Nejste přihlášen/a.
Klucííí, S.O.S. Já vždycky někomu něco slíbím , že zjistím a přitom tomu prd rozumím
. Známá si chce koupit auto, má to jen na takové popojíždění. No a má na to 10.000,- Kč (není překlep). Objevila Ford Eskort, 1,8, benzín, rok 1998. Eko zaplacené, nové brzdy, baterie, výfuk. Po motor. stránce údajně výborné, plechařina ucházející (není koroze). A teď dotaz : jaká se dá očekávat spotřeba? Auto nebylo nijak honěné, měla ho starší paní, auto by mělo mít najeto 110.000 km. Servisované, opečovávané. Předpokládám, že náhradní díly se eventuálně dají sehnat za
. Děkuji za vaši trpělivost.
Odpovím odkazem: cars.cz/...
Solidní krátká recenze s reálnými údaji, té spotřebě se dá věřit. Ceny náhradních dílů se pohybují na úrovni nebo lehce nad úrovní náhradních dílů na Škodu Felicii, elektro díly jsou trochu dražší.
Spotřebu u bezvadného motoru počítej 3 - 12 podle stylu jízdy, průměr normálního ježdění 7 - 8.
Pokud to chce mít na delší dobu, tak vyměnit svépomocí aspoň olej+ filtr a brzdovku; pokud jen popojíždí tak je vhodné do benzínu přidavat VIF (mimo jiné prodlužuje skladovatelnost benzínu) a občas dobít baterku (výborný poměr výkon - cena má nabíječka z Lidlu)
"po starší paní" - nejspíš bude "lenivé" = je vhodné zresetovat ŘJ (odpojit baterku na půl hodiny) a znova naučit.
Díly paří obecně k těm levnějším.
Samo že ne 3 - 12 (na 3 bys musel do kopce tlačit , ale 6 - 12.., reálné minimum je 5,5 možná i 5,0 - klidná jízda po volných okreskách a musíš umět jezdit... Normální spotřeba je město 9 - 10; mimo město 6 - 7; dálnice 130 kmh ca 7
Jojo, ty 3 litry jsem nebrala vážně, to by dala tak při jízdě z kopce bez motoru a do kopce se nechat vytáhnout traktorem . Jinak ale moc děkuji za rady. Dnes se paní jede na auto podívat, tak snad bude spokojená.
Pokud všechno bude fungovat a nebude to shnilý tak za desítku OK... Pozor na zamaskovanou korozi a kontrolky bagů a chyb ŘJ (např. se kontrolka napojí na jinou aby při startu svítila a zhasla = vypadala funkční). Dnes při jakékoliv chybové hlášce auto neprojde emisemi = při TK nutno buď opravit nebo to jde do šrotu... Na řeči o starší paní, malém nájezdu a výborném udržovaném stavu bych moc nedal. Sice to existuje, ale většinou to jsou jen kecy - návnady na hejla
Projít i stav podvozku - vůle, vytlučené čepy, příp. předchozí bouračky, stav motoru, převodovky, náprav atd. Nejlíp mít sebou někoho kdo daný typ auta zná a ví na co koukat... Evidentně je málo peněz, takže omyl by znamenal být bez auta...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.