Nejste přihlášen/a.
Zdravim, ja osobne bych je take nechal,neni tim co pokazit.
Jinak ja to delam tak ze, nazuji zimni gumy a prezuji je az mam vzorek tak sjety ze jsou z toho uz letni ojete,
protoze co take snimy preci nevyhodim pulku(4mm) zimni pneu, kdyz to takhle "nekdo NA hore" vymyslel.. jinak na zimu samozrejme zimni a vzorek vazne dostacujici,
Hezky den
TAkze vlasne jsem vymyslel jak usetrit cele letni pneu
kdo to take tak ma?
koupil bych nové - minimum neznamená, že musíte najet přesně to... ono na jednom místě 1,6 a na druhém 1,4 a je problém... při 2mm automaticky jdu měnit za nové. Navíc za sezonu zřejmě sjedete víc než 0,5mm, takže stejně budete muset za pár měsíců měnit... jsou výprodejové slevy, přes léto už slev nebude.
Pokud najedeš 5-10 tisíc kilometrů tak ti to do zimy vydrží,na příští sezónu koupíš nové. Samozřejmě že je pravda že pneumatiky s lepším vzorkem líp odvádějí vodu a mají lepší vlastnosti,ale podle výrobců pneumatik by jsi je měl kupovat co nejčastěji,sjet je maximálně tak na polovinu a pak běžet pro nové.
Jedna louže ve 110 kmh a vyválí auto ve škarpě - to se vyplatí ušetřit na gumách A pokud si během léta nevšimne že už je pod 1,6mm, tak při bouračce zábavné jednání s pojišťovnou, obzvlášť pokud způsobí větší škodu - to se vyplatí ještě víc
Staré zimní s 5 mm sežene za hubičku, nové kvalitnéí letní podle rozměru ca od 4k...
asd, je to jen spekulace s Vaším popisem, nebo zastáváte názor, že se pneumatiky mají měnit dříve, nežli požaduje zákon?
Pod 1.6 zde nikdo nic nepíše..
Na vodě se vyseká i s větším vzorkem.
Osobní zkušenost. Pneu občas zkoušim v louži - najedu na hlubší vodu jen jednou stranou auta, je cítit jestli zaplave nebo ne (nezkušeným nedoporučuju úmyslně zaplavat ani tou jednou stranou auta!). Vzorek 2mm už plave rád kolem 100 kmh, 1,6 už kolem 80 = na hlubší vodě to při běžné jízdě už prostě je o hubu. Na dálnici kde se i v dešti jezdí 120 je rozumné minimum 3mm, na okresky 2mm. Zákonných 1,6 mm je opravdu minimum..
8mm zaplave až nad 150, takže to na vodě se vyseká i s větším vzorkem nemusí platit. Jednoduše aquaplanning = průšvih a čím nižší vzorek tím větší riziko..
Teda upřímně,v létě budu radši jezdit s letními kousek na limitem než se zimními s 5 milimetry. Jezdit celé horké léto na těch rozplihlých měkých zimákách to je teda dost děsivá představa. Ty letní s menším vzorkem budou víc nebezpečnější jen na vodě,zatímco ty zimní v létě jsou nebezpečný pořád
To je nesmysl, si to vyzkoušej. Ojetá zimní má už tvrdší směs a krátké lamely, oproti nové zimní to je zásadní rozdíl. Potvrzují to i testy - najdi si kde testovali ojeté zimní. Nová zimní má měkkou směs a dlouhé lamely, ty se ohýbají a jízda za tepla je jak po žvejkačce, ale vzorek pod 5mm už se tohle nedělá.
A mmch. například letní Barumka na mokru klouže mnohem víc než zimní GY nebo Conti 850
Zimní je daleko měkčí vždycky,to by musela bejt stará támhle 10 roků. Jednou jsem měl po zimě něco nad 4mm vzorku tak jsem si řekl že to dojedu,po 14 dnech jsem se na to vykašlal a to ještě ani nebylo takový teplo,jet s tím třeba na dovolenou do chorvatska v 35 stupních to by muselo bejt čirý utrpení a hazard se životem
A za kterou gumárenskou společnost kopete?
I při těch Vámi popisovaných 35°a i větších teplotách jsem nic takového co popisujete nepocítil.Naopak ojetá zimní (myšleno cca od 5 do 2mm ) naopak drží lépe než letní!
Samozřejmě že jeden nejezdí na hranici možností auta a řidiče!
Mno, nemám sice tušení, za koho kope kolega Fik, ale má naprostou pravdu. Mám zcela stejné pozorování.
Záleží jak a čím jezdíš. Dálnice (vyšší rychlost) a lehké auto = jednoznačně tohle už zahodit a dát nové.
Město, v dešti max. 100 kmh a na hlubší vodě (vrstva vody v kolejích max. 80 kmh) klidně to tam ještě nech.
Pokud víš na čem jedeš a přizpůsobíš rychlost tak je to ok. Prostě na vrstvě vody nízký vzorek ve vyšší rychlosti a u lehkého auta rád zaplave. Záleží dost i na pneu - např. Bravuris 2 mm vzorek plavala už při 80 kmh, UG7+ 2mm vzorek při 110 kmh ještě ani náznak plavání (samo na stejném autě, stejný rozměr pneu)
Ja by som pockal kym pomine ten prezuvaci osial,dovtedy jazdil na tych zodratych.S vidinou nejakej letnej dovolenky alebo dlhsej cesty by som to uz asi neriskoval a dal nove.Ale priklanam sa k nazoru-dojazdit ich a priebezne sledovat.Ak auto pouzivaju viaceri tak urcite prezut,ak ho pouzivam sam-predvidam a podla toho jazdim.
Este je varianta nechat tie zodrate tuto sezonu a skor prezut na zimne o 1-2 mesiace a v case ked uz aj viac prsi sa to moze hodit.
Pokud je to do městského provozu, tak dojezdit na ty 2 mm (kontrolní bod) a pak se rozhodovat, jestli sjíždět ještě těch 0,4 mm k naší čecháčkovské hranici 1,6 mm , nebo už nezbytně koupit nové (co když se otočíš kousek za hranice Polska, Rakouska, ...), nebo předčasně nazout již zimní (páč na měsíc nebudeš kupovat letní a počkáš na předsezónní slevy).
Jestliže chceš v létě k Jadranu na dovolenou, kup nové letní už nyní, aby jsi měl před dlouhou cestou už vzorek oběhaný a jistotu, že nemáš někde výrobní vadu (projeví se zpravidla do prvních 500 km).
pokud je to opravdu po celé ploše, tak bych to dojezdil ... pokud se nemůžete rozhodnout, tak ještě zvažte stáří. Jestli je už starší cca 8mi let, tak je spíše vyměňte. U desetiletých se už bortí kordové kostry nebo se objevují praskliny ze stáří. Takže pokud jsou staré a takhle skoro už sjeté, tak vyměnit, pokud nejsou tak staré, dojezdit.
Dovolím si jen takové ilustrační video:
Samozřejmě se na 1,6mm jezdit dát a suchu je to asi i jedno, ale na mokru to chce být opravdu opatrný, chová se to prostě hůře. Lepší koupit novou levnou pneumatiku než jezdit prémiovou na doraz.
video hezké, s mm bych souhlasil, ale to poslední bych raději nedoporučoval... levná pneu z číny a podobných zemí - to je horší než totálně sjeté pneu značkové - a to proto, že ty jsou nebezpečené vždy, i za sucha! Jen jednou jsem měl na voze čínské pneu - kus o 200 levnější než SAVA (cca pátá nejlevnější daného rozměru) a sundal jsem je v rekordním čase - okamžitě prodal.
@asd1 - souhlas - barumky jsem měl na dvou koupených autech - rychle jsem se jich zbavoval... i jako nové jsem je nechtěl. Rozjetí s čistým 1,9D na mokré cestě bylo jako na klouzačce...
Video pobavilo. Akorát hloubka vzorku měla v tomhle případě minimální vliv.
1. reakční doba - malý odstup a než začal brzdit tak už bylo pozdě = neubrzdil by ani kdyby měl lepší pneu.
2. ojetá pneu má starší tvrdší klouzavější směs a na vlhké vozovce to má výrazně delší brzdnou dráhu.
Levné pneu mají kluzavou směs i jako nové. Jedna z klouzavých je Barum (osobní zkušenost s Brillantis, Bravuris, Polaris 1, polaris 2, dál neznám už mi na auto nesmí; aktuálně Dunlop Bluresponse, Continental TS 850, GY ultragrip 8, GY ultragrip 7+, Michelin energy, Hankook kinergy eco - podle toho čím zrovna jedu...
"čína" na mokrém asfaltu často klouže víc než TS 850 na sněhu, až jsem čuměl jak to může klouzat...
Barum kvalita opravdu ne e, hlavně za mokra. To snad ani neni z gumy... Nexen taky děs, konkrétně CP 641 jsem koupil s autem a letěly - vysoká spotřeba a za mokra brusle. Sjetá prémiová je pořád o hodně lepší nož nové "tohleto"... Samo kromě aquaplanningu, tam je hluboký vzorek zásadní a sebelepší směs nepomůže.
Savy letní neznám vůbec, o zimních vim že jsou "kolem komína" ok a na sněhu patří k lepším.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.