Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Garanční prohlídky Citroen

Od: drall06 odpovědí: 5 změna:

Dobrý den,

včera jsem byl na první garanční prohlídce svého nového vozu Citroen Berligo po 20.000km. Stálo mě to 5100,-kč.

Při mém dotazu kdy mám přijet na 2. garanční prohlídku bylo mi řečeno za 25.000km, nebo po 12.měsících! Můj dotaz zněl: "A KDYŽ NAJEDU POUZE 3,000km?, to mám opět platit 5000,-Kč za rok? BYLO MI ODPOVĚZENO: Ano, protže ten olej taky stárne!

Prosím o radu, je opravdu nutné jezdit na Garančky po roce, nebo to lze najít nějakou alternativu?

Předem děkuji za vaše zkušenosti s tímto tématem, názory či rady.

D.M.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar opicak

Garanční prohlídky jsou dobrovolné, ale pokud je nebsolvujete, přijdete o záruku. Je to takový doplatek vašeho auta. Olej se má měnit po ujetí stanoveného počtu kilometrů a nebo po určité maximální době. Ta se zpravidla označuje jako jeden rok.

Tedy v zájmu záruky tam jděte a olej si můžete donést svůj. Musí mít stejnou specifikaci a servis vám musí vyhovět. Na druhou stranu, když jste koupil nové auto, tak asi na ježdění a lze tedy předpokládat, že se v rozpočtu těch 5 tisíc najde.

 

hodnocení

0x
avatar libor007
Na první výměnu oleje mi teda připadá 20000km dost...
Fabie 3 1,2tsi ve firme olej longlife a meni po 30tisic. Cumel jsem jak puk. Nechtel bych videt jak ten olej vypada. Mit to doma tak urco do 15tisic km...

 

asd1
hodnocení

0x

Pokud se dodrží postupy požadovené výrobcem, tak garančky můžete dělat v jakémkoliv servisu, nemusí to být značkový.

První výměna oleje po 20 kkm je barbarství aneb způsob jak omezit životnost auta. Obecně technicky správně je po 5 - max 10 kkm (i když se tvrdí že záběh není nutný tak pořád probíhá počáteční otěr dílů než si sednou, tj. až se to "ošoupe" tak vyměnit olej a další výměny už normálně). Prodloužené intervaly výměny jsou taky prasárna, výrazně lepší je měnit po 10 max. 15 kkm nebo po jednom roce (ten rok bez ohledu na kilometry vám tvrdí správně)

Materiál na výměnu oleje je u kvalitních dílů ca 200,- filtr (např. Mann) a 600,- olej (5 litrů kvalitního oleje ca 5W30 splňujícího požadovanou specifikaci), tj. i s prací max 1500,- když počítám že si mechanik vezme 1000,- za hodinu práce ;)

Garančky jsou daň za záruku, a je ještě otázka jak se prodejce k případné poruše postaví, když dojde na zadřený motor a podobné radosti. "Nesprávný způsob jízdy" a podobné záminky jak zákazníáka odpálkovat jsou vidět často...

dacooos

No ještě bych doporučil při troše zručnosti si olej vyměnit sám. Není to tak záhadná věc a hlavně asi nebudete mít doma čerpadlo na olej a tak ho vyměníte starým způsobem přes vypouštěcí šroub. Tak z motoru vylejete i ty drobné části železa, co se vám tam při záběhu motoru nastřádají.

Při výměně v servisu nikdo nebude sundávat kryt motoru, protože je to spousta práce navíc, kterou mechanikovi nikdo nezaplatí, tak to odsaje přes napouštěcí hrdlo a ve vaně ty drobné kousky železa stejně zůstanou. A tady nejsem upřímě přesvědčen, že je to pro životnost vozu zrovna plus.

A long life - to je uplný nesmysl :(

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]