Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
na autě mi odešla hadice od servo řízení (netěsnost mezi gumovou hydraulickou hadicí a kovovou koncovkou). Naivně jsem si myslel, že tuto hadici koupím novou (obrázek 1.), ale po zjištění, kolik za tuto hadici chtějí, jsem šel do kolen. Dočetl jsem se na internetu, že se tyto hadice nechají vyrobit, ale nevím kde. a případně kolik by to mohlo stát. Ideálně nějaký výrobce v Praze. Dále co by mě zajímalo, dá se sehnat na tuto hydraulickou hadici (obrázek 2. - spodní hadice) to hliníkové (pravděpodobně tepelně izolující) opletení?
Upozorňuji, že hydraulické hadice od čerpadla k řízení není často jen obyčejná hadice, ale je to speciál, který tlumí rázy čerpadla. Například u Superbu I jí nelze v žádném případě úspěšně nahradit obyčejnou hadicí. Pokud to uděláte, bude vám olej po pěti minutách jízdy vařit (nádobka bude plná bublinek) a zničíte hřeben řízení. U Superbu je to tak, že hadice není s textilním výpletem, ale jen gumová hadice. Olej je pod tlakem hnán do trubičky cca 4 mm silné (světlost). Tato je asi půl metru dlouhá a je vložena do gumové hadice. Vnitřní hadička je na konci zaslepena a po obvodu provrtána milimetrovýma dirkama. Asi deset direk. Tedy olej jde do tenké plastové hadičky, otvory je přepouštěn do gumové, která protože nemá opletení funguje jako tlumič rázů. Teprve z této hadice jde do hřebene řízení. Nelze ji tedy nahradit pouhou hydraulickou hadicí. Nefunguje to. Jedině originál. Na Superba stojí cca 5700,-
Abych řekl pravdu, neudělal jste mi radost. Spousta lidí mě radí, abych to odnesl do firmy, kde vyrábí hydraulické hadice, ať uříznou koncovky, a nalisují novou hadici. Když jsem jim tam do té firmy psal e-mail odpověděli, že s tím nechtějí mít nic společného, protože se SERVO hadicemi nezabývají (ačkoli to je téměř stejné jako hydraulické). Na tom prvním obrázku v otázce, je uprostřed jakási sponka (nepochopitelně), proč sponka, když tahle hadice jde vyrobit z jednoho kusu? bojím se, že tam skutečně bude nějaká hadice ještě uvnitř. Jinak tohle auto (BMW E39 540iA) nemá hřeben, ale převodku. Na obrázku je vidět ta hadice, která mi prosakuje, a i ta převodka řízení (servo)
Pokud je na hadici něco jako sponka uprostřed, stoprocentně se jedná o hadici, která má uvnitř ještě tu rubičku, jak jsem psal. Má to i ten Superb, u kterého jsem to zkoušel nahradit, leč neúspěšně. Samozřejmě by to někde někdo mohl umět vyrobit (když to existuje, někdo to dělá), ale sháněním ztratíte tolik času, že nakonec koupíte originál. Já jsem si sehnal človíčka, který má na nákup dílů maximální slevy. Tedy poptejte se známých a servisáků, jestli by vám ji někdo neprodal za nákupku. Event. bez DPH. Mě nakonec hadice z 5700 vyšla asi na 3900, ale originál jsem koupit musel.
Tak přesně tak to mám jak je na obrázku dnes jsem ještě psal za zoufalosti do dalších 2 firem zabývající se hydraulickými hadicemi a odpověď byla více méně stejná. Jen jedna firma mi do detailů odpověděla, co a jak by se dalo udělat, ale vždy tam byla nejistota, jestli tam skutečně je ta trubička uvnitř, která je na obrázku ve Vašem příspěvku. Opravdu asi koupím originální hadici a budu mít na dalších pár kilometrů klid duše
Jinak děkuji mnohokrát za Váš postřeh. V životě by mě nenapadlo, že v té hadici je ještě nějaký díl. Ovšem ale je to logické a mimo jiné by to mohla být jedna z příčin prosakující zalisované koncovky. Mě totiž prolínal servo olej mezi tou gumovou hadicí a tou nalisovanou trubičkou, což by znamenalo, že když se do nádobky pro servo olej dostane nějaká drobná nečistota,servo čerpadlo jí posune do hadičky, kde ale už neprojde a ucpe ty maličkaté dírky. Když by jich bylo uspaných víc, tak věřím, že tam nějaký tlak bude a mohlo by to přispět k většímu prolínání ve spoji. Ale je to jen doměnka a teorie. Nehodlám to už dál řešit a pořídím novou hadici
Ještě jednou Vám děkuji za hodnotnou informaci
Pane Jiří zkuste oslovit PaMa-pan Milan Haluza Brno Jundrov-jinak to hydraulický specialista na citroeny,jediný v ČR který UMÍ udělat obdobnou hadici na servořízení citroenů a tím ušetřit hooodně peněz ! Tel 602941954 nebo e-mail patamatbx@centrum.cz
Za dotaz nic nedáte a buďto pochodíte dobře nebo a budete muset originál
Děkuji za info. zítra tam zkusím zavolat. Snad pochodím. Už chápu, proč ta hadice není tak levná, jestli je uvnitř ještě něco
Vidíte, já vám psal, že origo vás vyjde stejně draho, jak shánění levnější náhradx. Když vezmu kolik hodin se s tím už crcáte, tak ta hadice musí být pozlacená.
Dělají to firmy, zabývající se opravami hydraulickych zařízení...v Trinci vím o dvou...v Praze... nevím, jedině pohledat...
Treba. ld-hydraulika.cz/...
Kvůli hydraulice jezdím do Chrášťan k Rejlkovi...
Počítám že výroba bude stát tak 500,-
Kolik stojí normálně a z jakýho auta to je?
Nová hadice stojí 4 689kč bez slevy a bez dph. více méně s daní a se SLEVOU se dostanu na podobnou cenu. tedy cca 5.000kč by mě vyšla nová origo hadice s tím, že bych musel navíc čekat X dní, než mi jí dodají (je to na objednávku).
Myslím, že 5000kč a 500kč je markantní rozdíl. I kdyby výroba / repas stál 1000kč, tak mi to přijde velice zajímavá možnost. Tu hadici vyrábí přesně podle této předlohy (kterou bych jim tam samozřejmě donesl) a nebo z této hadice ustříhnou koncovky a ty nalisují na novou hadici?
Ta izolace na tu jednu hadici se u toho Rejlka také dá pořídit?
Ten rejlek vypadá hodně zajímavě.
Děkuji za info. Hned zítra tam zavolám a domluvím se. Nevíte, jak je to s tím hliníkovým opletením, jestli se u něj dá také pořídit? To moje je špinavé a na několika místech poškozené.
Vezměte hadici, navštivte opravny hydroulických válců a hadic. Tam Vám poradí a pomůžou.
Vlastní příklad, potřeboval jsem píst do pístnice, odborný servis nabídl píst za 15000Kč, + těsnění 3500Kč, svářečské a soustružnické práce 3500, + DPH, málem jsem omdlel. To byl servis v Praze.
Pak jsem zajel do Hyposu v HK, kde vše udělali 5980Kč i s daní.
Až na sváření autogenem, nebo elektrikou, téměř vše. Ještě vařit neumím, snad jen čaj a kafe. (samozřejmě že i tisíce jiných věcí neumím).
Hezký víkend
Výroba hadic je naprostá banalita. Musíte ale odstranit z hadic lisované objímky. Pak jen použijete původní trubky s novou hadicí. Trochu bude problém s polohou původních koncovek. Lze se i domluvit že si to ve firmě odstraní sami. Cena za metr je od nějakých 100 Kč + lisovaná objímka a práce.
Nepsal jsem náhodou " původní trubky "? Podle nákresu je to vidět, že je trubka lisovaná zároveň s hadicí a objímkou.
Vše se dá udělat. Na teplelnou izolaci se prodávají speciální nohavice ze skleněného vlákna do 500°C.
Jendo přžesně jak si to myslíte Vy so takhle již dokur... servořízení spousta majitelů Xantií.Nakonec pak museli novou nebo do Brna k PaMovi aby jim to opravil!
Prostě věřte tomu ,že to nejde jak si myslíte!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.