Nejste přihlášen/a.
zdaní kolo u škoda sedan, jedno kolo mi tam totálně asi přirezivělo , boucham, kopu, pačím...to auto asi za chvili spadne z heveru
raději víc už ne... ale jak to sundat? nějaký nápada prosím? díky
Na vojně jsme používali obyčejnou vodu. Pořádně prolít, opatrně se projet s povolenými šrouby, několikrát opakovat a zalévat. Rez určitě povolí.
Podobný postup jsme jednou,ještě jako ucháči zkoušeli,projet se s povolenými šrouby,to není náklaďák aby to bylo na šteftech,jakmile jsou šrouby pryč a povolí to,okamžitě jde auto na zem a taky že jo,najednou to luplo,a auto stálo na betonu bez kola,zničili jsme štít brzdy,proto si dovolím tenhle postup nedoporučit.
Jinak souhlas že stačí každá kapalina,hodně dobrá je i obyčejná kofola,ta vzlíná ještě líp jak VDčko
co nejde silou, jde silou ještě větší... někdy bohužel nejde jinak a v případě bouchání do disků se můžou disky deformovat...
Jak zaznělo - různé chemie a posečkat... a pak mlátit a mlátit. Nadzvednutí vozu ale zajistěte ještě něčím dalším - nejlépe nějaké větší poleno/a a auto posadit na tyto podpěry.
Pozor,nemlať do toho jak hluchej do vrat,mohl by jsi si narazit disk,zase tolik materiálu na tom disku není aby to vydrželo nějaké silné rány. Prolít brzdovkou nebo nějakým uvolňovačem jak už bylo řečeno
A pro příště,dosedací plochy náboje namazat grafitovkou,nemusí tam toho být tuny,stačí potřít aby tam byla vrstvička,pak už se ti nestane že by ti kolo přirezlo na náboj,to samé šrouby,lehčeji se ti to bude povolovat a nezničí se ti závity. A to se nemusíš bát že by se něco uvolnilo,mažu všechny auta co mi přijdou pod ruku a nikdy nebyl žádný problém
Můžeš,ale ta grafitovka je lepší,dýl vydrží a je tam ten grafit,i když mazivo vyschne,stejně to přes ten grafit nepřirezne,stojí pár korun a vydrží ti několik let pokud ji budeš mít jen na to
Spíš přemýšlím co je za zhovadilost šrouby nemazat, V těch manuálech se to píše zřejmě z toho důvodu,že když v autorizovaných servisech dotahují kola momentovým klíčem,tak namazaný šroub se dotáhne jinak než nenamazaný a nejde nijak určit o kolik by se ten moment musel změnit,tak proto tam píší nemazat. Ale když dotahuješ kola křížovým klíčem tak je to celkem bezpřemětný. Snad nikdy jsem neslyšel že by se někomu povolilo kolo z toho důvodu že by měl namazaný šrouby,to je zkrátka prostě blbost.
Občas pracuju s kamarádem co se minulý rok vyučil automechanikem a všichni mistři šrouby mažou,já taky u všech aut co za mnou jezdí šrouby mažu a nikdy nebyl s ničím problém,nesmíš dosedací plochu náboje přemazat aby se to nedostalo třeba až na brzdu. A když takové auto přijede přezout pneumatiky tak to je něco jinýho,žádný páčení zarezlých šroubů,žádný skákání po trubkách a lámání klíčů,žádný srážení kol z nábojů,pohodička. A když se takovému člověku třeba někde kolo píchne,vymění snadno za rezervu
Vysvětlím princip: Maže se pouze závit šroubu, nikoliv dosedací kuželová plocha hlavy šroubu. Disk je vytvarován tak, aby při dotažení šroubů pružil podobně jako pružná podložka. Tím je vyvinut na dosedací plochy otvorů disku a hlav šroubů dostatečný měrný tlak a vzniklá třecí síla nedovolí povolení šroubů. Závity se nezadírají a montáž kola se tak velmi usnadní
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.