Sjeté pneu uprostřed

Od: Datum: 20.04.16 19:19 odpovědí: 11 změna: 21.04.16 19:05

Ahoj, chtěl bych se zeptat na takovou blbou věc. Nevím jaktože ale minulé léto jsem dával na auto nové nokiany, dodám jen že dálniční auto, s předepsaným tlakem 2,4 baru a v listopadu při měnění na zimní jsem zjistil, že na středu mám cca 2mm od té značky min. hloubky a po stranách mám tak 5mm od značky.

Tento rok jsem dal dopředu nové ty nokiany a vzadu mám ty sjeté uprostřed a potřeboval bych aby ty pneu zvládly ještě tuhle sezénu - pomohlo by, kdybych ty kola upustil dejme tomu na 2,2 baru? Autem se jezdí z 75% po dálnici a tam jsem měřil tlak po zahřátí a měl jsem tam 3 bary. Jen neberte v potaz jízdní vlastnosti brzdný účinek - brzdy mám až předimenzované - auto je bráno jako dodávka ale je to ve stylu romstera - jen o ůroveň víc.

Neřešil bych pneumatiku za pár korun, ale kupovla jsem trošku kvalitnější.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 20.04.16 19:40
avatar

Nově musíte hustit na menší tlak, páč jezdíte na přefoukaných pneumatikách.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: dommm
Datum: 20.04.16 20:05

nějak tomu nerozumím ale dejme tomu :D Chápu to tak že mám nové pneumatiky hustit méně nebo že mám od teď hustit méně všechny pneumatiky. Řídím se tím, co mám uvedené na autě - jak mimo tak na dálnici vepředu i v zadu na letních i zimních mám mít 2.4 baru. V renaultu mi na to řekli akorát - hmmm. na takové to městské a oksresku ta pneumatika má ten správný tvar, ale jak dojedu z dálnice tak vypadá přefoukle. Ale zase když uberu a zaprší tak to taky nebude moc fajn. A to mám 205/60 R16 tak nevím.

Datum: 21.04.16 10:15

Moje zkušenost. Letní Dunlopy se mí sjíždí uprostřed, zímní Klebery se mi sjíždí na krajích. Zimní přitom foukám o 0,2 baru více (že se zimní majít foukat více, je uvedeno v návodu k osbluze mého auta).

Ono asi bude záležet na konkrétní konstrukci pneumatiky, jak má tuhé boky atd. Tím pádem je potřeba huštění přizpůsobit té dané pneumatice.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.04.16 20:13
avatar
Kdyz stim jezdite po dalnici a mate po zahrati vzduchu v pneu 3bary tak se nedivtr.
Bud podhustit nebo v pneuservisu naplnit pneu inertnim plynem.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: dommm
Datum: 20.04.16 20:23

Já rozumím proto se ptám ale proč mám teda na autě napsané stejnou houdnotu jako na dálnici a i mimo dálnici. Ty 3 bary se mi taky nelíbí, ale nevím zase na kolik to podhustit aby se to nesjíždělo v létě při 40 stipních a nebo při 15 v dešti. A jen od oka ten invertní plyn na kolik by tak vyšel?

Datum: 20.04.16 20:35
avatar

Osobně mám na autě osáno husti předek na 2,2 zadek na 2,0 a na D o O,2 víc.Hustím bez dálnice (nejezdím tam) na 2,5 předek a zadek na 2,3. Předepsané huštění se rovnalo tomu,že auto víc plavalo,pneu se sjíždí normálně takže zkuste upustit dvě desetinky a uvidíte.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.04.16 10:20

Inertní plyn (= dusík) se v tomto ohledu bude chovat podobně jako vzduch (78 % dusíku).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: karel1234
Datum: 20.04.16 20:36

Co to je za auto?Hmotnostni index kupovanych pneu a v technicaku?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 21.04.16 09:40

Co to je za auto a jak je zatížené?

Obecně - uprostřed se sjíždí přehuštěná pneu = foukejte na nižší tlak.

Aby se ojetí srovnalo, tak by jste musel jezdit na podhuštěných aby se neojížděly rovnoměrně ale víc po krajích. Ovšem podhuštěné nedoporučuju - vyšší spotřeba, riziko přehřívání, plave to... Co ušetříte na pneu to projezdíte na palivu.

1. ověřil bych tlakoměr jestli hustíte opravdu na 2,4.

2. foukal bych o 0,2 bar míň, po čase bych měřil hloubko vzorku jak se to ojíždí..

3. za tepla se neměří, vždy je vyšší tlak. Ale o 0,6 bar mi přijde už velký rozdíl...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.04.16 11:47

Vždy jsem měl v autě výrobcem auta nalepenou cedulku k huštění podle počtu přepravovaných osob nebo váhy přepravovaného nákladu. Hustil jsem prvně na tu nejnižší hodnotu a pak upravil huštění podle sjíždění pneumatiky. Ani jsem neměřil hloubku dezénu, rovnoměrnost sjíždění je vidět přímo okem. Každopádně jsem hustil kola na jedné nápravě stejně. Vždy jsem sjel pneumatiky krásně rovnoměrně. Na lak automobilu jsem kašlal, ale pneumatiky, brzdy a motor jsem měl vždy v patřičném stavu !

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dommm
Datum: 21.04.16 19:05

Jedná se o renault kangoo, pneumatiky Nokian Line XL 205/60 R16 96V největší nosnostní index na auto a to jezdím prázdný. I když to jde vidět blbě tak foto : na prostředku tak ty 2mm do indikatoru a na straně tak 5. http://postimg.org/image/spuu2a65z/

A spotřeba no stress - na to že to 1.5dci má mít kolem 5-6, mají uvedeno 4,6 tak jezdím za 7,3L/km

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.