Rozjezdy bez přidání plynu

Od: Datum: 03.03.16 15:44 odpovědí: 22 změna: 17.03.16 19:14
Dobrý den,
jsem začátečník a zajímalo by mě jestli, když se rozjíždím bez plynu na volnoběh jestli neníčím motor, nebo spojku. Někde jsem četl, čím menší otáčky motoru tím lepší pro spojku. Jezdí fabií 1.4. Díky

Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Od: mate59
Datum: 03.03.16 15:47

Motor neničíte,spojku pouštět s citem,aby vúz neskákal.Časem se naučíte hned pak přidat plyn a bude to plynulé.Klidně pokračujte.

Ohodnoceno: 0x

Datum: 03.03.16 16:03

Pro spojku je to lepší za předpokladu, že stojíš na rovině nebo nejsi moc naloženej a nedržíš tu spojku třeba čtvrt minuty, aby ses rozjel. Když jsou menší otáčky, tak je samozřejmě menší prokluz a tím je to pro spojku lepší, ovšem za předcházejícího předpokladu. Co se týče motoru, škodí mu to, protože je zatíženej mimo optimální otáčky. Pokud ale není tradiční pokles otáček při rozjezdu až na hranici běh/neběh, tak ho tím hned nezničíš.

Od: fik
Datum: 03.03.16 16:04

Motoru to asi moc nesvědčí,to jsou strašný rázy na klikovku,to není nějaký osmiválec kterýmu je to celkem jedno. Normálně přidej plyn na nějakých 2000 otáček a pomalu pouštěj spojku,na tom nic není,uvidíš že zachvilku to budeš zvládat bravurně.

Ani spojce to moc svědčit nebude,protože když přidáš i plyn,tak se sice otáčí rychleji,ale zase jí můžeš rychleji pustit,takkhle když ji pomaličku pouštíš aby ti motor nezdechl tak ji podle mě opotřebováváš ještě víc

Ohodnoceno: 1x

Od: asd1
Datum: 03.03.16 16:08

Nízké otáčky lepší pro spojku ale horší pro motor.

Jde to i bez ničení motoru, ale u začátečníka se dá předpokládat že ještě nemá cit pro spojku/ plyn a dá motoru velkou zátěž v nízkých otáčkách - to je pro motor jedno z nejhorších (malé otáčky = málo mazaná hlavní ložiska na klice)