Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč se přimazávají ventily u LPG?

Od: jakubisko* odpovědí: 6 změna:

proč se přimazávají ventily u LPG? Vždyť ten problém je kvůli tomu, že se u lpg motor více zahřívá, tak není to ve skutečnosti spíš ochlazování ventilů pomocí nasávaného oleje(přimazávání)?

Protože mazat ventily mi nedává smysl, když "jen" dosedají do hlavy válce

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

tycoon*
hodnocení

1x

LPG je tzv. "suché", je to plyn bez aditiv, který nikde neulpívá, všechen beze zbytku zhoří. To však není úplně nejlepší pro výfukové ventily a sedla v hlavě, na které ventily dosedají, které mohou vyžadovat "ochranu". Ten "přimazávácí olej" vytvoří na ventilech a jejich sedlech ochrannou vrstvu, která zabrání zaklepávání ventilů do sedla v hlavě. Něco podobného bývalo kdysi v olovnatých benzínech. Když olovnaté benzíny skončily, tak se pak prodávaly aditiva v lahvičce, aby se starým autům z Naturalu nezaklepaly ventily.

Když jsou sedla ventilů v hlavě válců z kvalitního tvrzeného materiálu a vůle ventilů jsou spávně seřízené, tak přimazávání ventilů není potřeba (například motor Favoritu, většina motorů VW). Pokud to není splněno, je potřeba přimazávání nebo přívstřik benzínu (například novější japonské a korejské motory).

solenza*

Podělím se o svoji zkušenost a znalost této problematiky, co o tom vím já. Mám už 9 let Favorita na LPG, jsem 5. majitel. Byl vyroben v roce 1990 (karburátor) a přestavěn na LPG již v roce 1994. Takže mám auto, které je již více než 20 let provozováno na LPG. Za celých 9 let, co auto mám, tak jsem na motoru musel řešit jen podfouknuté těsnění pod hlavou válců, kdy ho naleptala nevyhovující chladící kapalina, kterou používal jeden z předchozích majitelů a rozovdy jsem nechal dělat nové, protože už rachotily. Jinak se na motoru nic nedělalo. Auto má najeto min. tak 350 000 z toho asi 300 000 na LPG. A nikdy jsem přimazávání ventilů řešit nemusel. Je pravda, že jsem o tom slyšel v souvislosti s novějšími morory především od Forda, kde se toto přimazávání doporučuju. Jeden můj kolega v práci má Citroena C4 na LPG a přimazávání má. Jinak v práci máme Roomstera 1,2 TSI a tam je to uděláno tak, vzhledem k tomu, že je to přímovstřikový motor, tak se musí za provozu chladit benzínové vstřikovače a to tím způsobem, že každá 4. práce je na benzín. Motor má tedy spotřebu 25% benzínu při provozu na LPG. Vstřikovače se chladí benzínem. Přimazávání tam instalováno není, pokud mám správné informace. Ještě z jiného pohledu. LPG je velice dobrá alternativa k dieselům provozovaným na 100% bionaftu 1. generace (MEŘO), kdy se skutečně tyto motory velice trápí hlavně nové common raily. Jediný motor osobáku, kterému to moc nevadí a který na bionafru dokáže dlouhodobě jezdit je starý komůrkáč 1,9 D z Felicie. Z těch větších motorů Renault MIHR používaný v autobusech Karosa taky celkem v pohodě. Ale třeba Iveco Cursor již většinou kolísá při volnoběhu, časté problémy se zavzdušňováním palivové soustavy a dlouhé jak studené tak i teplé starty po delším používání bionafty. To jsou poznatky z práce. To jen tak k těm alternativám k běžně používaným palivům.

takjan*

Musí se to používat u mororů, které jsou "nic moc". Pořádný motor najede na LPG stovky tisíc kilometrů a nic takového se nemusí řešit. Asi to budou spíš ty starší, poctivé. Navíc-občas protáhnout na benzín.

vernon
Myslím že tycoon to napsal jasně. Rozdíl je v materiálu sedel ventilu. Pokud jsou sedla ocelová, flashlube se doporučuje, pokud tvrzená, přimazávání je zbytečné. Fáčko a Felda 1.3 mají ocelová vodítka a sedla ze spékaných kovů, slitiny třikrát tvrdší než ocel. Flashlube nepotřebují.

 

hodnocení

0x
avatar promon

No, ony jen nedosedají. Jde o dříky, které se zadírají, čehož důsledkem je pak právě ono nedovření ventilu a jeho následné podpálení.

Při montáži mě tvrdili, že je to potřeba jen na Fordy a pod, ovšem pravda byla taková, že Octavia vydržela bez Flashlube něco přes rok (cca 95.000 km) pak odešla hlava. Pak to tam rychle doinstalovali i u všech dalších aut.

 

bubernik
hodnocení

0x
Jezdím na LPG již 30 let. Favorit bez potíží, Felicia překvapivě nízká spotřeba vše ok jen se muselo opatrněji přidávat jinak to strilelo.Octavia cca 150 000km bez potíží. Po deseti letech jsem si koupil jinou také 1,8T 110kw a přimazávání neseřízené dávalo moc oleje kouřilo to. Byl jsem upozorněn že to může zrušit ventily. Takže mazat ale opatrně.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]