Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vyřazení vs přeřazení

Od: dann* odpovědí: 8 změna:

Ahoj :) měl bych na Vás otázku. Např. když jedete obcí 50km/h a je před váma křižovatka tak začnete přeřazovat na nejnižší rychlostní stupně a nebo vyřadíte na neutrál a necháte vozidlo dojét? Další situace jedete na rovině 50km/h a chcete odbočit do prava tak předem podřadíte a nebo vyřadíte rychlost na neutrál? Většina lidí z mého okolí říká, že je lepší vyřadit na neutrál a nechat vozidlo doplachtit. Jak je to tedy? :) Neníčí se tím motor?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

trtr
hodnocení

3x

Zdravím, vše záleží na situaci a provozu kolem a také zkušenostech. Ne, ani v jednom případě se nic neničí. Pokud máte například světelnou křižovatku s červenou, tak prostě vyřadím a "doplachtím". Pokud je křižovatka přehledná s dej přednost, tak jen podřadím a plynule odbočím-začátečníci si mohou prošlápnout spojku. Pokud se situace nepřehledná (Stop, dej přednost), tak podřazuji na 2 a pak jen neutrál a doplachtím a zastavím, potom se opět rozjedu.

 

mikebrown
hodnocení

1x
V autoškole mě učili podrazovat a moc nebrzdit, prej ekologie a nemusím furt měnit destičky a kotouče. Kupodivu jsem se to naučil a pokud to jde tak brzdim furt motorem :)

 

hodnocení

1x
avatar milancukrar

Věčné téma na nekonečnou diskuzi.

Když vyřadíte, dojedete setrvačností na místo, bez jakéhokoliv brždění, te je to nejlepí, co můžete udělat. Ale ne pokaždé se to podaří. Já jsem zastáncem dojet na setrvačnost, pak drobně přibrzdit, někdy ovšem, pokud jsem neodhadl vzdálenost a rychlost, trošku přibrzdím motorem.

 

hodnocení

0x

Ja osobne dam neutrál a dôjdem.

 

jmhad*
hodnocení

0x

Asi záleží na zvyku. Ale při brzdění motorem, přeřazení řídící jednotka uzavře přívod paliva do motoru a šetří a to až do cca 1200-1500 otáček . A šetří se také destičky, jak říká kolega, i kdyý , no ...Pokud vyřadím a jedu na volnoběh, jednotka udržuje cca 800 otáček a za hodinu volnoběhu to prý dělá cca litr. Někteří šetřílkové při dojíždění vyhodí kvalt a vypnou motor, což některá auta dnes dělají sama. Tedy to vypínání.

Volnoběh nedělá spotřebu 1 l/hod. Je to asi 05 - 0,6 l/hod.

 

davidzbrna
hodnocení

0x
Dělám to i to. Nebo to zkombinuji dohromady, brzdim motorem a pak 10 m pred semaforem to vykvaltuju

 

asd1
hodnocení

0x

Zálaží jaké auto a na konkrétní situaci. Někdy je lepší mít zakvaltováno, někdy plachtit na neutrál... Obecně se motor neničí ani jedním, ale např. dvoutakt při brzdění motorem není mazaný směsí a je problém se zadíráním atd. Záleží na konkrétním motoru...

Málo brzdit brzdama = šetří se desky+ kotouč - tohle až tak neplatí, protože kotouč pak rád orezne, zatuhnou třmeny atd., takže co se ušetří opotřebením při brždění, to se projede výše uvedeným, hlavně u aut která jezdí málo.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]