Vyšší spotřeba oleje a emise

Od: Datum: 11.04.16 16:47 odpovědí: 5 změna: 12.04.16 09:14

Zdravim, v cervnu jedu na emise se svoji Fabii 1.4 74kW (2001). Mam problem s tim, ze auto si spapne asi 1 litr oleje na 2000 km. V servise mi rekli, ze je to normalni, papirove je pripustna hodnota 1 litr na 1000 km. Proto se chci zeptat, jak velky ma vliv spotreba oleje na emise? Kdyz je to v limitu, tak je nemozne, abych neprosel, nebo ano (pokud samozrejme nebude v haji katik nebo lambda)?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mzxy
Datum: 11.04.16 17:09

není to normální, olej někde uniká do spalovacího prostoru, ptejte se na emisích při měření

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fabie14
Datum: 11.04.16 17:45
Dobry den, u motoru fabie oznaceni 16V 55kw a 74kw je normalni a vseobecne znamo ze papa olej :) 55kw sice podstatne mene ale taky :) mel jsem golfa IV 74kw na 3000km 1L oleje :) dle servisu volswagen vse v poradku :) ted mam fobii 1.4 mpi a po 15tis km asi 250ml si vezme oleje :) na emisich by nemel byt problem. Zvysenou slotrebou oleje se potyka i benziny hlavne 1.6 v octavii
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.04.16 17:46
avatar

Ahoj,máš už asi sjetý nebo zapečení stírací pístní kroužky,nebo gufera na ventilech.Po kolika km měníte olej+filtr?Co používáš za olej?Doufám že auto netočíte ze studeným motorem do vysokých otáček.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 12.04.16 07:43

samozřejmě je to nešetrným zacházením a zanedbaným servisem, v servise vám někdo lhal, kdyby nelhal nevyptával by jste se tady, a pokud vám tam dávají "longlife" olej s toím že máte chodit na výmenu po 30 tis km, tak je to právě servisem

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 12.04.16 09:14

Pokud (kromě žraní oleje;) motor spaluje dobře a je v pořádku emisní systém, tak nejspíš projdete. Případně pomůže přidat E85 (pak projde snad i bez katu)

Časté ano, ale normální tohle už není. Vylítaný motor, při menším nájezdu honění motoru za studena, nekvalitní mazání (dlouhé výměny, stáří oleje, benzín v oleji atd). Olej může do válce přes kroužky nebo gufera ventilů. Možné je i jinudy, např. propojení mazacího kanálu s válcem. Generálka motoru se moc nevyplatí, spíš hustější olej a dojezdit, pak vyměnit kompletní motor nebo celý auto...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.