Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chtěl bych se zde zeptat, pokud by se mi někdy stalo, že jsem měl slabou baterku a nenastartoval jsem svůj vůz, tak pokud bych vzal druhou starší nabitou baterku a připojil kabelama paralelně k té co mám v autě, měl bych již nastartovat?
Jde mi jen o případný případ.
Když se mi totiž něco takového stalo, kamarád mě vždy připojil kabelama ke své baterii na autě, jen s rozdílem, že měl nastartováno, tak by mě zajímalo, jestli by to šlo i když není nastartováno?
Děkuji
Lze nastartovat bez potíží - ale nesmíte napojit baterii na baterii - musí to být dle :
1. První (červený) kabel připojíme na kladný pól (+) vybité baterie.
2. Druhý konec červeného kabelu připojíme na kladný pól (+) nabité baterie.
3. Druhý (modrý) kabel připojíme na záporný pól (&ndash nabité baterie.
4. Druhý konec modrého kabelu připojíme na dobře ukostřené místo, například na blok motoru vozidla s vybitou baterií.
Nejvhodnější je kovový díl, připojený k bloku motoru. Kabel zásadně nepřipojujeme k zápornému pólu vybité baterie. Za nepříznivých okolností by totiž mohlo dojít k přeskočení jiskry a následně k výbuchu baterie.
můžou se připojovat při nastartovaném autě. Vybuchnout jsem to neviděl, ale o poškození řídící jednotky jsem slyšel. Při napojení baterky na baterku nabíjíte svou baterku a nejde elektrika do míst pro nastartování. Tj. budete 20 minut točit a vybíjet baterku toho druhého.
Když to zapojíte dle popisu, nastartujete na škyt - doporučuje se u nastartovaného auta mít 3000 otáček.
Dobrý den,
já když jsem startoval auto přes kabely, postup byl ttakový, že známý přijel, nechal nastartované auto a zapojil jsem + z mé vybité na jeho + na nastartovaném autě a mínus s jeho mínusem na baterii.
Myslíte, že by opravdu baterie mohla vybuchnout?
Připojují se kabely při nastartovaném autě?
Děkuji
Baterie mi bouchla prakticky do obličeje, stačí malá jiskra. Hledal jsem pak zbytky po garáži. Bylo to ale dětské autíčko. Prostě u té nabíjené baterie nezapojovat - na svorku, ale jinde na motor, jak píší výše. Jinak se připojuje při běžícím motoru dárce a klidně se nachá chvilku dobíjet. Slušná auta mají pomocný + pól úplně zvlášť.
Nastartujete v případě, že budou dostatečně silné kabely a druhá baterie nebude slabší než ta ve voze. Určitě přeměřit dobíjení, slabá baterie má nějakou příčinu. Pokud je vadná a vybíjí se sama, jednoho krásného dne nenastartujete ani s pomocnou baterií. nejčastěji uprostřed křižovatky. Pokud je špatné startování díky horšímu motoru (diesel) je lepší varianta serio-paralelní stykač. Kdysi ho používaly nákladní auta IFA a taky jsem s tím nějakou dobu jezdil. Druhá baterie se při startování připojí do série a po "naskočení" se dobíjí jako paralelní.Start na 24V (dvojnásobné otáčky starteru), vše ostatní jede na 12V
Přijde na kondici obou baterií. Pakliže bude ta baterka v autě, vybitá na doraz, pak ji ta paralelně připojená začne v první řadě dobíjet. Což samozřejmě snižuje napětí té paralelní, takže v důsledku už pak možná taky nebude mít sílu natočit motor. Takže v tomto případě je lepší dát baterku místo té původní, protože pak ,,pouze ´´ startuje motor, ale neztrácí energii právě oním dobíjením
I při startování pomocí kabelů z druhého auta je nutné odpojit vybitou baterii.Případně půl hodiny počkat,až se dobije a pak teprve startovat.
JABRAKA
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.