Sviti kontrolka dobijeni-Felicie-Pomoc

Od: Datum: 12.03.16 16:04 odpovědí: 10 změna: 14.03.16 20:07

Zdravim,nikde jsem to tady nenasel a chtel bych poprosit o radu.Kdyz nastratuji tak sviti lehce kontrolka dobijeni,pri zvyseni otacek se kontrolka rozsvecuje intenzivneji.Muzete mi nekdo poradit jak rozeznam pokazeny diodovy mustek nebo regulator?Regulator je menen cca 300km zpet,tak nevim jestli jde o vadny kus nebo je to temi diody.Moc dekuji za rady.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 12.03.16 16:32
avatar
Vypadá to na sjeté sběrné kroužky. Čím větší otáčky, tím víc se uhlíky od kroužků odráží a proto žárovka svítí intenzivněji. Kouknout na uhlíky, jinak výměna/oprava alternátoru. Jestli můžu doporučit, tak pokud máš ještě alternátor od Magnetonu, tak ho vyměnit za 6-fázového bosche. Pasuje z fabie a dobíjí i na volnobežné otáčky. Výměna je jednoduchá. Dá se sehnat použitý v dobrém stavu okolo 500kč.
doplněno 12.03.16 17:20:

To už je málo, mimimum při otáčkách je 14V. Nejlepší je 14.5-14.7V. Ale to Magnetony neumějí. Ano ten tam taky pasuje (70A). Jinak změřit ještě jednu věc. Nastartovat, zapnout světla, topení na 2, vyhřívání zadního skla a držet otáčky na 2500-3000. A druhý člověk ať měří napětí přímo na alternátoru - ne akumulátoru. Na felicii natáhli divně drát od + alternátoru k + akumulátoru. Kde nejde přímo k akumulátoru, ale nejdříve do pojistkové skříně a až poté vede zpět k akumulátoru. a u té pojistkové kříně se stává, že tam nateče a drát hnije a má většší odpor a špatně to dobíjí. Schválně změř napětí na akumulátoru a alternátoru jak popisuji nahoře, jaký bude rozdíl. Já měl rozdíl 0.8V. Tak jsem si natáhl vlastní dráty a od té doby jsem nemusel akumulátor nabíjet nabíječkou.


doplněno 12.03.16 17:34:

Alternátor se nasadí stejně. Jen je potřeba koupit kolem 8 podložek na šroub co ten natahovák alternátoru, posunout aby byl ve stejné rovině jako úchyt pro alternátor a do konektoru pro + pól vyvrtat větší díru, aby šel nasadit na alternátor.


doplněno 12.03.16 17:35:

- se měří na obalu alternátoru a + na tom tlustým drátu.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: jeronymo
Datum: 12.03.16 17:04

Dekuji za odpoved.No me prijde divne,ze pri volnobehu to dobiji cca 13,3V a pri tech zvysenych otackach kdy ta konrolka sviti nejvic to dobiji 13,6V,tak kdyby byly ty krouzky spatne tak by to nedobijelo ne?

K tomu altiku z fabie:tamsedi altik z fabie 1.4 50kw?nemusi se menit kabely atd.?Moc diky


doplněno 12.03.16 18:38:

Zmerim to a dam vedet,dekuji

Od: jeronymo
Datum: 12.03.16 17:32

To napeti se meri na tom alternatoru kde?Tam jak je ten hruby + kabel nebo tam kde je to D+?Diky

Od: vernon
Datum: 12.03.16 21:40
14,5 - 14,7V je vhodné pouze pro kalciové akumulátory, běžné by to vyvařilo.
A alternátor s akumulátorem se musí spojit samostatným silovým vodičem a ten kablík od pojistkovky k akumulátoru zrušit...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 12.03.16 16:58
Na 100% je to spálená dioda v můstku alternátoru. Nemůže to být ničím jiným.
Ohodnoceno: 2x
 
Od: jeronymo
Datum: 12.03.16 17:30

Diky,zmerim to jak budu mit cas nejpis zitra.No a u toho alternatoru z fabie sedi uplne vsechno nebo to budu muset nejak prizpusobit?

K tem diodam,daji se zmerit nejak jeste na aute nebo az se rozpuli alternator tak az potom se daji promerit?Me jde totiz jeste o to,ze mam dalsi 3 alternatory a kazdy ma nejakou vadu,tak me zajimalo jestli to nejak promerim a ze bych z nich pouzil dily.Dekuji

Od: vernon
Datum: 12.03.16 21:34
Můstek se musí z alternátoru vyndat a odpojit od statorových cívek, teprve poté ho lze změřit.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 12.03.16 17:15

Spálená dioda,měl jsem to samý,buď repase,a to by se už vyplatilo dát i nová ložiska nebo sehnat jiný

Ohodnoceno: 2x
 
Od: gogoz
Datum: 14.03.16 19:53
Kup novej od viky, aaaano je to blba cina ale za 1200 stovek mi slouzi na aute uz nekolikatym rokem stejne dobre jako puvodni magneton...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 14.03.16 20:07

Za 1200 má komplet zrepasovanej ten magneton,ve stavu novýho

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.