Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Brzdová kapalina-smíchaní

Od: stepann odpovědí: 11 změna:

Zdravím,chci se zeptat lze smichat brzdovou kapalinu dot4 s jinou dot4 jine znacky?nebo musim dolit presne tu co tam mam?trosku mi ubylo a blikala mi za jizdy rucky...mam malinko kapalinu nad min,tak bych ji rad dolil abych zjistil pripadny unik pac pod vozem nic neni dekuji vuz ford fiesta 1997 zetec 1.25i 16V

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar mikihans

stejný typ můžete míchat

 

asd1
hodnocení

0x

Může téct i spojka - hlavní válec, pracovní válec...

stepann
hodnocení

a to poznam jak?krom ztraceni kapaliny..jde to nekde najit videt?nez nekam zajedu?

 

mytrix*
hodnocení

0x

Brzdová kapalina se nedolévá! Musí se z okruhu vyčerpat co jen lze a následně dolít novou.

Kapalina na sebe váže vodu a z toho důvodu v systému po čase degraduje. DOporučená výměna jsou 2 roky.


doplněno 09.03.16 22:16:

Tak pokud někdo jezdí tak, že opotřebí brzdy za kratší časový úsek než je doporučený výměna, taka si ano. Ale popravdě osobně jsem to nezažil ještě nikdy (jezdím každodenně defacto jen město) a ani neznám nikohoz okolí. Tím ale neříkám, že to není možné. :)


doplněno 09.03.16 22:17:

Vyčerpat, vypustit, myslím že to je jedno. Podstatou je, že by se z okruhu před výměnou mělo dostat co nejvíce brzdové kapaliny, v ideálním případě všechna.

trtr

Zdravím, nemáte úplně pravdu. Piokud hodně jezdíte a máte udělány kompletně nové brzdy, tak po ujetí desek řekněme třeba na polovinu je třeba kapalinu dolít-hladina poklesne. Tohoto stavu můžete dosáhnout třeba i po roce a přitom nikde nic neuniká-pouze se zvětšil obejem v pracovních prostorech (větší vysunutí pístků). Pokud je tam kapalina starší dvou let, tak vyměnit, ale ne pouze odsátím, ale je třeba systém prolít třeba půl litrem kapaliny.

fik

Vyčerpat je blbost,to vyčerpáš možná tak z nádobky,musí se to normálně přes odvzdušňovací šrouby poctivě po staru vyšlapat,protože to co je v nádobce nerozhoduje,rozhoduje právě to co je v trubkách,válečcích nebo evidentně ve válečku spojky.

Pro tazatele,to nemusí být velký únik,to může prolínat jenom když šlápneš na brzdu a ani to nemusí přímo kapat,chce to projít všechno kde je brzdová kapalina,někde to bude vlhký. Špatné místo opravit,kapalinu celou vyměnit a bude po problému

Kapalina DOT 4 různých výrobců jde míchat bez problému

trtr

Vyšlapat *palec*, to je ono, ale málo kdo to umí opravdu poctivě. Pak je v systému takové i blatíčko z narušených pryžových hadiček a to není moc dobré.

Jinak pokud někdo jezdí stylem brzda-plyn, tak brzdy zhuntuje celkem rychle. Pokud se někdo snaží, tak s výměnou pneu, mění i brzdy.

fik

To co kolikrát vyšlapu z válečků když si ke mě někdo dá opravit auto to je vážně humáč že se až divím že to vůbec může brzdit. Přitom v nádobce je to třeba docela čistý. Tímhle si servisy usnadňují práci,kapalina je jakoby vyměněná,ale není

 

mzxy*
hodnocení

0x

souhlasím s názorem, že to souvisí s výmenou a následným opotřebením obložení

při správně odvzdušněné a seřízené brzdě je brzdový váleček vytlačovám z pístu jen nepatrně, je "usazen" ve vnitřích pružných těsnících kroužcích ...postupným opotřebováním brzdového obložení se pístek postupně posouvá směrem ven ve vztahu k tomutop vnitřnímu pryžovému těsnění, a vnitřní prostor válečku vyplněný brzdovkou se pak logicky zvětšuje...

Právě proto se má pravidelně kontrolovat nádržba s brzdovou kapalinou a chybějící doplňovat, navíc se má měnit každé 2 roky...kdo zanedbává servis tomu se pak rozsvicují různé kontrolky

Podobné problémy vznikají také při opravách a seřizování brzd nedodržením technologických postupů

fik

Souhlas,ovšem ten pokles není nijak značný. Já brzdy kontroluji každý rok po zimě a spojím to s výměnou kapaliny,sice píší že vydrží dva roky ale jistota je jistota a když už to mám rozdělaný tak ty dvě stovky navíc mě nezabijou.

Při té kontrole nejdřív zkontroluju sílu kotoučů,desek,paken a bubnů a pokud je něco špatnýho tak to hnedka opravím. Pak kontroluju všechny prachovky,stav pístků,prasátek,hadiček a trubek a rovněž všechny zjištěné problémy hned v začátku opravím. A pak jdu mazat,namažu u předních brzd vodící čepy,staré zoxidované mazivo vždycky vytřu a dám nové,samozřejmostí je neporušená prachovka,pak to může dobře chodit a nestane se to že by to přibrzďovalo a zbytečně se to pálilo. U zadních brzd namažu samostavy,čepy paken,páku ruční brzdy na čepu i začátek lanka-pozor tady to mazivo musí být tužší,ne žádný prostříknutí olejem,to by mohlo stýct na pakny a na problém by bylo zaděláno. Pak jdu měnit kapalinu,nejdřív vše odsaju z nádobky a zbytek přes zadní kola vyšlapu že je tam jen vzduch,nádobku sundám a vyčistím,dám ji nazpět,naleju ji po okraj kapalinou a jdu odvzdušňovat,od nejvzálenějšího kola k nejbližšímu,samozřejmě trubky ještě propláchnu a část ji nechám vytýct. Když je odvzdušněno doleji ji přesně pod horní rysku a za ten rok jestli ubyde půl milimetru,opravdu neznatelně.

Co dělám tohle tak jsem nikdy neměl s brzdami sebemenší problém,vždycky se na ně můžu spolehnout a vím v jakém stavu jsou a nijak draho mě to nevyjde. Když je někdo neznalý a dal by si to do servisu tak tam je trošku problém,pochybuju že by se s tím tak babrali jako já a kdyby jo tak si to dají dobře zaplatit. Ale je to nutnost,kdo chce mít auto musí mít i na dobrou údržbu

takjan*

Spousty lidí jezdí s kapalinou třeba 10 let starou, od výroby auta. Dokud nebudou někde brzdit na krev, jsou v pohodě, psychické myslím..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]