Nejste přihlášen/a.
Dobrý den
Mám celý svůj život v garáži benzínové auto a nikdy mě nenapadlo kupovat si naftové. Jezdím za rok desítky tisíc kilometrů a průměrnou spotřebu mám cca 7litrů. Udivuje mě, že většina lidí si kupuje vozy s naftovým motorem. To je opravdu tak super mít průměrnou spotřebu 5,5? To už dávno neplatí, že dieslový motor je náročnější na údržbu (finančně)? To už dávno není pravdou, že naftový motor je náchylnější na zacházení? Chápu, že ten, kdo jezdí dálky, má naftu, ale proš Franta z Horní Dolní, který jezdí jen na nádraží musí mít na autě nápis TDI? Pomůžete mi na to přijít?
Děkuju
Protoze chteji jezdit s traktorem, ale nemaji na nej papiry, tak si koupi chrochtaka.
Pak zaslepi EGR, protoze jsou s nim problemy, pak vykuchaji DPF, protoze jsou s nim problemy, pak vymeni vstriky, protoze koupili ojetinu, pak vymeni dvouhmotak, protoze koupili ojetinu, pak vymeni turbo, protoze koupili ojetinu.
Ale jezdi za ctyri a pul, tahne to vocpodu, TDI pismenka maji cervene a maji to vochipovane. A to se pocita.
já mám vždy benzínáka ale udělal jsem 2krát vyjímku a první rozdíl jsem poznal hned,u naftovího jsem nemohl při rozjezdu si tolik vychutnat ten rozjezd a vytočit víc motor,připadalo mi že to trápím měl jsem 2.0hdi 80kw a 2.0hdi 66kw taky jsem se svezl v 2.2hdi 98kw tam už to bylo lepší ale takový benzínový 2.0i 16v 97kw to se nedá vůbec srovnávat,já spotřebu neřešim a proto radši k vůli svižnosti volím benzín
Že by benzínový motor 97 kW byl svižnější než nafta s dvojnásobným točivým momentem? Opět jedna z pohádek.
Také jsem měl vždy benzínové vozy, ale loni jsem kupoval nové auto a u mého modelu nenabízel výrobce jiný rozumný (rozumný ve smyslu jízdních vlastností) motor než diesel. Tak mám diesel. Spotřeba mě příliš nezajímá, nicméně i v tomto směru jsem si polepšil - namísto 12 litrů mám průměr 8,5 litrů / 100 km. TDi na autě napsáno nemám.
A jaké nevýhody? Mám už tředí diesel a nějak nepozoruji nevýhody. Nafťák na minimum otáček jede jak zběsilý. Má zátah, který benzín nikdy mít nebude. Tak proto si lidi kupují také diesel.
Tak to je nějaký vrak. Např. Škoda absolutně bez problémů. Nové motory vůbec nesmrdí. Turbo zpoždění už dáááááávno není.
s jedničkovou O1 1.9 TDi 66 kW jezdím každý den do práce , po 120 tis km jsem vyměnil rozvody, při 210 tis km jedno ložisko zadního kola a při 230 tis km 2 tyčky řízení přední nápravy...mám nejeto 240 tisíc a měním jen spotřební materiál...dlouhodobá spotřeba je 4.8 litru nafty...te%d budu dělat podruhé rozvody, cena bude směšná
To je hlavní důvod proč jsem si pořídil naftové auto, nízké provozní a servisní náklady, stoprocentní spolehlivost...a na běžné každodenní ježdění po okreskách stačí
11 brzo 12 let stará plečka patřící do ca poslední generace poctivých aut. To novější je zaměřené na levnou výrobu a omezenou životnost, o ekokurvítkách ani nemluvim - kombinace dvouhmota, čerpadlo, vstřiky, DPF, turbo je silně odrazující...
Proč? Jsou tři hlavní důvody:
a) Protože chtějí ušetřit. Tahle skupina je asi největší. Dělí se na tři podskupiny, první podskupinina opravdu ušetří, druhá podskupina neušetří a ta třetí prodělá.
b) Protože jim vyhovují vlastnosti dieselu. Například výrazný turboefekt nebo možnost snadného chiptuningu u turbodieselů. Nebo velmi snadná údržba a "blbuvzdornost" některých starších dieselů.
c) Protože musí. Některá nová auta a některá ojetá auta jsou na našem trhu dostupná prakticky jen s dieselovým motorem. Případně jim to nařizuje firemní politika, pokud jde o služební auta s možností soukromého využití.
U té spotřeby - když jedete sám, u nafty 5,5 a v benzínu 7 litrů. Když jedete plný auto a k tomu vozík, u nafty klidně i 8 litrů nafty..., ale benzín - 13-15 litrů není potíž.
Servis může být u nafty dražší, ale když koupíte ojetý vůz, celkové náklady (palivo a servis) na 1 km je minimálně shodný... přitom síla naftového motoru je k nezaplacení.
tak tak.. a nejde jen o vozík.. ono stačí vjet na dálnici a u benzináku jde spotřeba klidně i o 3 litry nahoru.. u nafty to je kolem litru... já se jenom směju tomu, jak se pořád někdo ohání dvouhmotou turbem a vstřikama a kdo ví co.. ono aby se to pokazilo v jeden čas, tak to by musela být jooo pořádná smůla...a kdyby přece jen se něco vysypalo, tak při ročním nájezdu kolem 20tis, na to mám ušetřeno na palivu bez problému.. takže nějak pořád nevidím ty obrovské náklady.. příjde mi to už jak ohraný strašák aneb JPP... a co se týče nových benzínu a naftaku, tak mi to příjde nastejno pomalu.. navíc koupíte si 4 roky staré auto a třeba se budete na stk divit.. už jsem někde viděl vyjímky na rencky a dacie tuším, protože to nebylo možné protáhnout emisema... to je tak, když zákony ohledně těchto věcí vyymýšlí lidé, kteří vědí tak maximálně, že auto má volant a 4 kola... proto zlaté auta 15 let staré..
Mám ten názor, že je to hodně citová záležitost. Zamlada pro nás byl diesel nedostupný sen. Kdo s ním tenkrát přijel (myslím tak konec 70tých, 80tá a půlku 90tých let), byl obdivován (a to tenkrát motor měl zvuk jak traktor). Diesel byl vždycky dražší než benzín (sám jsem na něj ušetřil až začátkem nového tisíciletí). To máte stejné, jako kolo bez přehazovačky. Osobně prakticky každého jeho majitele považuju za podívina. Proč? No kolo bez brzdy jsem měl jako dítě a pokukoval jsem alespoň po volnoběhu a brzdách. Pak, když jsem dostal kolo s dvojtácem a tříkolečkem, byl jsem king, ale pětikolečko a horský to byl nedostupný sen. Tak snad chápete.
Dnešní diesely mají už do jisté míry ten traktoroidní zvuk potlačen,díky pilotnímu vstřiku,hlavní vstřik už jde do hořícího prostředí a nafta nehoří tak prudko. U čistě mechanických čerpadel byl jediný vstřik a nafta daleko prudčeji vybuchla,a to je právě ten traktoroidní zvuk. Samozřejmě diesel vždycky bude mít zvuk jak diesel,ale zkus si poslechnout nějaký dnešní nebo 25 let starý,rozdíl bude obrovský
Netuším, ačkoli mám. Já auto kupuji jako celek a ne jen motor nebo káru, takže je mi to vlastně jedno. Můj první diesel byl šestivál Nissan Patrol GR 2.8. Nic moc, jak auto tak slabý motor. Pak šestiválec 2.5 superb. Super motor, super zvuk, super auto. Teď se šestiválce nedělají, tak jsem skončil u čtyřhrnku 2.0. Taky to jede. U mě je to záležitost objemu. Nemám rád "malý" motory.
Dnes je finanční stránka cca na stejno,všechno je dnes plný k***tek,jak benzínový tak naftový motory. Za první je to trochu móda,ale na druhou stranu to chápu,když někdo jezdí hodně tak se to opravdu vyplatí. Trošku nechápu když si to někdo koupí na popojíždění po městě,to vůbec nevyužije potenciál toho motoru a zbytečně jej jen trápí. Já mám benzínové auto předělané na LPG,takže mě to vychází ještě levněji než nafta a těch 25 tisíc kilometrů ročně to v pohodě taky udělá,ale mít potřebu jezdit ještě víc a až tohle auto doslouží,budu taky nad naftou uvažovat.
Na téma octávií TDi existuje jen jediná odpověď,soused ji má tak já ji mít musím taky,co na tom že s ní budu jezdit na nákupy nebo k doktorovi,prostě je to český sen,f TDi f metle a na hlínách a táhne to pěkně vocpoda. To je asi jediná rozumná odpověď,samozřejmě že plno lidí by vůbec naftové auto nepotřebovali a vyplatilo by se jim víc benzínové,ale víš jak to chodí,musím to prostě mít abych byl cool
NOHAMA NA ZEM
Passat 2,0 TDI 103kW dlohodobá spotřeba 6,8 ...
Passat 1,4TSI 110kW dlohodobá spotřeba 6,8 ...
cena 1,4TSI a cena 2,0TDI? + 100.000,- kč?
Děkuji nechci diesel! Ve 110.000Km mi odešlo Turbo za 62.000,-Kč
1,2TSI má 105koní a 175nm točivý moment, 175nm který měla octavie 1,9TDI spotřeba 6,2, 1,2 TSI má spotřebu 5,6
A motor TSi nemá turbo? Byl jsem na testovací jízdě 1,2 TSi a dieselu a benzínový motor má k zátahu dieselu hodně daleko. Navíc spotřeba benzínového je vždy vyšší a ve stejných otáčkách jako diesel prostě nejede. To je osobnmí zkušenost.
A motor TSi nemá turbo? Byl jsem na testovací jízdě 1,2 TSi a dieselu a benzínový motor má k zátahu dieselu hodně daleko. Navíc spotřeba benzínového je vždy vyšší a ve stejných otáčkách jako diesel prostě nejede. To je osobnmí zkušenost. Mám Superb 96 kW a Passat s 1,4 TSi si v zátahu ani nečuchne. Odkudpak čerpáte ty pohádky?
Mám fabia 19 tdi rs. 96kw 310 nm Spotřeba dlouhodobá 5.4l , doporučuji se v tom projet asi by tady někdo změnil nazor na nějaký traktor! Jistě na kratké nájezdy a v zimě takové auto neni. O jiném autě zatim neuvažuji, jsem max spokojen! A o machrování to není už nemám 20... let Hezký den.
mirkaol je dobrej pohadkar,docela me pobavil
Pise:
Passat 2,0 TDI 103kW dlohodobá spotřeba 6,8... -s takovou spotrebou musis jezdit jako prase
Passat 1,4TSI 110kW dlohodobá spotřeba 6,8 ... - s takovou spotrebou musis jezdit s velice lehkou nohou
Vetsi a tezsi auto jednoznacne nafta,nebo jeste LPG.
LPG je dobrá alternativa,mám feldu s motorem na LPG,sice je to starej pekáč,ale při předepsané údržbě to dojede kamkoliv,tankuju u známýho LPG za 10kč litr,při spotřebě 8 litrů LPG neni co řešit,ježdění totál za pakatel,doufám že to auto ještě dlouho vydrží nebo že nevymyslí něco co by je definitivně vykázalo ze silnice kvůli ekologii
Protože přecejenom je na dálnici pohodlnější 2.0tdi co při 140 točí 2500 ot min a jede vklidku má tah než 1.8 atmosféra co vtétorychlosti točí 4000 ot min a řve a takhle jet třeba 300km neni uplně ono situace je jina třeba 3.0 i LPG.
Jednoduchá věc. Pokud máš něco malého ve velikosti fabie a po dálnicích jezdíš jen vyjímečně, pak ti benzín stačí. Pokud budeš jezdit autem o váze a velikostu suberbu, mondea, passatu a jezdíš na dálnicích, pak tě rozumný benzín (minimálně 3l a více objemu) celkem sežere 10-14l/100, ale pokud najedeš do 10 tis. ročně pak to tak nevadí.
A pokud si koupíš "moderní" benzín s přímým vstřikováním a turbem, pak si užiješ stejnou kombinaci jako u nafťáku (vstřiky, turbo, dvouhmota...) s tím, že ten motor, vydrží tak půlku toho co nafťák a spotřeba bude pořád o 20-30% větší.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.