Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mám již starší vůz škoda felicia a jezdím krátké trasy max. 5km.
Jednou za čas za 1-2 měsíce nenastartji, jelikož baterka se vybije. Bydlím v paneláku a nemám kde pořádně dobíjet baterii abych ji udržoval nabitou.
Chtěl bych se poradit jak takový problém řešit? Napadá mě nainstalovat si denní svícení, že by se mi baterie rychleji dobíjela, co si o to myslíte?
Děkuji
Vyřešte to takto:
1. Kupte si novou baterii. Po 6-7 letech provozu se nedivte, že je vadná.
2. Zkontrolujte, zda není nadměrný odběr v klidu.
3. Zkotrolujte dobíjení.
Dobrý den,
baterie je stará necelé 2 roky. Odběr vkliku je vyšší než by měl být cca. 50mA, však ani mechanik na to nepřišel, tak to tak zůstalo.
Dobíjení mi kontroloval, je vpořádku.
Děkuji
Pokud se jedná o 1.3, tak zde byly použity 3 fázové alternátory magneton. Tyto alternátory nedokáží na volnoběh dodávat žádný proud - prostě když se čeká na křižovatce nebo v zácpě, tak celý auto jede z kapacity akumulátoru. Alternátor začíná dávat proud až kolem 1300ot/min. Taky jsem tento problém řešil - místo tohoto alternátoru jsem zakoupil použitý z jedničkové fabie, 6 fázový bosch alternátor. Ten dokáže dát i na volnoběžné otáčky takový proud, že se z akumulátoru nic nebere. Takže jako první změřit jestli není nějaký vyšší klidový odběr ( měl by mít do 20mA), pokud je vyšší, tak tohle bude závada. Pokud ne, tak zkontrolovat kapacitu akumulátoru a pokud i ta bude v pořádku, tak je to alternátorem. Ale ještě jednu kontrolu předtím udělat a to tu, že zapnout světla, ventilátor na 2 a vyhřívání okna. Zvýšit otáčky na 3000ot/min a měřit napětí na alternátoru a akumulátoru. Rozdíl by neměl být větší než 0,2V. Pokud je, tak je uhnilý + drát co propojuje alternátor a akumulátor (také velký nešvar felicií).
mám taky Felicii, 3km do práce, z práce, apod. samozřejmě se nestíhala dobít pokud jsem nejel delší trasu, tak se mi vybíjela cca každý tři týdny, namontoval jsem LED denní svícení, a zatím je čtvrt roku klid, je fakt ale že je to starší baterie, takže na podzim bude nová. každopádně za mě - to denní LED přecijen znatelně pomůže - on ten rozdíl ve spotřebě LED/žárovky není zrovna malý
Tak to je ale normálka,i když ti změřil vyšší klidový odběr,tak prostě za 5 kilometrů se to dobít nestihne,kolik to jedeš minut? 10? to by musel mít ten alternátor božské schopnosti. Samozřejmě že tím že snížíš odběr nainstalováním led světel a tím že odstraníš příčinu vysokého odběru si pomůžeš,ale pokud to auto nikdy pořádně neprojedeš tak stejně se čas od času nabíječce nevyhneš. Jenom se prodlouží doba do toho než zase nenastartuješ
.Jak tu někdo radil alternátor bosch,tak ani ten není všemocný,uvědom si že start je energeticky náročná činost,a pak když jedeš chvilku tak jaké by to muselo dávat proudy aby se ta baterie tak rychle dobila
Ahoj.
Nějak se tu nepočítá s násobnějším startováním na krátkou vzdálenost. To pak baterie klesá rychleji, než se stačí dobíjet. Mám to podobně. Prostě občas dobiju.
Vyndej si občas baterku z auta a doma si ji přišťouchni. To je celé. Když nemáš nějakou zásuvku poblíž stání auta.
Když zvednu napětí, dobíjí víc. A na tyhle pocuky to chce velkou baterku, největší, jaká se vejde.
Zkus solární dobíječku za okno do auta, min. 5W. U nás to vyřešilo problém se startováním u málo používaného Roomstera. Například takovou, na trhu jich je mnoho.
Není to jen krátkými trasami máte velký klidový odběr-tento vyřešte a bude vše OK .osobně na 1,8i jezdím krátké cesty (kolem 2km) a baterku-55Ah- mám asi 3 roky a zatím je ve 100% stavu bez nabíjení.
Zdravím vás, chci se ještě zeptat, může se nabíjet baterka připojená na autě? Že připojím jen kontakty od nabíječky na zapojenou baterku? Kdysi jsem to takto udělal, tak se ptám, zda to bylo vpořádku?
Ano, nepamatuju, kdy jsem naposledy vytahoval baterku z auta kvůli dobití. U nových aut je to ještě horší (paměti různých řídicích jednotek, rádia, panelu...)
Správně by se nemělo a baterka by se měla odpojovat
S chytrou nabíječkou je ale minimální možnost průšvihu, zhruba stejná jako při dobíjení alternátorem za jízdy...
Mam "Lidl", baterku neodpojuju a nikdy nebyl problém. Při dostažení plného nabití přepne na udržovací nabíjení. Pokud nedojde k poruše nabíječky nebo baterie tak to je OK i bez odpojení baterky.
Pokud vlastníte procesorovou nabíječku, je téměř podmínka odpojit akumulátor od vozidla. Jestli vás napadne proč?
Baterku je lepší před dobitím odpojit kvůli přepětí a nadproudu, všeobecně nezáleží ani tak na stáří baterky ale na její kapacitě, jestli dokáže naakumulovat. Časté starty = vysoký odběr starteru = vybíjení akumulátoru = snižování stavu dobití = zvyšování vybítí baterie dalším startem ... atd. Baterka se opotřebovává. Ale vadí i vysoké teploty - letní vedra, více než mráz, v zimě když nemůžete nastartovat je většinou chyba na straně udržby po letních měsících. Nejlepší je správně dobít po létě = radějí pomalu.Ale před tím raději odborně proměřit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.