Nejste přihlášen/a.
Dobry den, v patek jsem koupil superba II facelift a zvykam si stale na rizeni a hlavne na spojku...parkrat jsem ji drzel moc dlouho pri prerazovani, nebo jsem prerazoval s nedoslapnutou spojkou a paka se jako by klepala az jsem doslapl zcela bylo to v poradku. Mohl jsem nejak spojku nebo prevodovku poskodit? Nekdy se mi zda ze jde trosku hur zaradit rychlostni stupen ovsem na druhy pokus uz jde zase normalne...mozna to jen moc pozoruji, je nejaka metoda jak poznat ze je spojka a prevodovka v normalu nebo naopak ze je neco v neporadku co bych zpozoroval jako prvni? Nebo cim se spojka kazi nejvice a staci treba i parkrat spojku nespravne pouzit k jejimu nadmernemu opotrebeni nebo spojka neco vydrzi? Dekuji mnohokrat...
Leda spálit dlouhým prokluzem + vyššíma otáčkama motoru - spálí se lamela. Nedošlápnutím atd. můžeš očesat zuby v převodovce, špatným řazením (podtáčení, rázy) trpí i dvouhmotový setrvák (pokud tam je)
Jinak je spojka vcelku blbovzdorná a těžko jí ublížíš.
Pokud si nejsi jistý správnou funkcí tak to nech projet mechanikovi...
Najezdím prakticky podobné km a že je to moc mi nepřipadá. Jsou lidé, co najedou přes 100tis km za rok.
Dle zadání jezdí superb 29 měsíců. To máme každý den cca 146km. To není zas tak moc.
Já jsem třeba dnes najel cca 250km a vlastně jsem skoro nikde nebyl.
Předpokládám, že je tam dvouhmotový setrvačník. Jeho poškození se projevuje zpočátku velmi nepatrným pohupováním motoru na volnoběh. Takový spíš ne zcela klidný chod. Při vyšších otáčkách je klid. Mnozí si to ani neuvědomí. Já jsem u Suerbu II měnil tento po 140 tisícich ( když jsem ho koupil) a byl totálně v háji. Na jízdě se nijak negativně neprojevoval. Původní majitel ale tušil, protože když jsem mu řekl, že se mi dvouhmota nezdá, okamžitě dal slevu deset tisíc.
Co je však horší. Poškozená dvouhmota velmi těžce namáhá klikovou hřídel. Měli jsme tu auto, jehož majitel si byl vědom poškození dvouhmoty, ale musel pořád jezdit a na opravu neměl čas. Po nějaké době začal motor nepatrně klepat. To bylo v době, kdy prasklo ložisko kliky u setrváku. Jezdil dál, protože to pořád jelo. Pak praskla klika. Auto pořád jelo. Oprava skoro sto tisíc.
Dvouhmotu pořídíte za deset až patnáct tisíc, výměnu za trojku. Poraďte se s někým kdo se opravdu vyzná a neváhejte s výměnou.
Mám i jiná auta, kde dvouhmoty měníme téměř pravidelně po 140 tisíci kilometrech.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.