Oprava udajú v TP

Od: Datum: 24.03.16 07:11 odpovědí: 7 změna: 24.03.16 16:53

V velkém TP mám nesrovnalost ohledně pneu jedná se o typ ráfků (udáno paprsková ) Jedná se o moto DR BIG 750 na tento motocykl se nikdy tato kola nemontovala opraví mi to na DI pokud doložím servisní příručku ,nebo manuál popřípadě velký TP od jiného motocyklu stejné značky a typu


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mzxy
Datum: 24.03.16 07:19

Na DI se motorky neevidují od roku 2000, takže neopraví. Doporučuji zjistit kde je moto evidováno a zeptat se tam, co budete muset předložit.Nejlépe napsat nebo zavolat.

Zákon to bohužel neřeší, je tam jen obecná věta, že vše, tedy jakoukoliv změnu musíte DOLOŽIT. Tak to doložte.

V zákoně není uvedeno, co je to ta změna.Proč by to tam také minsitertvo psalo. je to asi složité. Navíc technický průkaz má na délku 45 cm a je tam dost místa na různé kraviny a prostor pro lidovou tvořivost.

Není to tak, že každý úřad má své zákony, je to tak, že primitivní evidenční úkony zákon už 15 let vůbec neřeší a nepopisuje ani s konečnou platnopstí nedefinuje co se má zapsat a co se neuvádí.

V praxi se tom u říká "předvídatelnost práva". je to sice ústavním principem, ale jak vidíte jen na papíře.*smich*

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 24.03.16 07:43
avatar

Doplním kolegu a vysvětlím.

Na DI se motorky neevidují od roku 2000, takže neopraví
Páč DI (dopravní inspektorát) to opravdu neřeší, ale evidenco vozidel. Jim musíte doložit věrohodný doklad, že zápis je špatně. Co vše bude úředníce chtít za dokukemnt, to netuším, třeba i sdělení výrobce či dovozce.

Tam kde Vám dali značky, tam jděte.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 24.03.16 07:53

doporučuji oslovit svého poslance s návrhem na úpravu zákona, který ještě neprošel ani 1. čtením

ideální by bylo vrátit jej MDCR k přepracování, aby konečně definitivně vyjmenoval co se eviduje a co se zapisuje a stanovil co se má k čemu předložit

Buzerace občanů státem musí jednou skončit, to co se děje od 1.1.2016 nemá obdoby, auta a vozíky procházející celé léta bez problémů STK najednou neprojdou evidenčkou protože nemají VIN, nemají štítek atd...Podle špatného zákona v podstatě neřešitelná situace, nevím kdo a jak bude ty chyby STK napravovat...

V zákoně by také mělo být napsáno co se má dělat s nevyhovující evidenčkou, když jí zákon předepsal...Pokud nevyhovuje jd eevidentně o jiné auto nabo o auto nepodovídajcí TP a to by měl být důvod k zamítnutí registrace atd...Nic takového jsem se tam nedočetl, proto je na slunce jasné že evidenčka slouží především k zajištění příjmů STK...tedy jak jsem již napsal k buzeraci občanů a "odsávání" jejich soukromých prostředků do soukromých kapes

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 24.03.16 08:35

spíš jsem to špatně napsal myslel jsem evidenci vozidel(změny v TP)ale asi stejně záleží na úřednikovy který tam sedí napíšu tama asnad mi sdělí jakě dokumenty budou chtít na opravu údajů dost záleží na míste kde o to žádáte

Od: mzxy
Datum: 24.03.16 10:31

přesně tak, nevím kdo vystavil konkrétní TP , pokud to byl výrobce měl by se k tomu vyjádřit, pokud to byl úřad musel mít podklady z STK, protože motorky se na úřadech nekontrolují fyzicky, jen papírově

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.03.16 12:39

oficialně se tady tento typ mota nikdy neprodal vše je dovoz takže se budu muset spíše zaměřit na podklady k přihlášení

Od: mzxy
Datum: 24.03.16 16:53

přesně tak. když si přečtu vyhlášku o registraci, platnou bohužel až od 1.1.2015, na straně 40 je uvedeno, že u vozidel kategorie L je povinným údajem v položce 20 - 21 technického průkazu pouze rozměr pneumatik

Pokud tato vyhláška v minulosti neplatila a pokud motorka nebyla určena po český trh, mohlo se stát, že technik na STK nenašel k danému motocylui v databázích výrobce požadované technické údaje, tak si našel soubor technických dat k jiné motorce stejné značky stejného objemu, tato data načetl do systému ze kterého se tisknou protokoly, pak tato data ručně opravil podle zahraničního techničáku, podle údajů z výrobního štítku a neuvědomil si , že v tom souboru dat ponechal ta loukoťová kola která Vaše moto ve skutečnosti nepatří...protokol vytisknul orazítkoval a pak se na úřadu vše přepsalo do TP...

Něco podobného se mi stalo když jsem měl starší cestivní endurko od Hondy, jedna varianta a verze byla s polokapotáží a jiná napůl nahá s větrným štítkem, k té se štítkem mi napsal omylem druh karoserie polokapotáž a když jsem přijel po 2 letech na technickou tak jiný technik se ptal kde mám ty "chybějící" plasty...

Vyřešilo se to tak že jsem dostal na STK opis původního technického protokolu s vyznačenou změnou a větou, že STK opravuje administrativní chybu, na úřadu jsem protokol odevzdal a za 50,- Kč byla na počkání zapsána změna...

Ohodnoceno: 2x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.