Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
mám prosbu, jestli u auta VW Vento 1.9TD 55kw můžu mít baterku 55Ah 420A? Měl jsem tam 74Ah 680A, ale ta odešla. Tak jestli to ta slabší unese? Zapojil jsem ji, v pohodičce to nastartovalo. Jednou i po druhé, pak už jsem to nezkoušel. Co si o tom myslíte?
Předem díky za rady.
Když už jinou baterii, než jakou předepisuje výrobce, tak je lepší dát větší. Jenže - nesmírně záleží na tom, v jakém režimu je auto provozováno. Pokud nastartuje a pak jede 200km, pak nastartuje podruhé a jede zpět, tak to i ta slabší baterie vydrží - už jen proto, že se blíží léto, kdy nároky na studené starty jsou nižší.
Ta 55Ah to v tom 1,9D dá také, ale pokud by uměla mluvit, tak při nízké teplotě bych se jí asi raději neptal, co si o mě myslí (pokud by vůbec aspoň trochu točila), podstatně dříve odejde, škoda peněz podle mě, spíš jako nouzovka, pokud rychle větší nemáš. Osobně mám na malém dieselu 74Ah, doma takřka celoročně napojenou na udržovací nabíječce, ačkoliv výrobce auta předepisuje 66Ah. Máš obecně dáno, že čím vyšší kapacita baterie, tím méně ji starty trápíš (snižuješ životnost), neboť to je pro ni nejhorší, zvláště, pokud před startem není plně dobitá. Ovšem především od startování v tom autě je.
Jak už radí ostatní,samozřejmě že v teple to utáhne,nebo pokud jezdíš delší trasy tak to taky utáhne,ale bude přetížená,rychleji odejde a v mrazu to bude vážně zajímavý,roztočit ten studený diesel,v velkou kompresí to není pro startér taková sranda a samozřejmě k tomu potřebuje hodně šťávy.
Třeba ve feldě mám baterii 44Ah a v pohodě stačí,jenže to je lehký benzínový motor,do tohodle bych dal minimálně tu 74Ah
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.