Proč se přimazávají ventily u LPG?

Od: Datum: 15.03.16 11:02 odpovědí: 5 změna: 16.03.16 14:54

proč se přimazávají ventily u LPG? Vždyť ten problém je kvůli tomu, že se u lpg motor více zahřívá, tak není to ve skutečnosti spíš ochlazování ventilů pomocí nasávaného oleje(přimazávání)?

Protože mazat ventily mi nedává smysl, když "jen" dosedají do hlavy válce


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 15.03.16 11:10
avatar

No, ony jen nedosedají. Jde o dříky, které se zadírají, čehož důsledkem je pak právě ono nedovření ventilu a jeho následné podpálení.

Při montáži mě tvrdili, že je to potřeba jen na Fordy a pod, ovšem pravda byla taková, že Octavia vydržela bez Flashlube něco přes rok (cca 95.000 km) pak odešla hlava. Pak to tam rychle doinstalovali i u všech dalších aut.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.03.16 11:31

LPG je tzv. "suché", je to plyn bez aditiv, který nikde neulpívá, všechen beze zbytku zhoří. To však není úplně nejlepší pro výfukové ventily a sedla v hlavě, na které ventily dosedají, které mohou vyžadovat "ochranu". Ten "přimazávácí olej" vytvoří na ventilech a jejich sedlech ochrannou vrstvu, která zabrání zaklepávání ventilů do sedla v hlavě. Něco podobného bývalo kdysi v olovnatých benzínech. Když olovnaté benzíny skončily, tak se pak prodávaly aditiva v lahvičce, aby se starým autům z Naturalu nezaklepaly ventily.

Když jsou sedla ventilů v hlavě válců z kvalitního tvrzeného materiálu a vůle ventilů jsou spávně seřízené, tak přimazávání ventilů není potřeba (například motor Favoritu, většina motorů VW). Pokud to není splněno, je potřeba přimazávání nebo přívstřik benzínu (například novější japonské a korejské motory).

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 15.03.16 22:28
avatar

Podělím se o svoji zkušenost a znalost této problematiky, co o tom vím já. Mám už 9 let Favorita na LPG, jsem 5. majitel. Byl vyroben v roce 1990 (karburátor) a přestavěn na LPG již v roce 1994. Takže mám auto, které je již více než 20 let provozováno na LPG. Za celých 9 let, co auto mám, tak jsem na motoru musel řešit jen podfouknuté těsnění pod hlavou válců, kdy ho naleptala nevyhovující chladící kapalina, kterou používal jeden z předchozích majitelů a rozovdy jsem nechal dělat nové, protože už rachotily. Jinak se na motoru nic nedělalo. Auto má najeto min. tak 350 000 z toho asi 300 000 na LPG. A nikdy jsem přimazávání ventilů řešit nemusel. Je pravda, že jsem o tom slyšel v souvislosti s novějšími morory především od Forda, kde se toto přimazávání doporučuju. Jeden můj kolega v práci má Citroena C4 na LPG a přimazávání má. Jinak v práci máme Roomstera 1,2 TSI a tam je to uděláno tak, vzhledem k tomu, že je to přímovstřikový motor, tak se musí za provozu chladit benzínové vstřikovače a to tím způsobem, že každá 4. práce je na benzín. Motor má tedy spotřebu 25% benzínu při provozu na LPG. Vstřikovače se chladí benzínem. Přimazávání tam instalováno není, pokud mám správné informace. Ještě z jiného pohledu. LPG je velice dobrá alternativa k dieselům provozovaným na 100% bionaftu 1. generace (MEŘO), kdy se skutečně tyto motory velice trápí hlavně nové common raily. Jediný motor osobáku, kterému to moc nevadí a který na bionafru dokáže dlouhodobě jezdit je starý komůrkáč 1,9 D z Felicie. Z těch větších motorů Renault MIHR používaný v autobusech Karosa taky celkem v pohodě. Ale třeba Iveco Cursor již většinou kolísá při volnoběhu, časté problémy se zavzdušňováním palivové soustavy a dlouhé jak studené tak i teplé starty po delším používání bionafty. To jsou poznatky z práce. To jen tak k těm alternativám k běžně používaným palivům.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 16.03.16 10:13

Musí se to používat u mororů, které jsou "nic moc". Pořádný motor najede na LPG stovky tisíc kilometrů a nic takového se nemusí řešit. Asi to budou spíš ty starší, poctivé. Navíc-občas protáhnout na benzín.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 16.03.16 14:54
Myslím že tycoon to napsal jasně. Rozdíl je v materiálu sedel ventilu. Pokud jsou sedla ocelová, flashlube se doporučuje, pokud tvrzená, přimazávání je zbytečné. Fáčko a Felda 1.3 mají ocelová vodítka a sedla ze spékaných kovů, slitiny třikrát tvrdší než ocel. Flashlube nepotřebují.
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.