Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nalepeni na nárazníku

Od: kajaii odpovědí: 41 změna:

Zdravím, chtěl bych se zeptat zdali existuje plně právní možnost se zbavit auta co jede za mnou na dálnici cca 1-2 metry? Mám trošku větší auto takže řidič za mnou nevidí přede mě a netuší, že předemnou jedou další auta, jinak nemám zapotřebí jezdit v levém pruhu.

Např. hned dnes cca 5km v levém při rychlosti kolem 140 zamnou narazník na nárazníku nějaký borec ve fordu - a já se ptám, dá se nějak legálně vyrtestat? Nemislím tím se mu podřídit a uhnout hned do pravého kde bych musel razantně brzdit kvůli kamionu. Ono kdybyh jenom ťukl do brzdy tak by neměl šanci tu dobrzdit a nebo při hromadném brzdění bych kvůli takovému volu přišel jen tak o nohy. Navíc by potom určitě brečel že jsem bezdůvodně brzdil apod. A taky je tady to riziko že mě pošle při výměně energie do svodidel.

 

 

41 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mp*
hodnocení

4x

Radím uhnout, tím nijak neztrácíte nic. Naopak já používám takovou fintu, když chci jet nepovolenou rychlostí. Vyberu si takového rychlíka, pustím ho před sebe, zavěsím se za něj a on za mě udělá špinavou práci - najíždění, blikání a podobné prasárny, a já jsem z obliga, trochu, uznávám vyčůrané, ale funguje to. Jinak platí, že od bláznů je výhodné se držet co nejdále. Na silnici to platí dvojnásob.

mp, naprosto s Vaší taktikou souhlasím, dělám to podobně i mimo dálnici. Jen kouknu, zdali není vzadu kamera.

 

hodnocení

2x
avatar libor007
Chápu to tedy tak, že brzdíš provoz jízdou jen v levém pruhu, uhnout nehodláš a když se někdo snaží nalepením naznačit, abys uvolnil pruh, tak ho chceš nějak vytrestat?

 

hodnocení

2x
avatar jmlc

Kolik času ztratíte, když se zařadíte na určitý čas do pravého pruhu? Odhadem v minutách prosím. - Je to čas delší, než ten, který se rozčilujete? Je čas delší než napsání tohoto "dotazu"?

 

hodnocení

2x
avatar milancukrar

Proč já tomu nářku nevěřím...

...jede za mnou na dálnici cca 1-2 metry...dnes cca 5km v levém při rychlosti kolem 140...
Já to vidím podobně jako " libor007® Datum: dnes 18:15"

Jak můžete někoho trestat a ještě legálně?

Doporučil bych Vám kameru jak dopředu, tak i dozadu, pokud jezdíte tak, jak jsem pochopil z Vašeho popisu, bude brzo potřeba.

Na Váš dotaz, zdali právně můžete někoho trestat, jednoduchá odpověď. V žádném případě nemáte právo trestat jiného, o kterém se domníváte, že jede jinak, nežli vy si přejete.

Ovšem mám-li někoho nalepeného na zádi ve vzdálenosti zjevně menší, než bezpečné, mohu se oprávněně cítit ohrožen.
A cítím-li se ohrožen, mohu se bránit. Přiměřeně. Střelbou například. Nejdřív třeba do vzduchu. Třeba ..

 

nutt*
hodnocení

2x
Zdravim,
naprosto vím o čem mluvíte ale napřed trocha ze zákona ten říká několik věcí např. že k jízdě se užívá výhradně pruh nejvíce v pravo ostatní slouží k předjíždění tzn že na dálnici o 3 pruzích máte jet až v tom v pravo to je první věc kterou v ČR moc lidí nebere v potaz, další věc je ta že byste neměl svou jízdou ohrozit a nejlépe ani omezit ostatní řidiče tzn že nesmíte překážet ostatním i když svou jízdou oni porušují zákon, samozřejmě pokud sami nepredjizdite.
.
A teď blíže k Vašem problému, jezdím každý den po českých dálnicích 700km s velkou dodávkou a do podobné situace se dostanu několikrát denně. Jedu v levém pruhu predemnou vozidlo které jede 120km/h za mnou prilepeny Superb na narazniku občas blikne, většinou nemá šanci vidět že predemnou je auto, také se neradim mezi kamiony, proč bych to dělal. Já osobně zajedu co nejblíže ke středové čáře aby se mohl podívat že já nejsem ten kdo ho zdrzuje a většinou dá pokoj, ovšem pokud za 20km potkám takového blba na benzine jak si kupuje v automatu kávu má ode mě jistých pár slov od plic. Na silnici to chce klid, občas někoho takového ignorovat a kolosálnímu blbci raději uhnout.
.
Hezký den NutT

 

fastcrash*
hodnocení

0x

mě napadá kamera. Natočit ho a pak řešit.

scv®

S kamerou vzadu je trochu problém.. pokud byste někde zveřejnil záběr, kde je vidět RZ a/nebo tvář řidiče, porušíte tím zákon na ochranu osobních údajů. Někteří dokonce tvrdí, že kamera vzadu být nesmí, pokud to tedy není parkovací. Sranda je, že sama PČR má kamery vzadu i na některých starších Octaviích - viděno minulý týden. Zajímalo by mě, jak mají vymezeno použití oni.

.

K otázce: vytrestá se sám, až jednoho dne nedobrzdí, vy s tím nemůžete udělat nic. Maximálně pokud dokážete polechtat brzdu tak, aby se rozsvítila světla, ale vozidlo příliš nezpomalilo, tak ho tímto "upozornit", ať si trochu drží odstup. Já bych si udržoval svůj odstup od vozidla přede mnou a ten za mnou, pokud nemá maják a ještě tam má 140+, má jednoduše smůlu. Ale ještě něco mě na otázce zaujalo: "cca 5 km v levém pruhu" - nejezdím po dálnicích tak často, ale 5 min. v kuse, tj. cca 10,5 - 11,5 km, jestli dobře počítám.. to byla vpravo celých 10 km kolona kamionů bez mezer nebo snad uzavřený pruh? ;)


doplněno 16.03.16 09:21:

Koukám, že jsem to s těmi km a minutami nějak zeslonil, pardon.. ale princip zůstává stejný.

 

robin92
hodnocení

0x

Rozsvítit brzdovky. většinou to těm lidem dojde třeba na potřetí. *frajer*

 

kajaii
hodnocení

Přesně tak, jak to chápete to nemá být chápáno. Mám nejspíše problém s popisováním. Nečekaně slavná D1 mezi V. Meziříčím a Brnem. V Pravém kamiony , mezeri tak 50m ale komu by se chtělo uhnout aby se posunul o jedno místo a táhnout v 80 za kamionem že? v levém pruhu předemnou na obzoru min. 20 aut, za mnou 2 auta. Tak snad to už je chápatelné že nikomu nebrzdím pruh? A nevím v jakém světě žiješ, ale upozorňovat někoho aby ti uhnul tím, že za něj najedeš pár metrů místo aby zablikal? Za to bych bral na místě papíry. S těma km to bylo jen jako příklad - nepočítal jsem to ale tak těch 5minut se zamnou táhl. Předemnou stará A4 a před ním romster a co bylo před ním si už nepamatuju. A ironie že zrovna jsem měl na střeše maják, sice oranžový ale maják :D ale neblikal jsem

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
Bud se zaradis a pockas az zavodnici odjedou.
Nebo ho budes ignorovat a jedes pohodicka , zadny stres a ktomu jedes maximalni rychlosti :) (beru ze na tachaci 140 je cca 130real)

 

kajaii
hodnocení

a tak každý sklopí hlavu a potom to dopadne tak jak dopadá. ok, najedu do pravého a budu razantňě dobržďovat kamion předemnou. Mezitím borec ve fordu se přesune o auto dál a bude zase natlačený na dalším? a to nemluvně o to že než se zařadím zase do levého tak to může být i doba. Zrovna pracuju na dálnici a zrovna každý den se řeší problém že někdo někde nedobrzdil. A ve výsledku to odnese úplně někdo normální. Hlavně že borec bude o minutu dříve doma než já

Nevím, kolik z vás jezdí každý den po dálnici ale není zrovna nejpříjemnější když na vás takto někdo tlačí. A ono jenom lehce promáčklý nárazník může znamenat opravu za stovky tisíc ( zrovna teď to jako obvykle do našeho nedobrzdil borec - zadní nárazník v řiti ale pohnulo se s rámem či co a vyšlo to na 120 tisíc) .

A jak to chces vyresit? V CR a hlavne na dalnici je hafec magoru co maji v hlave vygrachano a umi jen slapat plyn na podlahu.
Ano bude o par minut driv doma.
Proto radeji uhnu a mam klid pred magorem.
Nebo sklopim zrcadko a mam ho v pazi a jedu si pohodicku.
Ja udelam to prvni a klidne se najde na dalnici usek kdy je pravy pruh volnejsi.
k2

Kdyz by se lepicovi takto uhnuli vsichni z leveho pruhu, tak by si jel do haje a bylo by po problemu. Pokud se mu uhnete pouze Vy, nebude to dale jiz Vas problem, ale tech, na ktere se lepi. Nevim, proc se tak zarputile branite nejjednodussimu reseni (uhnout se do praveho pruhu).

 

isteron
hodnocení

0x

Pomohla by videokamera a natočiť celý priebeh jazdy. Ale tak, aby ste mohli aj vy doložiť vašu rýchlosť.

 

asd1
hodnocení

0x

Ano, pokud dojde na brždění tak ti nemá šanci stihnout reagovat, drcne ti do kufru a roztočí tě...

Bliknout brzdama. Pokud nepomůže tak opakovat. Pokud nepomůže ani to tak pomalu brzdit - zpomalit. Nechat předjet ať si spěchá bez tebe...

Zlatý D, koukni na sazebník pokut jaká je sankce při 140 odstup 2 metry...

k2

Kdyby se tazatel nedrzel tak urputne leveho pruhu, tak by ho spechajici ridic jiste davno predjel. Stale vsak nechapu, jaky ma smysl blikani brzdovkama misto uhnuti se...

souhlas, průměrný řidič se uhne, páč neví kam a proč ten za ním spěchá. Jiný hledá důvod potrestání.

Proč jsem již vyplácal bodové hodnocení.

asd1

Pletete dohromady dvě věci, 1) bezpečný odstup a 2) bezdůvodná jízda v levém pruhu.

Pokud se mi někdo nalepí na kufr, tak mě přímo ohrožuje - jak dojde na brždění tak do mě drcne a roztočí mě. Prostě k téhle situaci by vůbec nemělo docházet. Ten za mnou má jet s bezpečným odstupem a počkat až mu uhnu. Pokud se na mě nalepí, tak hned bliknout brzdama je upozornění že něco dělá špatně. Pokud nalepený zůstane, tak musim zpomalit, protože jet rychle s lepičem na kufru je nebezpečné.

Pokud je kam uhnout tak samozřejmě uhnout, ovšem nejdřív musím dokončit předjíždění a zařadit se nesmím těsně před předjížděného ale až když jsem dostatečně před ním (opět bezpečný odstup). Ovšem lepič je nalepený na kufru celou dobu předjíždění a vyžaduje uhnutí hned jak mám zadek auta metr před předjížděným.

Trestat má policie, má na to ty civilní auta. A měla by trestat jak bezpečný odstup (řeší se až bouračky) tak bezdůvodnou jízdu v levém pruhu (neřeší se). = policie nefunguje, na bezpečný odstup nemá ani předpis.

Nechat si lepiče nalepeného za sebou je chyba a bliknutí brzdama je jediná rozumná možnost jak ho od sebe odehnat - pokud nemám kam uhnout tak ujíždět mu je nesmysl (obvykle zůstane nalepený a jen se zvyšuje rychlost a tím i riziko), vybrzdit ho je taky nesmysl (to rovnou nabouráme), takže zůstává bliknutí brzdama a pak pomalé zpomalování. Platí to i pro okresky - tam mu mám uhnout do škarpy? A lepí se velice často i dodávky a dokonce i kamiony. Pokud se jede 90 kmh a kamion jede 30m za mnou - co se stany když dojde na brždění? I když bude reagovat současně se mnou na situaci vepředu (a ne na moje brzdovky) tak to neubrzdí a sešrotuje mě. A pokud bude reagovat na brzdovky tak těch 30 metrů sežere reakční doba = napálí do mě v okamžiku kdy já budu mít dobržděno na 60 kmh a on bude mít pořád 90 kmh...

Zajeďte si do toho Německa jak to vypadá u nich na dálnicích...

k2

Ja si nic nepletu, to vy sem pletete vase podivne konstrukce s okreskou a nalepenym kamionem. Znovu opakuji, ze neverim tazateli, ze za 5km (ci 5minut)-sam v tom nema jasno, jizdy tachometrovych 140km/h nebyla moznost se uhnout do praveho pruhu a tim situaci vyresit.
Do Nemecka nemam potrebu jezdit. V CR se jezdi vpravo a kdyby tuto poucku zakona 261/2000 tazatel pouzil, tak by cela (celkem zbytecna) diskuze o vytrestani nemusela vzniknout...

 

hodnocení

0x
avatar opicak

Nechápu zlozvyk jízdy ve středním nebo dokonce levém pruhu, když je pravý poloprázdný. Bohužel je to v Česku národním sportem. Na tyto "levopružníky" absolutně neberu ohled, předjíždím kdy já potřebuji a jestli mě dojíždí někdo trvale jedoucí v levém mě příliš nezajímá - zdůrazňuji trvale jedoucí = ploužící se rychlostí těsně nad rychlostí pravého pruhu. Vím že porušuji předpisy, ale velmi často předjíždím na dálnici tyto "řidiče" zprava. Mám pocit, že se domnívají, že když jedou 130 a více, že už nikomu nemohou překážet, protože jsou mistry rychlosti.

Take doufam, ze Vas nepotkam. Co budeted elat, az Vam ridic uhne do praveho pruhu? Na D1 se jezdi v levem pruhu proto, ze pravy je tak rozbity, ze by se Vam vylamaly zuby. Takze jezdim v techto usecich v levem pruhu cca 140 a kdyz vidim zavodnika za sebou, coz sleduji, aby jsem neprekazel, tak proste uhnu a nebo zrychlim. Take me stvou auta, co neuhnou, ale rozhodne je nepodjizm, radeji zablikam. Navic takovych jezcu mo neni

 

fastcrash*
hodnocení

0x

No, tak předjíždět na dálnici zprava je už trošku moc. Doufám, že vás nikdy nikde nepotkám.

Pokud jedete v levém, ani si nevšimnete a jsem pryč. Nebojte se. Jezdím opatrně do rychlosti 290km/hod.*smich*

A jak to řešíte, když dojedete levopružníka, zavěsíte se za něj (20-25 metrů) a jedete dejme tomu 140. A NIC ! Dělá, že vás nevidí, na blikání reaguje probliknutím brzdovými světly a neuhne, event. zpomalí. Jak to řešíte? On nikoho nepředjíždí, jen si "levopruží". Jsou jen dvě řešení, :

A/ přistoupit na jeho dementní hru a přizpůsobit se mu (nerad se přizpůsobuji)

B/ předjet nedovoleným způsobem zprava

Mimochodem on také porušuje předpisy, protože jízda v levém není na dálnici povolena.

Já volím B a pryč od blba. možná si to samé myslí on o mě, ale tak to na světě chodí, že né každého hodnotíme kladně.

asd1

Správně je zachovat klid a jet za nim těch jeho 140 Mmch. odstup 20-25m při 140 ani náhodou není bezpečný.

Tyhle levopružníky by měla řešit policie - odchytávat, pokutovat. Kdyby to řešili tak by za chvíli vymizeli.. Aut na to maj dost. Pašíky, oktávky... Akorát s nima jen měří za bukem jako obvykle.

Předjet zprava je o hubu, to jsou myši které na dálnici nepatří...

Nejsem pravidelným jezdec po dálnici, dříve jsem taky nechápal, proč jezdí v levém pruhu. Až když jsem zjistil, jak lépe se jede vlevo, bez rámusu z drkotání.

Občas se stane, že za mnou přijede daleko rychlejší vozidlo, uhnu vpravo, pak zase v levém. Občas i přehlédnu auto za sebou, omluvím se zvednutím ruky.

Vždy je třeba stanovit, zdali překážím 5 vteřin, nebo celý kilometr. Každý si situaci vylepší ve svůj prospěch, jako tazatel se vzdálenosti 2 metrů. Tomu nikdo nevěříme.

Jízdu v levém pruhu jsem dříve občas také praktikoval. Jenomže pak se stalo něco, co mi změnlo pohled na bezpečí tohoto pruhu. Viděl jsem na netu video, kde brzdová destička z protijedoucího auta zabila řidiče autobusu. No byl ve špatnou chvíli na špatném místě si řeknete a v podstatě je to pravda a časem to vypustil z hlavy. Jenomže pak jsem jednou jel z Krakowa do Katowic. Mastím to v noci levým pruhem povolených 140. Kde se vzaly, tu se vzaly letící páté dveře a aniž bych stačil ubrat plyn, rána jako kráva, přední okno vysypané, výztuha nátazníku (3mm profil) proražená, jako by byla prostřelená. Zastavil jsem asi po půl kilomteru a zjistil, že poškození je zanedbatelné. Škoda v podstatě jen na čelním okně. Co se stalo? V protisměru velká nehoda a jak ta auta lítala a trhala se, tak dveře jsem chytil já. Naštěstí tak nějak šikově, na celou plochu, že neprošly do auta, že nešly hranou do skla, jinak bych to nepsal. Od té doby jezdím výhradně vpravo a levý používám jen a jen k předjetí. Přecijen je ten pravý pruh dále od protisměru. I když i tam může číhat smrt. Nejsem pirát silnic, mám přes 250 měsíců beznehodového provozu, nikdy jsem nezpůsobil nehodu s větší škodou než 6 tisíc korun, ale nemám rád ty, co mě překáží. A že jich je. Přeci jen jsem již starší člověk s šesti křížky a když jedu na Yamaze R1 a někdo mě brzdí, předjedu. Cestu si najdu vždycky.

Vpravo jste sice dál, ale stejně vám to nezaručí, že nic nechytnete. Já jsem zase zažil v pravém pruhu letící pneumatiku od kamionu těsně nad střechou...

 

hodnocení

0x
avatar coklit

Je zajímavé, kolik lidí tu má problém s lepením rychlíků na zadek.. To se mi nestává.. *smich*

asd1

Já jezdim celkem svižně, ale abych rychlíky lepiče nepotkával, tak bych musel jezdit po okresce 150 a to opravdu jezdit nebudu :)

 

hodnocení

0x

Ve vašem případě je prostor uhnout vpravo i přes cenu jistého nepohodlí a zpomalení. Ale takového kreténa je vždy lepší mít před sebou. Problém je ovšem v případě, že vpravo jede souvislá kolona, před vámi řada aut a za vámi nalepený idiot. Co pak?

tondac*

... pokud jedu v levém v koloně, udržuju si bezpečnou vzdálenost a někdo ze zadu se lepí nebo blíká, tak si najdu vhodnou mezírku v pravém, pustím ho před sebe a pak na něj zase chvíli jen tak ze srandy a s úsměvem na rtech blikám já :)

Zařazením "do mezírky" porušujete zákon Vy ...

Píše do vhodné mezírky, nepíše do mezírky tak tak pro auto. Když je něco vhodné, tak by to snad nemělo porušovat zákon :)

Dvěstěmetrových mezer v pravém pruhu mnoho nebývá.

 

K čemu že to 200 metrů? Pokud vím, měl by být rozestup 2 sekundy, což při rychlosti kamionů v pravém pruhu předpisových 80 km/h je nějakých 45 metrů. To potřebuju dvakrát + délka vlastního auta, tedy nějakých 95 metrů ;)

asd1

Ano, pokud pravý pruh jede 80 tak potřebuješ mezeru 100 metrů a zařadit by ses měl ca 30-40 metrů před předjížděného a hned dobrzdit na těch 80 abys měl odstup od toho před tebou.

V reálu kamiony jedou 100 a pokud jich je víc za sebou tak se bezpečně nezařadíš - buď budeš mít kamion blízko za sebou (= když dojde na brždění tak ho máš v kufru) nebo budeš nalepenej na toho před sebou (přes něj nevidíš a když dojde na brždění tak budeš mít co dělat = budeš muset brzdit "natvrdo" což ten kamion za tebou nedá a sešrotuje tě o ten před tebou :D

Základ je že "lepič" se nemá co lepit ale má si nechat odstup a čekat až mu uhneš. Němci s tím problém nemají a rychlík může jet klidně ve Ferrari...

 

tomibender*
hodnocení

0x

Já mám trysku ostřikovače trošku přizvedlou, takže dostane spršku...vetšinou funguje...ale ta spotřeba kapaliny...ještě mi napadlo přetočit trysku ostřikovače zadního skla směrem dozadu a namontovat spešl nádobku na kyselinu máselnou...to by je odnaučilo hodně rychle si myslím *smich*

asd1

Moc chytré. Mmch. to od vybrždění už není moc daleko, si podej ruce s "trpišem"...

Bliknout brzdama je jediná rozumná obrana proti lepení (rozumnější by byla fungující policie a předpisy - viz Německo)... Škodit jakýmkoliv způsobem je špatně.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]