Zimní pneu v létě a na stk?

Od: Datum: 12.03.16 21:11 odpovědí: 34 změna: 18.04.16 08:57

můžu jezdit v létě na zimních pneu? Lze na nich (v létě) absolvovat STK?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: cicko
Datum: 12.03.16 21:14

Ano, ano.

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 12.03.16 21:51
avatar

Jeden důvod proč byste nemohl?


doplněno 13.03.16 14:53:

Osobně již několik let běžně dojíždím zimáky v létě a letní jsem měl snad naposledy před deseti roky.Zatím není žádný předpis či zákon nařizující v létě letní.Jedině v zimě ...zimní (nebudu vypisovatkdy ,za jakých podmínek)

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 13.03.16 10:50

no to právě nevím, proto jsem se zeptal. Upřímně: nechce se mi strávit dopoledne hledáním v předpisech a vyhláškách a mezi lidmi je mnoho informací - každý něco ví. Šlo mi o to, jestli to nezakazují nějaké předpisy. Je totiž hloupé vyhodit pneumatiky, které mají např. 3,8mm vzorku tzn. na zimní nedostatečně, ale na letní ježdění velmi bohatě. Pro běžného smrtelníka by to bylo mrhání penězi a kromě toho se už tak produkuje zbytečně obrovské množství odpadu tím, že se dnes vyrábí samé nekvalitní šunty, které se neopravují, ale vyhazují a nahrazují jinými atd...tak proč ještě vyhazovat dobré pneu? Co se píše níže o vlastnostech zimních pneu v létě je sice pravda, ale nepodstatná - nejsme v F1, kde záleží na každém prdu!

Datum: 13.03.16 16:53

Sjeté zimáky mají v létě lepší vlastnosti, než nové. Horší ovladatelnost vozů na zimácích způsobuje právě hluboký vzorek.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.03.16 00:24

Ahoj.

Souhlasím, že to není nutné. Mě prošly dvě auta se zimními gumami STKáčkama a ani letos asi nebudu měnit na letní.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 13.03.16 09:14
avatar

Po stránce předpisů a tudíž ani STK není žádný problém za předpokladu, že pneumatiky majíhloubku hlavních drážek dezénu minimálně 1.6mm.

Jiná věc je ovšem to, že zejména za vysokých letních teplot se měkká zimní směs pneumatiky chová hůře, než letní. Česky řečeno - blběji to brzdí a má to tendenci jít víc do smyku. Krom toho auto víc žere a je větší šamce, že pneumatika praskne. Prostě natakové to katolické jezdění od Lídlu k poště a zpět, případně na víkend na chalupu vzdálenou 30km po okresce to není žádný problém. Na intenzivnější jezdění je lépe přezout.

http://www.autoweb.cz/zimni-p…y-cely-rok-proc-je-to-spatne/

http://auto.idnes.cz/dojizden…c=A130320_172700_automoto_fdv

http://www.pneumatiky.cz/info…ich-pneu-v-lete-nevyhody.html

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.03.16 09:26

Není Vám divné, že závodní vozy jezdí na pneumatikách ze směsi ještě měkčí, než mají zimáky?

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.03.16 14:09
avatar
Cituji : Není Vám divné, že závodní vozy jezdí na pneumatikách ze směsi ještě měkčí, než mají zimáky?Sorry, ale srovnávat závoďáky a běžné auta pro silniční provoz je značně mimo mísu. Možná Vám totiž ušlo, že ty závoďáky jednak mění gumy několikrát během závodu, jehož délka je pár set km. To asi u svého auta neděláte, že? Navíc cena sady závodních gum velmi pravděpodobně přesahuje cenu Vašeho auta, takže tam asi bude něco ,,nepatrně´´ jinak. A konečně - pneumatiky se dolaďují na danou trať a na dané podmínky, stejně tak pánové, co kroutí volanty oněch aut umí auto ovládat ,,o něco´´ lépe, než všichni zde diskutující.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.03.16 15:10

Měkčí směs se rychleji ojezdí, ale má horší přilnavost?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jenda2
Datum: 13.03.16 10:57

Zimní směs brzdí v létě výborně. Nepíšete pravdu. Letní v zimě ne. Na suché vozovce ! Měkčí směs lépe drží ale rychleji mizne. To je celé.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 13.03.16 14:19
avatar

2 jenda2 : Věřím, že pokud jedete tak 40km/h, tak ten rozdíl příliš nezaregistrujete. Ale věřte, že třeba ve 100 km/h je už rozdíl hodně citelný a může znamenat třeba to, že na dálnici prostě nedobrzdíte a prozkoumáte někomu kufr. To není otázka znalosti z doslechu, to je má zkušenost - jednou v životě jsem byl ukecán zaměstnavatelem, abych dojezdil zimáky a skutečně to bylo špatně. To auto prostě reagovalo na zabrždění natvrdo o hodně hůř a jen se štěstím jsem zastavil za předemnou zastavivším autem. Za mokra dobrý, ale právě za sucha, horka a za vysokých rychlostí je to ,,vo hubu´´. Pokud si i nadále myslíte že jediný Vy máte patent na pravdu, zkuste si pročíst ty linky, co jsem dal v předchozím příspěvku.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.03.16 15:00
avatar

Nevím jak Vy ale nejezdím zrovna pomalu,běžně na pěkných lehce na normu (tj.kolem 100 na D kolem 140) zatím jsem na zimních v létě nešvary co popisujete nepoznal,Naopak mi přijde že sedí ještě líp než letní a sjíždění? v loni jsem vyhodil zimní se kterými jsem před sedmi roky auto koupil s tím ,že byli již jeté a to celoročně,jezdil jsem je rok a pak dva jen v zimě (po koupi litých na léto) a poté zase jen léto.(přední šly do kopru o rok dřív) Ještě k těm Vašim oidkazům-kde berete tu jistotu že nejsou ty rádoby výzkumy placené ze zisků gumařských výrobců?!

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.03.16 19:54

já osobně bych vaši zkušenost podpořil i zkušenostmi svými. Jezdím velmi rychle a rozdíl mezi letními a zimními jsem nijak zvlášť nezaregistroval. Je fakt, že jsem zatím na zimních nejezdil uprostřed léta a nemusel jsem ani řešit nějakou krizovku v podobě brždění "na krev", ale jsem z Polabské nížiny a zimní gumy tu opravdu potřebujem tak týden v roce jinak tu jezdíme spíš za podmínek mimozimních. Věřím, že nějaké (laboratorní☺;) testy by prokázaly vlastnosti o kterých píše kolega výše, ale myslím, že to většina z nás v běžném provozu příliš asi nepozná. Také si myslím, že televizní a jiná agitace letní-zimní pneu je hodně o tom: kupujte, kupujte, kupujte...Pamatuju doby kdy žádné zimáky nebyly a taky to šlo...

Datum: 13.03.16 09:19

Soudruzi úředníci prostě donutí ty méně majetné jezdit celoročně na zimácích - i když zima už několik let nebyla a asi už hned tak nebude.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.03.16 11:00
avatar
Jak kde. Na vychode CR privaly snehu byly a ne jeden den. Ktomu tydny i -15°C. Takze zimaky se hodily.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.03.16 11:46

V Praze naopak nebyl asi ani jediný den, kdy by po sedmé hodině ranní byl na silnicích sníh.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.03.16 15:18
avatar

Jezdit na nich můžete a na STK to nehraje žádnou roli. Jezdím na zimákách celoročně a nevidím jediný důvod pro koupi letních pneu. Řeči o horších jízdních vlastnostech jsou bezpředmětné, protože rozdíl se projeví až při extrémních zátěžích pneu, které se v podstatě na silnici neobjeví. Např. aquaplaning na zimních dostanete později, než na letních, protože drážky na odvod vody jsou větší. Daleko větší vliv na jízdní vlastnosti pneu má její stáří. Jestliže ujedu z rok cca 12 tisíc km, pak mi pneu vydrží až sedm roků. Kdybych přezouval, bude ještě neojetá pneumatika stará třeba 13 roků. Na takových gumách se jezdit nedá. Již pětileté pneumatiky mají známky poškození od slunečního UV záření.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.03.16 16:22

No není v tom problém, ale teda v létě se zimníma je to jak jezdit po lepidle a spotřeba taky není stejná jak s letníma.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.03.16 18:20
avatar

spotřeba mě nezajímá, jedu na pohodu a na čas, ne na spotřebu. Takže vy šetříte na PHM, abyste si potom mohl za ušetřený stejný prachy koupit nový letní pneu a zimní nechal půl roku ležet. Tak to jooo.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: x1x
Datum: 13.03.16 18:26

opicak: Bude nějaký rozdíl v celkově ujetých kilometrech za rok? Ve spotřebě asi ano.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.03.16 18:41
avatar

ne, v kilometrech rozdíl nebude, ale nekupuji sadu letních gum, takže ušetřím cca 15 tisíc korun. Kdybych si koupil sadu letních a zimních, neojedu je, protože budou starý. Na jedněch zimních jezdím cca 85 tisíc kilometrů a mám je na 7 roků. Kdybych měnil zimní - letní, dojde k tomu, že pojedu v závěru na 14 roků starých gumách, což považuji za výrazně nebezpečnější, než jezdit v létě na zimních.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 14.03.16 17:19
avatar

Tak na mém se spotřeba nijak neprojevila.Jen se průběžně zvyšuje tím jak postupně odchází kyslíková sonda.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.03.16 20:32

Zimní nechám půl roku ležet, ale zase pár zim vydrží. Když to člověk sjíždí v létě tak to dlouhodbě i se spotřebou nemůže vyjít levněji ;). Pokud ale jezdíte sem tam, tak je to fuk, ale lidem, kteří jezdí denně se to nevyplatí.


doplněno 20.03.16 20:34:

Jo a na pohodu se se zimníma v létě teda nejezdí, to spíš naho***

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fex
Datum: 14.03.16 15:08

Já když jsem dojížděl jedny zimní pneumatiky v létě, tak spotřeba nebyla nějak citelně větší. Zhruba tak stejná.

Nevidím ale důvod, proč bych měl vyhazovat 3 roky staré gumy, které mají 3,8 mm?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.03.16 17:00

Vy chodíte celej rok v jednejch botách když ne tak proč? To samé je na autě

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.03.16 20:48
avatar

Ano pokud není jakože poslední zimy není sníh tak anov průběhu roku nosím 3 páry-polobotky do společnosti,běžně (nákupy a procházky) nějaké "botasky" a do práce pracovní !

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.03.16 17:18
avatar

Ano, můžete na zimních pneu jezdit celoročně.
TK můžete absovovat (úspěšně) na jakýkoliv pneu (v létě na zimních, v zimně na letních), pokud jejich parametry splňují požadavky zákona (minimální vzorek 1,6mm, rozměry zapsané v TP dotyčného auta, nepoškozené pneu dle zákona).

Ohodnoceno: 1x
 
Od: x1x
Datum: 13.03.16 17:45

Jestli si někdo na zimnich pneumatikách v létě rozbije auto a hubu je to jeho věc,ale co když při tom ublíží ostatním nevinným? A jezdit jedno léto na starých zimních tak tím mnoho nenašetří.Má-li na auto,benzín,oleje,povinné ručení...?


doplněno 13.03.16 17:59:

V létě na letnich na to určených? IQ?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 13.03.16 17:49

Jestli si někdo na letnich pneumatikách v létě rozbije auto a hubu je to jeho věc,ale co když při tom ublíží ostatním nevinným? A jezdit pět let na starých letnich tak tím mnoho nenašetří.Má-li na auto,benzín,oleje,povinné ručení...?

Ohodnoceno: 1x
 
Od: jenda2
Datum: 16.04.16 21:10

Ještě jsem za desítky let řízení aut nezaznamenal nějaký problém v létě na zimních pneumatikách. Já tvrdím, že to je naprosto umělý problém, který ve skutečnosti neexistuje a jen vzbuzuje v potenciálních kupcích nutnost zakoupit na léto letní gumy. Jezdím naprosto běžně a žádný smyk nebo problém v zatáčce jsem doposud nezaznamenal. jestli nekdo vytváří extrémní situace, pak možná.

O letních gumách v zimě se říká, že zimou ztvrdnou a hůře brzdí. Zimní gumy jsou měkčí, tedy mnohem výšší adhezí drží na vozovce. A vyhazovat zimní gumy jen proto, že mají vzorek pod 4mm, který na léto je na 2 sezóny určitě, je podle mě jen hloupost a cílený nátlak prodejců. Spotřebovávat suroviny co nejrychleji, ať to stojí co to stojí. Před 20 lety tot nikdo neřešil a najednou je smrtelný problém. Kdo si to nechá nakukat je jednoduchý jedinec.

Ohodnoceno: 1x
 

 

Datum: 16.04.16 21:48
avatar

Kdo si to nechá nakukat je jednoduchý jedinec

.Hmm, loni v létě mi jeden takový ,,složitý´´ jedinec navštívil auto zezadu. Prostě jsem to na dálnici ve 130 musel zadupnout, už jsem stál, chlap sice brzdil možná včas, ale nedobrzdil. Prostě na sluncem rozpálené dálnici to gumy nedaly.

Tím nechci říct, že si nezbytně musí koupit letní gumy dědouš jezdící mezi poštou a Lidlem průměrnou rychlostí 38km/h. Stejně tak netvrdím, že je proti předpisům, jezdit na zimácích v létě. Proč ne - každého věc. Ale je nezpochybnitelné, že zimáky nejsou v horku handicapem, který se však projeví, až když dojde k brzdění natvrdo a podobným krizovkám. A nemusíme si nic nalhávat - není o ně nouze

Co se týče pindů typu ,,před - x lety to nikdo neřešil´´ Ano, možná jste si nepovšimnul, že tehdy bylo průměrné auto škodovka o 30-40 koních. Dnes jsou auta přeci jen ,,nepatrně´´ výkonější Podobným argumentem by mohlo být, že z historického hlediska nedávno se jezdilo na koňských potahách s loukoťovými koly, takže vlastně všechny pneumatiky jsou k ničwmu, že? Chápu, že ne každý nadrtí okolo 80-90 tkm jako my, chápu že ne každému se rentuje pořídit si letní gumy. Ale nemá cenu to blbě okecávat, prostě zimáky jsou v létě horší.

Přeji Vám, složitý kolego, abyste vždy dobrzdil včas. Když pro nic jiného, tak mě osobně by jistě nebylo jedno z hlediska svědomí sestřelit třeba vběhnuvší dítě -ovšem s pocitem, že jsem ušetřil cosi za pneumatiky.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.04.16 09:51
avatar

Jenže to že se ti kouknul do kufru bylo zapříčiněno ne tím že měl v létě zimáky ale vícero příčinami, ale to ti asi nic neříká že? Třeba menší odstup,technická prodleva, reakční doba atd!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jenda2
Datum: 17.04.16 19:11

Kolego, to jsou jen podivné řeči o ničem. To je to samé jako povinnost mít zimní pneu na zadní nápravě při předním pohonu. Na brždění to nemá vůbec žádný vliv, na stability při jízdě také ne ale "odborníci tvrdí opak". Za desetiletí řízení mám ledacos odzkoušené a taková tvrzení jsou možná dobrá do autoškoly.

Povšiml jsem si, že i staré Škodovky jedily 90 km a 130 km rychlostí. No a co? Každý má nějaké zkušenosti.

To je obdoba tvrzení, že svícení přes den je dobré pro bezpečnost. No a není to pravda. Nehodovost motocyklistů rapidně narostla pro jejich sníženou viditelnost, což tvrdí i ADAC.

Odstup vozidel nemá být výmluvou při použití zimních gum !. To je jasné i dítěti.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 18.04.16 08:57

Kombinace zimní vpředu/ letní vzadu že nemá vliv na brzdění a stabilitu? Tvl, zkus si táhlou zatáčku a sáhnout na brzdy - zadek tě předběhne jako když u zadokolky přidáš plyn.

Aneb tahle kombinace znamená v krizovce přetáčivý smyk který se těžko rovná, u většiny lidí znamená ztrátu kontroly nad vozem. To se vyplatí dát zimní jen na předek :D

Delší brzdná dráha - to platí u nových zimních kde je měkká směs a dlouhé lamely. U starších zimních s 3-5mm je to možná už naopak, směs je tvrdší a lamely prakticky nejsou. Rozdíl je spíš v kvalitě pneu - spousta levných hlavně za mokra klouže jam sviňa, jak letní tak zimní Aneb letní "čína" je na tom hůř než značková zimní.

A pokud se vám v létě někdo podívá do kuftu, tak hlavní příčina je malý odstup/ pozdní reakce/ nepřiměřená rychlost. Pokud má někdo při 100 kmh odstup 30 metrů, tak při nečekaném brzdění je tutově v kufru i kdyby měl stejné auto i pneu. Než přendá nohu z plynu na brzdu tak je u vás a už nemá nárok stihnout dobrzdit ;)

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.