Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nejde sundat kolo z nápravy

Od: rotorod® odpovědí: 14 změna:

zdaní kolo u škoda sedan, jedno kolo mi tam totálně asi přirezivělo :), boucham, kopu, pačím...to auto asi za chvili spadne z heveru :) raději víc už ne... ale jak to sundat? nějaký nápada prosím? díky

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

fran56ris*
hodnocení

1x

Na vojně jsme používali obyčejnou vodu. Pořádně prolít, opatrně se projet s povolenými šrouby, několikrát opakovat a zalévat. Rez určitě povolí.

fik

Podobný postup jsme jednou,ještě jako ucháči zkoušeli,projet se s povolenými šrouby,to není náklaďák aby to bylo na šteftech,jakmile jsou šrouby pryč a povolí to,okamžitě jde auto na zem a taky že jo,najednou to luplo,a auto stálo na betonu bez kola,zničili jsme štít brzdy,proto si dovolím tenhle postup nedoporučit.

Jinak souhlas že stačí každá kapalina,hodně dobrá je i obyčejná kofola,ta vzlíná ještě líp jak VDčko

fran56ris*

Povolené šrouby neznamená bez šroubů. A projet neznamená 50tkou ale krokem.

fik

Sory moje blbost,špatně jsem tě pochopil

 

hodnocení

1x
avatar dabel

povolit šrouby a dle toho jaká je to strana tak do tý druhý jezdit v kruhu nebo to střídat

jinak mám klín z tvrdýho dřeva a velký kladivo a vždy dole pod rantlem vložim klín do disku pobušim otočim pobušim otočim a většinou de za chvíli kolo dolú

 

albatros498022*
hodnocení

0x

Prolít postaru brzdovkou a počkat do druhého dne, použít uvolňovač zarezlých spojů, popřípadě obojí kombinovat s ohřevem.

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

co nejde silou, jde silou ještě větší... někdy bohužel nejde jinak a v případě bouchání do disků se můžou disky deformovat...

Jak zaznělo - různé chemie a posečkat... a pak mlátit a mlátit. Nadzvednutí vozu ale zajistěte ještě něčím dalším - nejlépe nějaké větší poleno/a a auto posadit na tyto podpěry.

 

fik
hodnocení

0x

Pozor,nemlať do toho jak hluchej do vrat,mohl by jsi si narazit disk,zase tolik materiálu na tom disku není aby to vydrželo nějaké silné rány. Prolít brzdovkou nebo nějakým uvolňovačem jak už bylo řečeno

A pro příště,dosedací plochy náboje namazat grafitovkou,nemusí tam toho být tuny,stačí potřít aby tam byla vrstvička,pak už se ti nestane že by ti kolo přirezlo na náboj,to samé šrouby,lehčeji se ti to bude povolovat a nezničí se ti závity. A to se nemusíš bát že by se něco uvolnilo,mažu všechny auta co mi přijdou pod ruku a nikdy nebyl žádný problém

hodnocení

a když nemam grafitovku mohu obyčejnou vazelinu?

fik

Můžeš,ale ta grafitovka je lepší,dýl vydrží a je tam ten grafit,i když mazivo vyschne,stejně to přes ten grafit nepřirezne,stojí pár korun a vydrží ti několik let pokud ji budeš mít jen na to

ocasek
Mazat srouby kol? Co to je za zhovadilost? Spis ocistit a nedorvat na krev, ja na zadnym aute srouby kol nemazu, ostatne je to ve vsech manualech, a nikdy jsem nemel problem. Tazateli zkus povolit srouby pak to treba pujde lip :-D
fik

Spíš přemýšlím co je za zhovadilost šrouby nemazat, V těch manuálech se to píše zřejmě z toho důvodu,že když v autorizovaných servisech dotahují kola momentovým klíčem,tak namazaný šroub se dotáhne jinak než nenamazaný a nejde nijak určit o kolik by se ten moment musel změnit,tak proto tam píší nemazat. Ale když dotahuješ kola křížovým klíčem tak je to celkem bezpřemětný. Snad nikdy jsem neslyšel že by se někomu povolilo kolo z toho důvodu že by měl namazaný šrouby,to je zkrátka prostě blbost.

Občas pracuju s kamarádem co se minulý rok vyučil automechanikem a všichni mistři šrouby mažou,já taky u všech aut co za mnou jezdí šrouby mažu a nikdy nebyl s ničím problém,nesmíš dosedací plochu náboje přemazat aby se to nedostalo třeba až na brzdu. A když takové auto přijede přezout pneumatiky tak to je něco jinýho,žádný páčení zarezlých šroubů,žádný skákání po trubkách a lámání klíčů,žádný srážení kol z nábojů,pohodička. A když se takovému člověku třeba někde kolo píchne,vymění snadno za rezervu

Vysvětlím princip: Maže se pouze závit šroubu, nikoliv dosedací kuželová plocha hlavy šroubu. Disk je vytvarován tak, aby při dotažení šroubů pružil podobně jako pružná podložka. Tím je vyvinut na dosedací plochy otvorů disku a hlav šroubů dostatečný měrný tlak a vzniklá třecí síla nedovolí povolení šroubů. Závity se nezadírají a montáž kola se tak velmi usnadní *ua*

 

stromboli*
hodnocení

0x

Mě se to stalo jednou a po všech marných pokusech se mi osvědčilo to, že jsem o 1/4 -1/2 otáčky povolil šrouby a popojel. Ještě dodám, že mi nešlo sundat ani jedno kolo (liťáky). No a pak pochopitelně očistit, ale spíš středový otvor.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]