oktanové číslo blízko 100, předepsaný budete mít nejspíš 95, takže toto nehrozí. Předpokládám, že máte vozidlo vybavené vstřikováním, nikoli karburátorem a tedy že si s řídící jednotka s vyšším OČ poradí. Může se ale stát, že vlastnosti benzínu budou za mezí rozsahu řízení a že jeho vlastností tedy nevyužijete a může dojít i k negativnímu efektu - zvýšení spotřeby, snížení výkonu atp. Ohledně "zázračných" vlastností jsem velice skeptický. Co není vidět, cítit, slyšet, nejde ohmatat atp. tomu nevěřim a zoravidla to neexistuje. V tomto případě se projevuje ještě takový psychologický efekt, který tomuto trendu nahrává.
Pokud má vstřikování minimálně aspoň vícebod tak ta jednotka by si s tím poradit měla,ty korekce nejsou tak malý,ale i tak pokud to využije,to zvýšení výkonu bude stejně jen docela zanetbatelné,nemůže si myslet že tím že tam naleje lepší benzín že z toho udělá raketu. Některá aditiva opravdu fungují,hlavně VIF je docela dobrý,ale taky se od toho nemůžou čekat zázraky
samozřejmě čistí protože je vyroben v zahraničí a téměř bez biosložky
každý kdo má motorku ví o čem píšu, jarní problémy se starty, čištění karburátorů a vstřiků lze nahrafit tankováním kvalitního benzinu bez biopřísady, stačí ten s čerpa u eurooilu nebo prémiové 100
když se zašlemuje palivový systém žlutým povlakem, čím jiným to chcete vyčistit než čistým benzinem? ten prémiový je čistý...
Pokud jde o čistění ventilů, doporučuji VIF super benzin aditivum, 4 víčka na nádrž.
Někdy to čištění v běžném provozu trvá víc jak rok, tipnu si tak kolem 30 tis km, ale funguje to
Vážně myslíš že benzín vyrobený v EU bude bez bisložky? zvlášť ten název eurooil,tam bych právě čekal že toho bude nejvíc. Ten prémiový benzín možná čistí proto že je tam nějaké čistící aditivum,ale že je bez biosložky na to bych nespoléhal
Jj znám,u sekačky jsem já vůl nechal benzín přes zimu a pak jsem si to vyčítal když jsem musel čistit karburátor
Benzina tvrdí že VERVA 100 je bez bioethanolu, není důvod jim nevěřit
Já to na maxiskůtru okamžitě poznám podle chování motoru
měl jsem různé motorky s karburátory, vstřiky a škrtícími klapkami, tedy i 4T a biošlem se tam při používání nekvalitního paliva vytváří, to si lze ověvřit rozebráním palivové soustavy
také lze zjistit v praxi, zda se systém zanáší používáním kvalitního benzinu s aditivy, takže nejsem žádný teoretik z wikipedie ale PRAKTIK
Ono jsi v česku,nesmíš věřit všemu co se kde píše,tady jsou pokuty pro velké společnosti tak směšné,že se jim vyplatí tam ty nepravdivé informace nechat..ale to jen tak na okraj.
Samozřejmě že se vytváří,taková hnusná žlutavá kaše,karburátor jak od sekačky tak od křoviňáku totálně zanešený že to sotva chytlo,v autě to není tak kritický pokud není odstavený delší dobu,tam se pořád benzín mění a ten šlem se v něm rozpouští,ale pokud něco stojí delší dobu tak se z toho ten biosajrajt vysráží,podobně jako když zamrzne nafta a vysráží se z ní parafín a čištění je na totální rozebrání karburátoru
Stejného účinku dosáhneš když do normálního benzínu přidáš ty čistící aditiva,ten biosajrajt a usazniny to dokonale rozpustí takže u auta to není třeba tak hrotit pokud jezdí neustále. U těch strojů co stojí přes zimu se musí všechen benzín vypustit a karburátor vysušit,jedině tak to bude na jaře v provozuschopným stavu
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.