Stočení brzdových kotoučů

Od: Datum: 14.03.16 21:56 odpovědí: 21 změna: 21.06.16 11:43

Zdravím,

potřebuji odborně stočení brzdových kotoučů...v okolí Ostravy.

Děkuji předem za nabídky, Dája


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 14.03.16 22:06
Odborne stočit kotouče? Stočí ti to každý soustružník
doplněno 14.03.16 23:26:

Co je to za auto? Kotouče musí v pohodě vydržet sto tisíc km. U některých aut se stočení kotoučů ani nevyplatí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.03.16 16:08

No posledně mi to "každý" soustružník udělal tak blbě, že až jsem to všechno nasadil na auto, zjistil jsem že to hází jak prase, musel jsem to znova rozdělat a koupit nový kotouče. Tak už to nedělám, a řekl bych, že to zvládne zkušený soustružník, a né kdejakej lempl.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.03.16 22:17
avatar

obávám se, že tento postup je již několik let překonaný. nové budou možná levnější a vydrží déle...

už tu byla diskuse na toto téma.


doplněno 14.03.16 22:56:

no, pokud jsou kotouče po 10000km na stočení nebo na výměnu, tak je něco špatně. u toho bych začal.

na jaký auto stojí kotouče+desky 5000,-Kč?


doplněno 15.03.16 19:24:

nevím, jakou máte motorizaci. ale kotouče ( BREMBO) se dají koupit i za 400,-Kč/kus

http://www.autodily-cardo.cz/…ovy-kotouc-brembo-08-9719-10/

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 14.03.16 22:44

Ano, taková diskuse už tady byla, proto v ní pokračuji... Překonané tohle určitě není nebo si fakt myslíš, že je lepší kupovat každý rok nové brzdové kotouče? ... a to toho moc nenajezdím..cca 10 tis.km. Určitě je to levnější než dát za kotouče+destičky 5.000 Kč, né? To je škoda, že jsem se nic nedověděla... Fakt hledám toho "každého soustružníka", jak mi napsal pan v druhém příspěvku...

Datum: 15.03.16 08:24
avatar

No když se po 10 000km MUSÍ dávat nové desky a kotouče /nebo desky a stočit kotouč/ tak je něco špatně ,v tomto případě bych to viděl na mezikus ,to co je mezi sedadlem a volantem.protože i opři trochu sportovní jízdě MUSÍ toto vydržet víc,teda pokud se nejezdí denodenně na nějakém polygonu na doraz možností auta a řidiče!.Tipnul bych tak dvě sady destiček na životnost kotouče +-.Dále -pokud kupujete v autokelly tak tam je vše drahé-např jsem se koukal na pal.čerpadlo na své auto-nejlevnější Starline za 2500kč,přičemž dvorní prodejce ND na tento model prodává za cca 500kč od výrobce který dodává prvovýrobu!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.03.16 22:53
avatar
Tak soustružníka pořádně zacvakáš, pokud nemáš známého. Jinak dělá se to i v dílně flexou(pokud se bavíme o hraně kotouče)
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.03.16 09:33

Ku zničeniu kotúčov dochádza pri razantej jazde,vtedy sa najmä prehreju a popraskajú,vtedy už len vyhodiť.Ak dochádza ku zdrážkovaniu tak je na vine nesúlad materiálov,to znamená,že materiál brzdových doštičiek je neprispôsobený materiálu kotúčov.Čiže tam hľadajte chybu,ak sú doštičky veľmi tvrdé a pofiderného materiálu,tak doplatí na to kotúč,ak veľmi mäkké,tak sú za chvíľu doštičky zodraté.Je potrebné nájsť správnu kombináciu alebo kupiť správnu sadu od jedného výrobcu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.03.16 10:04
Kotouče běžně přetáčím i pro servisy. Samozřejmně je třeba posoudit zda je to ještě možné vzhledem k povolené minimální šířce. Cena 150,- ks.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.03.16 11:17

Zdravím, konečně reakce dle mých představ...

Mohla bych vás nějak kontaktovat? Měla bych o vaše služby zájem... Probrat podrobnosti by bylo asi lepší až osobně, telefonicky nebo přijedu. Jen zákl.info - jedná se o Peugeot 307 SW, loni v dubnu mám nové brzdové kotouče+destičky, razantně nejezdím, při prždění vibruje volant...

Dííky, Dája

Datum: 15.03.16 13:45
jc63@seznam.cz
Ohodnoceno: 0x
 
Od: bbbb
Datum: 15.03.16 18:48

vibrace při brždění můžou způsobovat také vůle v řízení mě to dělali čepy.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 15.03.16 14:06

Neblbni,po 10 tisících kotouče na odpis?..to jezdíš rally nebo jsou z bláta?. To snad i ta čínská replika musí vydržet víc.

Vždyť já mám na feldě jedny kotouče už 80 tisíc kilometrů a jsou pořád dobrý,a to že bych ty brzdy nějak extrémně šetřil to se říct nedá,že bych dojížděl ke křižovatce jako z hnojem a brzdil rychlosmta nebo něco podobnýho,normální styl jízdy.

Je možný že se ti blokují brzdy,pořád to mírně přibrzďuje i při jízdě a kotouče jdou velmi rychle do kopru,to snad i kdyby jsi stál pomale v jednom kuse na brzdě tak je za 10 tisíc neodrovnáš

Já dělám,když mají malou hranku,tak sundám kolo,pořádně podepřu auto aby to neslítlo,nastartuju,zařadím 4 a jak se to točí tak vezmu flexu s brousícím kotoučem a velice opatrně a jenom ty hrany sjedu,jak se kotouč otáčí tak je to rovnoměrně,nesmíš samozřejmě zajet do tý plochy kde dosedá deska,jenom čistě tu hranku. Každý rok je přeměřím jakou mají tloušťku,za těch 80 tisíc jich ubylo snad ani ne milimetr a desky mají taky cca 70%

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 15.03.16 14:44

Ale houby. Pokud:

je blbě namontuješ tak se zvlní během pár (set) km

je blbě zajedeš tak se zvlní -ll-

jsou nekvalitní tak se zvlní -ll-

pokud stojíš dva týdny na místě tak pod obložením oreznou a pak kopou a může to oreznout tak že to už neobrzdíš

atd.

Stočení je někdy výhodné, někdy to jsou vyhozené peníze. Jako první to chce změřit tloušťku kotouče jestli se vůbec dají ještě stočit. Nové přední kotouče např. TRW stojí na P 307 ca 1500,- i s dopravou a jsou nové, pro desky je nový kotouč to samé jako stočený (ideál je dát nové desky). Soustružník = 300,- za stočení + doprava a čas = o moc levněji to nevyjde. Výsledek je nejistý, dále stočený kotouč bude na min. tloušťce výrazně dřív než nový. Stočit by to měl umět každý soustružník, ale zdaleka ne všichni to umí. Musí dobře srovnat při upnutí a pak obě funkční plochy stočit na jedno upnutí.

Při montáži zkontrolovat házivost "hodinkama", brzdy správně zajet.

A jako první bych zkontroloval kotouč (házivost) jestli za vibrace při brzdění může kotouč. Může to být i něco jiného.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 15.03.16 15:13

Tak pokud to namontuje pako tak je to jasný,někdo ani neočistí dosedací plochy na náboji,nechá zatuhlý brzdiče takže se to hnedka zapálí. Jsem předpokládal při správný montáži nebudou na odpis za 10 tisíc. Pokud někdo kupuje nejlevnější šunt je to taky jeho blbost,když si někdo něco podobnýho přiveze tak mu to namontuju,ale nedávám na to žádnou záruku a musí mi podepsat že za to přebírá odpovědnost.

Právě že dobře stočit moc lidí neumí,já jsem měl jednoho dobrýho soustružníka kterýmu jsem tam občas když se to vyplatilo kotouče zavezl a nebyl s tím problém,ale teď už nemám kam a posílat to někam to se opravdu nevyplatí,jak časově,tak finančně. Takže když má kotouč jenom malý hranky tak je strhnu opatrně sám bruskou,pokud je výrazněji poškozený nebo už nemá tloušťku tak měním.

Když se dobře namontuje a dobře zajede tak kvalitní kotouč musí minimálně 100 tis km vydržet při normálním stylu jízdy

Házení do volantu při brzdění může způsobovat spousta věcí,od řízení až po klouby a vůbec to nemusí být kotouče,zrovna nedávno jsem řešil na jedný felicii podobnou věc,při brzdění z 90km/h by to skoro urvalo ruce,problém byl v silonovém pouzdře v převodce řízení

Ohodnoceno: 0x
 
Od: aa
Datum: 15.03.16 16:44

Před nějakým časem jsem koupil na starou felicii kotouče od starline a po několika málo tisících se zvlnily. Namontovaný byly správně (snad). Takže starline za mě nebrat. Stejnou zkušenost mám např i s ložiskama.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: robin92
Datum: 15.03.16 18:04

Nové jsou nové. Jinak jaký koliv šikovný soustružník to zvládne.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lipanpan*
Datum: 15.03.16 19:41

Zdravím, může se jednat i o špatná ložiska, na předu v náboji.:(

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 15.03.16 19:55

Všem zúčastněným děkuji za odpovědí a názory... hlavu už mám jak kolo štěstí, ale snad z toho něco použiju. Dlužím vám ještě značku auta - Peugeot 307 SW, r.v. 2007. Kolouče+destičky mi nové montovali v servise...

Díky...

Datum: 16.03.16 16:52

stáčení není řešení.. pokud se po pár tisících zvlní, tak je někde problém... není servis jako servis...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jenda2
Datum: 26.03.16 10:33

Co má zvlnění společného se servisem? To je další div světa?

Je to tepelně nevhodný materiál kotoučů. Částečně pomůže vyžíhání v kalírně u zkušených lidí a pak nebrzdit jak při závodech F1 ale jen krátce a lehce. Po žíhání se lehce přetočí na jedno upnutí a budou sloužit. Na Octavii jsem nejdříve v servisu Škoda měnil na origi kotouče a pak se zvlnily. Dvakrát jsem je stáčel a pak nakonec vyžíhal a byl pokoj.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: whoo
Datum: 21.06.16 11:43
kopani do volantu muzou delat i brzdy zadni, kotouce, bubny, vule v zaveseni, rizeni...po 10 000 km muzou kotouce odejit uplne normalne a to, kdyz se ty km najizdi dlouho, neni nic horsiho, nez kdyz auto stoji a jede jednou za cas...ze jeste Kelly vubec funguje se divim, ceny nekterych dilu i o 100% vyssi i vic nez jinde na netu, staci hledat a o kvalite nemluve...osobne bych do staceni nesel, uz jen kvuli bezpecnosti, vozim deti a jsou veci, na kterych se setrit neda a brzdy jsou jedny z nich, kdyz se pak neco semele, treba praskly kotouc v zatacce pri nouzovem brzdeni, tak to muze stat i vic, nez jen penize za pomackane plechy...je to ale kazdyho vec...
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.