Krátké trasy - baterie se vybíjí

Od: Datum: 10.04.16 21:40 odpovědí: 29 změna: 21.04.16 21:24

Dobrý den,

mám již starší vůz škoda felicia a jezdím krátké trasy max. 5km.

Jednou za čas za 1-2 měsíce nenastartji, jelikož baterka se vybije. Bydlím v paneláku a nemám kde pořádně dobíjet baterii abych ji udržoval nabitou.

Chtěl bych se poradit jak takový problém řešit? Napadá mě nainstalovat si denní svícení, že by se mi baterie rychleji dobíjela, co si o to myslíte?

Děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: hk
Datum: 10.04.16 21:46

Vyřešte to takto:

1. Kupte si novou baterii. Po 6-7 letech provozu se nedivte, že je vadná.

2. Zkontrolujte, zda není nadměrný odběr v klidu.

3. Zkotrolujte dobíjení.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: hulan
Datum: 10.04.16 22:00

Dobrý den,

baterie je stará necelé 2 roky. Odběr vkliku je vyšší než by měl být cca. 50mA, však ani mechanik na to nepřišel, tak to tak zůstalo.

Dobíjení mi kontroloval, je vpořádku.

Děkuji

Datum: 10.04.16 22:37
avatar

5OmA je moc najdi jinýho mechanika co to najde

skuste odpojit rádio a měřte odběr

nemáš tam nákou elektrickou dodělávku?

jinak jedině si udělat odpojovač baterie

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 10.04.16 22:00
avatar

Pokud se jedná o 1.3, tak zde byly použity 3 fázové alternátory magneton. Tyto alternátory nedokáží na volnoběh dodávat žádný proud - prostě když se čeká na křižovatce nebo v zácpě, tak celý auto jede z kapacity akumulátoru. Alternátor začíná dávat proud až kolem 1300ot/min. Taky jsem tento problém řešil - místo tohoto alternátoru jsem zakoupil použitý z jedničkové fabie, 6 fázový bosch alternátor. Ten dokáže dát i na volnoběžné otáčky takový proud, že se z akumulátoru nic nebere. Takže jako první změřit jestli není nějaký vyšší klidový odběr ( měl by mít do 20mA), pokud je vyšší, tak tohle bude závada. Pokud ne, tak zkontrolovat kapacitu akumulátoru a pokud i ta bude v pořádku, tak je to alternátorem. Ale ještě jednu kontrolu předtím udělat a to tu, že zapnout světla, ventilátor na 2 a vyhřívání okna. Zvýšit otáčky na 3000ot/min a měřit napětí na alternátoru a akumulátoru. Rozdíl by neměl být větší než 0,2V. Pokud je, tak je uhnilý + drát co propojuje alternátor a akumulátor (také velký nešvar felicií).

Ohodnoceno: 2x
 
Od: vernon
Datum: 11.04.16 18:06
To je ale kravina.
Alternátor Magneton 70A dává ve Felicii na volnoběh cca. 15 - 17A (osobně změřeno) a utáhne vždy minimálně světlomety a stále při tom stačí dobíjet akumulátor. Problém nastává když vozidlu ještě k tomu běží větrák topení a vyhřívání zadního okna, to na volnoběh tento alternátor neuživí.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.04.16 20:13
avatar
Tak tak, i můj starý 55A Magneton ve Škodě 105 (s menší řemenicí z Favorita) na volnoběh v pohodě zvládá dodávat proud proud potřebný na světla, zapalování a rádio. Až u dálkových (mám čtyři) jde napětí dolů a nezvládá.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.04.16 22:02
avatar

Mám s Feldou stejný problém,ale zvykl jsem si>Koupil jsem si malou nabíječku v Lídlu a v případě,kdy už mám proudu jen tak tak,vymontuji baterku a odnesu ji na balkon paneláku a tam přes noc dobiji.Pak to dva tři měsíce vydrží.Ty problémy se startováním jsem míval spíše v zimě.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.04.16 22:03
avatar

mám taky Felicii, 3km do práce, z práce, apod. samozřejmě se nestíhala dobít pokud jsem nejel delší trasu, tak se mi vybíjela cca každý tři týdny, namontoval jsem LED denní svícení, a zatím je čtvrt roku klid, je fakt ale že je to starší baterie, takže na podzim bude nová. každopádně za mě - to denní LED přecijen znatelně pomůže - on ten rozdíl ve spotřebě LED/žárovky není zrovna malý

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 10.04.16 23:13

Tak to je ale normálka,i když ti změřil vyšší klidový odběr,tak prostě za 5 kilometrů se to dobít nestihne,kolik to jedeš minut? 10? to by musel mít ten alternátor božské schopnosti. Samozřejmě že tím že snížíš odběr nainstalováním led světel a tím že odstraníš příčinu vysokého odběru si pomůžeš,ale pokud to auto nikdy pořádně neprojedeš tak stejně se čas od času nabíječce nevyhneš. Jenom se prodlouží doba do toho než zase nenastartuješ

.Jak tu někdo radil alternátor bosch,tak ani ten není všemocný,uvědom si že start je energeticky náročná činost,a pak když jedeš chvilku tak jaké by to muselo dávat proudy aby se ta baterie tak rychle dobila

Ohodnoceno: 0x
 
Od: standahad
Datum: 10.04.16 23:15

Dobrý den. Mám také felicii 1.9D do práce jezdim denně 2km tam a 2km zpět. Bohužel porušuji předpisi a nesvítim pokud nejedu za tmy. A topení taky minimálně. Dobíjení je v pořádku, prostě je to úděl krátkých tras. Jednou za čas hlavně v zimě dobíjím.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 11.04.16 18:16
Na krátkou vzdálenost se nedobije žádný akumulátor v žádném autě, nikde v tomto vesmíru. Ani kdyby měl alternátor 500A. To jen někteří hlupáci ti budou tvrdit opak a svádět to na alternátor Tvého vozu.
Tím ovšem nechci obhajovat staré Magnetony, ale toto tím není. Nezbývá než dobíjet nabíječkou.
Ohodnoceno: 1x
 
Od: jenda2
Datum: 11.04.16 20:11

Počítejte orientačně na dobití cca. 20 min. Při 60 km rychlosti to máte 1km/1min. Tím máte odpovězeno.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.04.16 21:32

U feldy lze lehce zvednout dobíjecí napětí.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 11.04.16 21:45

V napětí to není,tady jde o to že je moc krátká dobíjecí doba,třeba telefon taky nenabiješ za 5 minut

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.04.16 00:39

Ahoj.

Nějak se tu nepočítá s násobnějším startováním na krátkou vzdálenost. To pak baterie klesá rychleji, než se stačí dobíjet. Mám to podobně. Prostě občas dobiju.

Vyndej si občas baterku z auta a doma si ji přišťouchni. To je celé. Když nemáš nějakou zásuvku poblíž stání auta.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.04.16 23:19

Když zvednu napětí, dobíjí víc. A na tyhle pocuky to chce velkou baterku, největší, jaká se vejde.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 13.04.16 14:48
To dobijí. Jenže po dobití by baterka začala bublat. Napětí se nesmí dostat nad 14,4V.
Leda navrhnout regulátor, který by pár minut nastavoval třeba 15V a po nějaké době by napětí kleslo na 14,2V. Tak nějak dobijí novější Fordy.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.04.16 15:34
avatar

Zkus solární dobíječku za okno do auta, min. 5W. U nás to vyřešilo problém se startováním u málo používaného Roomstera. Například takovou, na trhu jich je mnoho.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.04.16 16:31
avatar

Není to jen krátkými trasami máte velký klidový odběr-tento vyřešte a bude vše OK .osobně na 1,8i jezdím krátké cesty (kolem 2km) a baterku-55Ah- mám asi 3 roky a zatím je ve 100% stavu bez nabíjení.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.04.16 18:52

Když jezdí většinou jenom krátké trasy, moc se toho nestane, s tím přebitím. AKU udělá jen dobře, když se občas dobije naplno, tj až k 16V.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hulan
Datum: 13.04.16 22:11

Zdravím vás, chci se ještě zeptat, může se nabíjet baterka připojená na autě? Že připojím jen kontakty od nabíječky na zapojenou baterku? Kdysi jsem to takto udělal, tak se ptám, zda to bylo vpořádku?

Datum: 13.04.16 22:14
avatar

ano můžeš nabíjet baterii napojenou v autě já to dělam běžně

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hulan
Datum: 14.04.16 21:34

Opravdu se může baterie dobíjet když je připojená na autě?

Datum: 15.04.16 13:58
avatar

Ano, nepamatuju, kdy jsem naposledy vytahoval baterku z auta kvůli dobití. U nových aut je to ještě horší (paměti různých řídicích jednotek, rádia, panelu...)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 15.04.16 14:34

Správně by se nemělo a baterka by se měla odpojovat ;)

S chytrou nabíječkou je ale minimální možnost průšvihu, zhruba stejná jako při dobíjení alternátorem za jízdy...

Mam "Lidl", baterku neodpojuju a nikdy nebyl problém. Při dostažení plného nabití přepne na udržovací nabíjení. Pokud nedojde k poruše nabíječky nebo baterie tak to je OK i bez odpojení baterky.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: jenda2
Datum: 15.04.16 17:26

Pokud vlastníte procesorovou nabíječku, je téměř podmínka odpojit akumulátor od vozidla. Jestli vás napadne proč?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: renix2
Datum: 15.04.16 18:57

Baterku je lepší před dobitím odpojit kvůli přepětí a nadproudu, všeobecně nezáleží ani tak na stáří baterky ale na její kapacitě, jestli dokáže naakumulovat. Časté starty = vysoký odběr starteru = vybíjení akumulátoru = snižování stavu dobití = zvyšování vybítí baterie dalším startem ... atd. Baterka se opotřebovává. Ale vadí i vysoké teploty - letní vedra, více než mráz, v zimě když nemůžete nastartovat je většinou chyba na straně udržby po letních měsících. Nejlepší je správně dobít po létě = radějí pomalu.Ale před tím raději odborně proměřit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.04.16 19:20

Odpojovat AKU je pitomost. Pokud tedy nejde o nějakou hrůzu nabíječku. Tohle se traduje, a traduje a traduje. A moderní vozy? Viděli jste úpravu softwaru nebo přepis? Několik hodin, pořád na nabíječce, někdy dvou. Špičky prostě AKU zachytí

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hulan
Datum: 21.04.16 21:24

Děkuji za všechny rady.

Zkoušeli jsme najít kde je ten zmíněný můj odběr v autě, odpojili jsme všechny pojistky a autem stále však teklo při měření 50mA.

Kde jinde by mohla být příčina?

Děkuji

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.