Autoškola couvání

Od: Datum: 01.04.16 19:27 odpovědí: 32 změna: 12.04.16 11:04

Ahoj lidi prosim vás mám strašně velkej problém s autoškolou, mám odježděno 28 jízd podle zákona, a musel jsem si přikupovat nějaký jízdy, mám problém hlavně parkování po zádu, někdy prostě zaparkuju křivě, a nedokážu zaparkovat rovně, chci už jít ke zkouškám, ale prostě se nato nedokážu sostředit, nemáte nějaké chytáky nebo tak něco?, jinak to prostě neudělám , a on mě to moc neučil teda, toje další problém. V pondělí právě jdu na poslední jízdu, a prostě se bojim že to neudělám dobře znova, a mě to dost štve prostě je to pakárna, a nejde mi to. Mě řekl že si mám zklopit zrcátka dolu a potom v zrcátkach když vidim tu čáru tak v zrcátkach musí být rovně a potom si už jen narovnám volant do původního stavu abych narovnal kola, a pak si couvnu trochu do zádu a toje vše. Někdy se to jako podaří ale někdy toje hrozný, někdy prostě zaparkuju utoho auta tak křivě že on nemůže ani otevřít dveře a natý další straně je zas místo velký. Tak nevim prostě jak se to nejlíp naučit abych potom se nepohoršil hlavně vtom couvání při zkouškách. A ještě bych chtěl poradit abych měl jasno, když jedu ve městě tak je jasný že se jezdí 50tkou a můžu až při rychlosti 3, ale když mi při zkouškách řekne budeme odbočovat do prava tak si přibrzdim a dám blinkr přeřadim si na dvojku a jedu zas dál?. No a další věc která mi taky není uplně jasná je to že když je předemnou přechod pro chodce a rozjíždim se na 1čku teda a potom se rozjedu na dvojku a předemnou pár metru je kruhový objezd a dávam přednost teda autum co jedou na levý straně tak si sešplápnu spojku a brzdu a pak si normálně přeřádim na jedničku a jedu dál, ale kdyby tam nebylo žádný auto a já měl přeřazeno už na dvojku tak normálně jedu potom kruhovim objezdu na 2jku?. To jsou jako věci co bych měl zprávně znát jenže on mi to prostě vůbec pořádně nevysvětlí, všechno jsem se musel doučit z knížek, děkuju za radu :).


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: isteron
Datum: 01.04.16 19:46

Ja by som povedal, že ideš na to správne. Len to musíš dostať do hlavy, aby si sa mohol pozerať do ľava a doprava, a súčasne radil dvojku, ovládať spojku, aby si sa na pravú ruku a páky musel pozerať. A pri odbočovaí doprava treba preradiť na dvojku, apri odbočení do ľava na trojku, pravda, za predpokladu, že je vozovka dosť široká. Pri nutnom pribrzdení, samozrejme musíš adekvátne preradiť. Všetko chce cvik a prax.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 01.04.16 19:52

S tím couváním ti poradím trošku nezákoný způsob,máš někoho kdo by ti na louce půjčil auto? Třeba si tam rozestav nějaké kužely a trénuj. Když to nacvičíš v klidu,tak potom ve stresu už to normálně zvládneš. S tou jízdou po kruháči a celkově,musíš mít zařazeno takovou rychlost aby se motor lehce otáčel,aby ti to ani necukalo pod zadkem a ani to neřvalo,to se všechno praxí naučíš dokonale,když nic nejede můžeš mít klidně dvojku.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.04.16 19:57
avatar

Proč by to byl nezákoný způsob? Pokud nebude na veřejných komunikacích a majiteli pozemnku do nebude vadit třeba kvůli vzniku nějakých škod tak v tom nevidím problém. Ale těžko říct, jestli bych to pár dní před závarečkama doporučoval. Sice si možná procvičí parkování, ale zase si rozhodí nohy zvyklé na auto v autoškole. Což těsně před závěrečkama není žádná výhoda.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 01.04.16 20:01

Tuším že dnes už je legislativa jiná,to by muselo být na veřejnosti zcela nepřístupném pozemku

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.04.16 20:01
A ja doplním, jak jsi psal to odbočování do prava, probůh hlavně né : tak si přibrzdím a dám blinkr. Prosím, pro nás ostatni, co jedou za tebou, to udělej přesně NAOPAK! Nejdříve dej blinkr a pak teprve přibrzdi. Dík. :)
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 01.04.16 20:19
avatar

jo,jo jak píše alesak.První blinkr a potom spomalhlavně začátky budou krušné,proto tohle dodržuj.Až budeš jezdit víc,tak si taky potom jednou řekneš"proč ten blb přede mnou najednou spomalil..."

A jak ses ptal...pustíš lidi na přechodu,rozjedeš se 1čkou,potom na 2jku a potom zastavíš abys pustil auta na kruháči(spojka+brzda)pokud auto zcela zastaví rozjeď se opět 1čkou,pokud auta rychle projedou a ty jen přibrzdíš,nech tam dvojku.V našem autě pokud mám rychlost min.11km/hod,tak se klidně rozjede dál dvojkou.

Jinak na kruháčích dodržuj 2jku i když bude prázdný,mají to tak rádi u zkoušek.Několikrát jsem kruháč(prázdný)profičela na 3jku a nelíbilo se to učiteli

Když budeš couvat třeba u nákupáku,tak se dívej na pruhy nebo auta co stojí před tebou a podle toho poznáš zda je auto rovně.


doplněno 01.04.16 20:45:

mi to říkal taky a taky (sice neřval)ale nebylo mi za volantem dobře...no a zkoušky v poho,rozhodně lepší jak ten po mě*uf*je to zkouška i psychiky.Ten po mě to posral hlavně tím,že dupal ne brzdu.Pokaždé s náma škubl,málo se díval do zrcátek a na 4-proudovce jel pomalu.Prostě se ten den nadechnout,nebát se a jde to.Jo,toho po mě nakonec po dlouhé debatě kde mu vytkli snad všechno,tak jej taky pustili a má ho.A to při jízdách tak naštval učitele,že musel vystoupit a dát si cigáro,takže nečekal,že projde.Taky znám i takové co kvůli blbosti neudělali,je to prostě i o náhodě jak se kdo vyspí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.04.16 20:33

Jasný to mi jasný už je, ale já se bojim toho couvání furt namě řve a je netrpělivej, a říká no a to zachvíli máš zkoušky :/

Datum: 01.04.16 20:52

Tak já hejbám se spojkou jenom, no ale vždycky křivě a já prostě nevim jak poznám jestli je to rovně pořádně, já nemám ten odhad a to se dívám do zrcátek ale nevim jak to vtěch zrcátkach poznám, jestl ity čáry maj být rovný v zrcátkach hlavně v tom pravim a pak už jen vyrovnat volant a couvat pomalu do zádu, jen prostě nato přijít. A mě to třeba i vyšlo kolikrát a na poprví ale prostě to se člověk musí soustředit ale je to na nervy, a nejhorší je jak stresuje stim no ale komisář nebude mít takovou trpělivost abyste to tu celou dobu nacvičovali já vim. Ale prostě chci aby mě už pustil ke zkouškám a prostě to nějak dopadne, já to nechci dělat rok

Od: jmlc®
Datum: 01.04.16 20:52
avatar

Učitelé autoškoly mají tuším pravidelné zkoušky z testů (nevím, jestli i jízdy)... ale hlavně by měli mít psychotesty. Když jsem dělal ŘP na motorku, byl tam jeden takový ... měl čagan a tím mlátil lidi za neznalost.

Další třeba při zkouškách na Béčko říkal "ty umíš jezdit že? Tak tobě stačí 3 jízdy na test... " no a zbytek mu šel samozřejmě jako úspora jak časová, tak v nákladech... Kdybych to neudělal, zaplatil bych si nové jízdy.

Hlavní je klid a nestresovat. Třeba s tatíkem někdy v neděli zajet na prázdné SOUKROMÉ parkoviště - mělo by to být mimo veřejnou komunikaci. A zkoušet a testovat ...

Každý vůz je jiný, takže učit se, že řadíte dvojku nebo trojku - to je blbost. Vlezete do jiného auta a máte průšvih. Snažte se chytit cit na spojku a plyn.

Je to všechno o praxi

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.04.16 21:06

No on je problém když namě nikdo nemá čas jinak bych to trenoval žejo, ale prostě problém je že v pondělí mám další jízdy ale jako zaplacený jako připlacená jízda tak to bude jako drsný zas to si zas vyslechnu keci typu hm tak to jsem zvědavej u zkoušek natebe a takový věci, pak si připadám jak trotl

Datum: 02.04.16 07:23
avatar

jmlc-máte pravdu.Mě vyměnil v polovině kurzu auto za jiné nové.Supr,sice bylo nové,ale vše šlo jinak.Ano,dnes by mi to už ani nepřišlo,ale tehdy to bylo vše jinak.Kde stačila dvojka v novém už to bylo jinak,špatné rozjezdy,chcípalo mi to,jinak se mi v to sedělo(a celkem se mi nelíbilobyl to roomster a já z něj i blbě viděla do boku...)trénovala jsem v našem,ale ve velikém Espacu to bylo taky jiné,pro mě lehčí než v Roomsteru.Takže domácí trénink mi moc nedal,musí to jít s autem se kterým dělá zkoušky,to se nedá nic dělat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.04.16 07:09
avatar

Učitelský profesák kdysi platil na pět let, dnes platí neomezeně. Psychotesty byly povinné ještě vloni, dnes je povinná zdravotní prohlídka.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.04.16 21:17
avatar

Napíšu ti něco, co tě nepotěší. Pokud nemáš aspoň teoreticky jasno v tom, kdy řadit, tak bude jen dobře, když ty zkoušky neuděláš. Po osmadvaceti jízdách se ptát na takovou věc mi přijde nenormální. Asi se systém autoškoly od doby před pětatřiceti lety změnil, protože pokud tehdy neuměl člověk jakž takž řadit, tak se k jízdám na komunikaci nedostal. A to jsme měli ještě povinnost podřazovat s meziplynem i ve stodvacítce, kdo šel pak na vejtřasku. Na druhou stranu-dneska hlavně prachy, ale někoho něco naučit, na to s*rem.

Pokud máš pocit, že tě to instruktor nenaučil, tak reklamuj službu. A pak změň autoškolu. Tohle se totiž poradit nedá, to se musíš opravdu naučit. Ale že neznáš aspoň teorii jízdy, to je opravdu tragédie (netvrdím, že tvou vinou). Ať tě to někdo učí na tom poli. Ne hodinu, ale od rána do večera třeba.

PS: ostatní studenti s tím mají taky problém?

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 01.04.16 21:21

No některý lidé taky co jsem slyšel že museli přestupovat, ale prostě on mě to prostě neučí , ty učitele se dnes myslí že mysme spadli z nebe jako řidiči že to máme vrozený nebo nevim, každopadně si ztoho srandu nedělám protože to auto potřebuju kvůli nový práci atd jenže když ty učitele nejsou schopný ani pořádně naučit ale zato řvát to dokážou. Jako já teoriii umim on mě ztoho zkoušel a řekl že jako supr ale že ty jízdy ale to není vemě ten problém protože jako já se snažim se to učit ale on mě ani neupozorní nebo neřekne, no hele až budeme odbočovat třeba na nějakou stránu a pojedeš při rychlosti 3 tak si zabrzdíš koukneš se do zrcátek dáš blinkr přibrzdíš si a potom teprve si zařádíš na 2jku, on to nedokáže tomu člověku navrtat do hlavy

Datum: 01.04.16 21:33
avatar

Já měl na mysli teorii jízdy, když se ptáš na to, kdy řadit. Po 28 jízdách by ses na to neměl ptát. Neříkám, že máš řadit jako zkušený řidič, ale nemít jasno, jaký stupeň kdy dávat, to přece ne. Musíš změnit učitele prostě nebo školu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.04.16 21:37

No právě jako když jsem se na toto ptal, tak mi některý řekli že změna nelze provest jen proto že to co jsem si zaplatil to odježděný mám těch 28 jízd a proto to nejde změnit už. No 28 jízd a jako žádna sláva

Datum: 01.04.16 21:30

Třeba se učim ty testy a dávaj to na 50 bodů no na maximální počet, potom jsem se naučil motor co je co základní výbava vozodla k čemu slouží to a to a potom co udělám jako první než vlezu do auta a co v autě potom všechno umim perfektně, jen si prostě nejsem jistej přitěch jízdách, když ty učitele těžko naučí , a pak jsou schopný to svádět na nás že my zato můžem přitom ví že se učim a že nato nese**u tak v kom bude asi ten problém?.

Datum: 01.04.16 21:32

A nevim teda jestli to půjde změnit protože jsem odjezdil těch 28 jízd a tu kartičku s těma jízdama si už vzal, pak jsem si musel v pátek připlatit za jízdu a prej i v pondělí ale myslim si že to dopadne zas stejně. Hlavně to couvání mi dělá problém

Datum: 02.04.16 08:05
Zvedni zadek od pocitace a zacni to trénovat nekde na ty louce a nehledej vymluvy,ze to nejde!
Ohodnoceno: 1x
 
Od: hm®
Datum: 01.04.16 22:29
avatar

Když něco nevíš, zeptej se instruktora (jen při učebních jízdách, při zkoušce ne). Ne stylem (ani náznakem) "tys mi to neřek, tak jak to ku.va mám vědět", ale normálně, věcně, prostě nevíš a proto se potřebuješ zeptat, jak ten konkrétní případ řešit. Od toho spolu jezdíte.

Zrcátka: někomu (klidně kamarádovi s autem) si řekni, naznač něčím parkovací čáry vedle stojícího auta, jak mají být, posaď se do auta, sklop ta zrcátka a podívej se, jak ty "čáry" vypadají, když jsou dobře. Každá jde souběžně s bokem auta, od boku k čáře je na obou stranách zhruba stejná vzdálenost. Pak to auto přeparkujte špatně. Podívej se znovu do zrcátek, jak jsou teď ty čáry blbě. Vyzkoušej si, jak se mění poloha čar v zrcátkách, když s tím autem popojíždíš, abys třeba netočil volantem na druhou stranu, než potřebuješ. A při jízdách - není nic výjimečného, když průměrný řidič nenajede hned správně na stání; koukne do zrcátek, vidí, že to je blbě (klidně to tak okomentuje s tím, že "nevystupovat, ještě to srovnám"), popojede dopředu (POZOR, ať při tom nenabouráš někoho, kdo tě už třeba začal objíždět!) klidně o celou délku auta a zacouvá znovu a přesněji, napodruhé už je to jednodušší.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.04.16 09:07
avatar
V autoskole se naucis jen zaklad. Zbytek si vyjezdis sam.
Ja cekal vcera na parkovisti na manzelku a koukal jsem po parkovisti. Zaparkovat poradne neumi 70% ridicu. Nejhure parkuji zeny s SUV. To jsem se az smal...
Tak musis zaparkovat a pak vyjet a srovnat to. Nebot kdyz se k nekomu nalepis tak ho pekne nase... , to se stava i me a pak nemam jak dat prcka ve vajicku do auta , neb to musim otevrit dvere vice , nez je bezne...
Stou brzdou , blinkrem , spojkou ... To se naucis neboj.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.04.16 07:13
avatar

U zkoušky není povinnost nacouvat a ideálně zaparkovat mezi auta napoprvé. Ale pokud stojíš křivě, musíš pak , vědět jak auto srovnat, a to tak, že popojedeš dopředu na nějakou stranu, vhodně srovnáš auto a couvneš rovno. Nemůžeš tam zase parkovat na pátý pokus - to už se bere jako nezvládnutí vozidla.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: uska®
Datum: 03.04.16 14:25

V pondělí máš poslední připlacenou jízdu. Hned řekni učiteli, že zajedete někam, kde se budeš učit celou hodinu couvat. Jsou to tvoje peníze a učitel nemá důvod ti nevyhovět. když budeš hodinu couvat a učitel mlčet, tak se ptej ty.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.04.16 18:49

Ja myslim, že problém je v neschopným autoškolákovi.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.04.16 07:22
avatar

já se teda nechci zastávat tazatele,ale opravdu rady o tréninku v jiném autě někde na louce mu nepomůžou udělat zkoušky.Stejně tak jako jiné rady.Mám řidičák přesně rok a proto vidím ten rozdíl.Vy kdo máte papíry dlouho,tak už to ani nevíte.V jiném autě šlo vše bez problémů,ale v tom autoškolovém to prostě nešlo a nebyla jsem jediná!Stejně tak řazení,teorii jsem chápala odjakživa i vím a věděla jsem kdy řadit,ale učitelé chtějí,že řadíte postupně.To bylo potom v běžném provozu nereálné.Jedete s 4kou a najednou potřebujete odbočit.V městském provozu jsem neměla šanci spomalit na 3jku,potom ještě spomalit na dvojku,blinkr a odbočit.Učitel Vám řekne včas kam pojedete,za jak dlouho odbočíte,ale běžně když jedete někam kam to neznáte,to takhle postupně nejde.Byla jsem neštastná,protože jízdy v autoškole se od běžného řízení strašně lišily.Takže tazateli pomůžou opravdu jen dokoupené hodiny s učitelem,protože on potřebuje udělat zkoušky a né umět jezdit po louce,za to mu nikdo papíry nedá.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 04.04.16 10:49

Potřebuje pochopit princip jak se couvá. Jiné auto je sice jiné ale princip je pořád stejný a doladí se to rychle, trochu jiná zrcátka, jinde zabírá spojka, jinak se řadí zpátečka atd...

Pokud je problém přejít na jiné auto tak neznáš princip. Např. dávkování spojky/ plynu se neřídí "v tomhle místě zabírá spojka", ale řidič reaguje na otáčky motoru - pak nemá problém s tím že v jednom autě spojka zabírá dole a v druhém nahoře...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: asd1
Datum: 04.04.16 10:43

Od toho si platíš učitele autoškoly...

Pokud je neschopnej, tak musíš najít někoho kdo ti to dokáže vysvětlit a naučí tě to. Nebo se to naučit sám - pozorovat couvající auta, koukat na videa na netu, číst články o způsobu jízdy atd. Pak sehnat auto a cvičit někde ve dvoře - zajíždět mezi kartonový krabice atd.

Základy se dají cvičit i na dětským šlapacím autíčku. Pak se přidají zrcátka, řazení - práce se spojkou a s plynem.

Nebo přijeď sem, za pivo tě to naučim. Ovšem auto si musíš sehnat svoje, spálit spojku od cizího si nenechám, stačí manželka ;)


doplněno 04.04.16 10:54:

To řazení před křižovatkou - v podstatě pokud jedeš tak nech 2. 1 se řadí až pokud stojíš nebo jedeš opravdu minimální rychlostí kterou dvojka už nevezme...

Tj přijíždíš ke křižovatce = přibrzdíš, dáš za 2 a koukáš jestli máš volno. Pokud ano tak vjedeš, pokud ne tak zastavíš, dáš přednost, zařadíš 1 a rozjedeš se (to samé na stopce)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ervin
Datum: 05.04.16 16:30

Pokud nezvládáte svým způsobem zakladní věci řízení auta po 28hodinách kurzu,tak mám trochu krutou radu!

Zapomeňte na řidičák a pořiďte si roční jízdenku na MHD,protože těch mrtvých na cestách je až příliž mnoho!:(

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 12.04.16 00:54
avatar

První věc, kterou ti řeknu je, že je zbytečný číst nějaký knížky, protože tohle je jen a pouze o praxi, samozřejmě značky vyčíst musíš a přednosti taky, ale číst z knížek, kdy máš řadit? Na jaký převodový stupeň jezdit při jaké rychlosti? To se mi zda jako nesmysl... Však řadíš podle toho jaký motor vydává zvuk. Nemůžeš ho nechat moc řvát a ani moc vibrovat.
Třeba, když pojedeš s nafťákem, tak je úplně normální jet 45-50 na 4. převodový stupeň, bude to cca 1600 - 1800 otáček. A s tím kruhovým objezdem... Nemusíš jezdit nutně na dvojku, ale klidně i na trojku, ovšem záleží na velikosti kruhového objezdu... Já jen, aby si nejel na dvojku na kruhovém objezdu obsahujícím 3 pruhy, ten bude logicky velký a budeš si moct dovolit jet klidně i 50km/h takže klidně 3.
A jestli jsem tě pochopil správně s tím kruhovým objezdem a tím podřazením, tak to bylo myšleno tak, že jelikož dáváš přednost, tak si zpomalíš, sešlápneš spojku, přeřadíš na 1 a necháš dojet a pak dle situace se rozjedeš a znovu dáš 2, chápu to správně? Jestli ano, tak je zbytečné dávat 1, protože můžeš kousek před kruhovým objezdem sešlápnout spojku při dvojce a pak dle situace pokračovat dál v jízdě na dvojku s tím, že použiješ meziplyn, aby ti neklesly otáčky pod cca 1000 - 1200, pak už by to skákalo jak kdyby si jel někde přes pole.
A teď k tomu couvání, to je jen a pouze o praxi, třeba mě to učil učitel tak, že musím dojet až k cca 3. autu a tam zastavit, zařadit zpátečku a pak plným volantem couvat a samozřejmě sledovat situaci ve zpětném zrcátku. Ale to už teď ani nevyužiju, většinou to odhadnu jenom tak podle oka, takže nevyužívám těchto vychytávek... A když si špatně najedu, tak mi nic nebrání v tom si trošku popojet dopředu srovnat si to a pak zpětně docouvat do "cíle", stejně tak ani tobě nic nebrání udělat to samé. A koneckonců, "parkovací manévr" v autoškole končí zatažením ruční brzdy, takže je jedno jestli si zacouváš na první nebo desátej pokus, hlavní je že zacouváš správně a bezpečně. A to naklápění zrcátek nedoporučuji, nemusel by ses bez toho taky později obejít a zdržovalo by tě to... Takže raději se naučit mít odhad v oku než složitě naklápět zrcátka a sledovat čáry.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 12.04.16 09:45

Jedna ráno, asi trochu naváto...

Mimo jiné, víš vůbec co je meziplyn? Ten s rozjezdem z malý rychlosti na dvojku (s prokluzem spojky) nemá společnýho vůbec nic.

Dojet ke 3. autu a pak plným volantem couvat - tvl, to odřeš 2. auto zadkem (pravý rejd) nebo hned to 3. předkem (levý rejd)

admin smázni mu to celý ať se tim někdo neřídí... uf.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.04.16 10:29
avatar

Tak třeba jezdí přes kruháče V3S-kou když používá meziplyn.

U zkoušek není jedno, za jak dlouho zaparkuješ. Parkování na desátý pokus je jasné nezvládnutí vozidla, vždy je to na konkrétním komisaři, kolik toho je ještě schopen tolerovat.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fex
Datum: 12.04.16 11:04

Všechny dotazy, které tady pokládáš by ses měl ptát učitele v autoškole. Určitě dříve než jednu jízdu předzávěrečnýma zkuškama.

POkud ti nejde couvání, zaplať si jednu (dvě,tři) hodinu, kterou bude celou se učit parkovat na parkovišti. Příčně, podélně. Ušetříš si do budoucna hodně nervů a možná i peněz.

My za tebe autoškolu neuděláme, jen učitel ti může pomoct.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.