Denní svícení Cordoba 2000

Od: Datum: 19.04.16 09:16 odpovědí: 11 změna: 21.04.16 20:57

Zdravím,

rád bych si na svou Cordobu (rv.2000, po faceliftu, mlhovky v nárazníku) pořídil přídavné denní svícení. Přemýšlím kam světla umístít, aby splňovaly předepsané umístění.

Mřížka chladiče u hlavních světel - nelze, světla by byla blíž než 600mm
Mřížka v nárazníku vedle mlhovek - nelze světla by byla níž než 250mm

Pod hlavní světlomety? Nad mlhovky? Co myslíte?

Děkuji az rady a přeji hezký den.



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 19.04.16 11:17
avatar

Moc možností bez dělání děr na ty světla tam není, řešil jsem podobně u sebe, sice jiný auto ale místa podobně. Dal jsem to do mřížky vedle značky a tlačit co nejvíc od sebe a těch 60 cm tam bez pár mm je. Těch 25 od spodu to taky dalo, ale u tý Cordoby nevím jestli to vyjde. Mám to nějak takhle.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 19.04.16 13:00

Děkuju za odpověď. Na tohle místo jsem myslel, ale těch 25 a 60 cm bude s hodně odřenýma ušima. Asi taky záleží, jaký typ světel koupím, aby tam zapadl.


doplněno 20.04.16 06:34:

Tak jsem to přeměřil a v tomto místě je to od země necelých 40 cm (těch 25 cm je ten černý spodek nárazníku). 60 cm od sebe (skoro) taky budou (podle typu, značka + rámeček + vlis na nárazníku mi vychází asi na 54, tak věřím, že ty 3 cm se po každé straně ještě najdou)). Teď jen najít vhodný typ. Přemýšlím od světlech od firmy Keetec, a to DRL 10 nebo, 12, 14, 16. Podle rozměrů, které tam zapadne nejlépe.

http://exterierove-osvetleni.heureka.cz/keetec-drl-10/

http://exterierove-osvetleni.heureka.cz/keetec-drl-12/

http://exterierove-osvetleni.heureka.cz/keetec-drl-14/

http://exterierove-osvetleni.heureka.cz/keetec-drl-16/

Od: jmlc®
Datum: 19.04.16 13:04
avatar

často to lidi vyřežou do nárazníku - není to dobrá varianta pro kutila bez nářadí... Já to řešil na jiném takto (níže), ale pozor na kvalitu světel. Bludičky nebo super světla za tisíce i s uvedením "vodotěsné" vám do roka naberou vlhkost. Potřebujete i přes uváděnou těsnost přetěsnit znovu spoje nejlépe "medvědím hovnem".

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.04.16 17:53
Dobrý den,
taky mám Xsaru II. Jak jste prosím Vás zapojil světla? Měl byste k tomu nějaký návod? Co za světla jste kupoval? Děkuji za radu!
doplněno 20.04.16 10:11:

jmlc@:

Díky! A jaké jste kupoval? Můžete dát odkaz? Líbí se mi. Nechci do světel dávat moc, tak do 1000 Kč...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.04.16 20:30
avatar

Stačí světla bez spínacího modulu(jsou levnější).Já mám světla zapojena následovně. Plus pol je vyveden přes vloženou pojistku na pojistku benzinového čerpadla a mínus pol na kabel přívodu proudu na pravou parkovačku.Fungují tak bez závad už přes 3 roky a přesně podle platné legislativy tzn.nastartuji-světla se automaticky zapnou,rozsvítím hlavní světlomety a světla DS se zase automatisky vypnou.Světla DS bych doporučoval s mimimální svítivostí 6000K a samozřejmě homologovaná.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.04.16 22:07
To ale znamená, že pokud by Vám praskla pravá parkovačka, tak se nerozsvítí ani DRL! Jestli to dobře chápu, tak se přes vlákno parkovačky napojujete na kostru. Po zapnutí parkovačky se obvod přeruší vlivem nárustu tepla-odporu na žárovce, je to tak?
Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmlc®
Datum: 21.04.16 07:54
avatar

ano - pokud praskne parkovačka, nerosvítí se (v případě dvou drátků a napojení na parkovačku- za poslední 3 roky mi nepraskla)

ne, nepřeruši se vlivem nárůstu tepla-odporu, ale vlivem příjmu plus - tj. plus a plus nemůže dát proud do ledky.


doplněno 22.04.16 10:22:

@dejve - já jezdím 20x měsíčně do práce - buď tam jedu brzy ráno nebo v noci zpět. Každý den tedy zapnutá DRL na jednu cestu a druhou cestu mám se světly. Nehledám problém, který není.
Neznám vaše DRL - pokud mají 3 dráty, pak na kostru je jeden a druhý na parkovačku, třetí na spínání při startu...

Dvoudrátová verze mi vydržela 3 roky bez výměny žárovky, třídrátovou jsem dal nedávno pro lepší světla, ale brácha je má snad 4 -5 let.

Slyšel jsem toho hodně o praskání žárovek, ale nikdy nikdo nepsal o praskání parkovačky.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 21.04.16 19:00
avatar

Dejve,píši že mínus pól mám napojen na PŘÍVOD proudu do parkovačky,tedy nemůže se stát že by prasklo vlákno parkovačky vlivem proudového zatížení žárovky.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.04.16 20:57

Vy nejezdíte večer nebo za snížené viditelnosti? Pokud ne, tak Vám vlákno opravdu nemůže prasknout vlivem proudového zatížení žárovky. Tak Vás tedy prosím o nakreslení schéma, jak to Vaše zapojení vypadá. Pořád si stojím za tím, že jakmile Vám praskne vlákno parkovačky, nemá DLR přístup k mínus pólu. Děkuji

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.04.16 06:37

I Vám děkuji za odpověď. Do nárazníku bych nerad řezal, protože rozumné nářadí na to nemám. Xara vypadá, že má v mřížce v nárazníku docela velké mezery, tím se montáž určitě usnadnila.

Od: jmlc®
Datum: 20.04.16 09:50
avatar

@dejve - záleží na typu světel. Jsou možnosti:

1) dva drátky - bez ničeho - tj. jeden drát na kabel parkovačky, druhý do pojistkové oblasti u motoru - viz. foto.

2) tři drátky s chytrou krabičkou - postup neznám, bývá na balení světel uvedeno.

3) tři drátky bez krabičky - Jeden na parkovačku, jeden na kostru a jeden do té zelené zásuvky ve foto (jsou tam 4 možnosti, já to dal vpravo - jinde tuším nebyl proud)

V zelené zásuvce je proud po sepnutí klíčku - pokud nemáte, musíte hledat jinou varinatu místa, kde je proud po sepnutí nebo nastartování - brácha to dával na pumpu, protože tu zásuvku tam neměl.


doplněno 20.04.16 09:51:

@serafin - ano, mřížka tam je, ale stejně jsem ji musel vyřezat a improvizovat... jinak by to trčelo ven z auta jako tykadla.. takže kobercový nožík a opatrně ... případně pilkou - samozřejmě předvrtat dírky... Je to práce na celé dopoledne.


doplněno 20.04.16 10:38:

Já kupoval už třetí nebo čtvrté - nejprve ty bludičky za pár korun - ale to je na pár měsíců... jsou to čínské mrchy, které natáhnou vlhkost a i přes přetěsnění ... nevím kudy. Nebo prdne ledka za pár týdnů... je to zbytečná práce.

Pak nějaké lepší - kovové tělo - jenže zde je také ten problém s netěsností - reklamace neuznána.

Naštěstí jsem koupil tyto poslední za 500,- na aukru - jedná se o firmu http://www.ledvyrobky.cz/auto…/eshop/2-1-Denni-Sviceni-RL-E - doporučuji !

Jsou opravdu znatelně kvalitnější, mají potřebné certifikáty na skle a řádný popis. Bohužel mi chybělo 5cm pásky pro přetěsnění, ale kousek toho medvědího hovna jsem našel v garáži... takže to bude jistě ok.

Raději dejte o stovku víc a mějte to na několik let !

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.