Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Má cenu prodávat Favorita-karburátor?

Od: bronislav* odpovědí: 16 změna:

Ahoj, pokud je zachovalá škoda favorit s karburátorem, i když zas tak výstavní kus to není eko placeno, za kolik se může prodat? Má vůbec o to auto někdo ještě zájem vzhledem k strašné bezpečnosti vozu?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
Jo nekdo na zahradu , ci do lesa sibto urco koupi. Ale nad 5tisic neocekavej.

 

ronyx*
hodnocení

0x

Můj odhad 10.000, možná i víc - podle stavu a jak dlouho to má ještě do TK. Pro orientaci mrkněte třeba tady. Jinak i na FB je skupina na prodej a koupi aut do 15.000 a jiná do 50.000.
Tzv. bezpečnost je pouze marketingový kec, ale pokud na tom trváte a přizpůsobíte tomu cenu, tím lépe pro potenciálního kupce.

bronislav*
hodnocení

Bezpečnost je markgetingový kec? Jak to?

fik

Tak nejvíc,minimálně 80% můžeš ovlivnit svým jednáním,to jest je pro sebe méně nebezpečný slušný a odpovědný řidič ve starým favoritu než totální prase v novým autě

k2

To je nesmysl, bezpecnost musite posuzovat ze 2 pohledu, aktivni a pasivni. Pasivni bezpecnost prakticky jako ridic neovlivnite. Ta aktivni, i kdybyste ji ovlivnil z 80% je Vam v pripade nehody (Vami nezavinene) prd platna...

fik

Tak ta aktivní je důležitější,důležitější je vždycky té nehodě předejít než bourat a právě tohle nezáleží na autě ale na řidiči. Když má staré,a podotýkám udržované auto opravdu ve stavu kdy je plně schopné provozu na pozemních komunikacích a jede přizpůsobený stavu silnice,možnostem auta a možnostem svým tak je daleko méně nebezpečnější než to zmiňovaný prase v totální funglovce,pro sebe i pro okolí-to je věc číslo 1 kterou by si měl každý uvědomit.

Pasivní bezpečnost je samozřejmě věc neoddiskutovatelná a s dobou jde hodně do předu

k2

Ano, ale uvedomte si, ze po te silnici nejdete sam. Pokud Vas nekdo trefi (nebo to vy strhnete, abyste tomu zamezil), tak je Vam cela aktivni bezpecnost na 2veci. A o to tu jde. Bezpecnost NENI marketingovy kec a i pri sebebezpecnejsi jizde nemate jistotu, ze Vy z pripadne nehody (Vami nezavinene) vyvaznete zivy/nezraneny.

fik

To já netvrdím a nikdy jsem netvrdil že bezpečnost je marketingový kec,karoserie dnešních aut jsou opravdu mnohem robustnější. Když jsem renovoval starýho rapida tak jsem to viděl,třeba taková stará škodovka to je co se pasivní bezpečnosti týče opravdu rakev na kolečkách.

Jde o to že někdo si koupí nový auto,nabušený elektronikou,asistenty,různými systémy že už to auto ani není v rukách pomale cítit a myslí si jak je strašně v bezpečí,jede jako hovado v domění že se mu nic nestane,jenže ani v novým autě s tebe moc nezbyde když je omotáš okolo stromu ve 150km/h,to je to co se snažím říct,pravděpodobnost že tě někdo sejme takovým stylem že tě zabije je statisticky poměrně nízká. Za drtivou většinu nehod může právě nebezpečná rychlost,alkohol,drogy,nevěnování se řízení-a to jsou věci co může člověk ovlivnit

k2

pravděpodobnost že tě někdo sejme takovým stylem že tě zabije je statisticky poměrně nízká.
To je Velmi odvazne tvrzeni. Stret 2 vozidel neni nijak bezvyznamna polozka ve vyctu DN a uvazime-li, ze vetsina tech stretu se deje mezi "modernimi" vozidly, tak je to prave ten rozdil mezi nehodou se zranenim a s umrtim.

ronyx*

Bezpečnost auta nejvíc ovlivňuje ten prvek mezi volantem a sedačkou.
V rámci "bezpečnosti" se už (jen co já pamatuju) montují pásy, airbagy, ABS (a spousta dalších elekronických asistentů) a kdo jezdí v autě, co tohle nemá, tak už by podle všech těch marketingových keců měl být už dávno po smrti. Tedy i já, protože už víc jak 35 let jezdím bez toho, abych sebe nebo někoho jiného v autě zrakvil, bez toho, abych měl nehodu byť i jen s odřeninou či modřinou. Váš "tragicky nebezpečný" favorit je proti autům, kterými se pohybuji a kterými mám najeto 99% svého kilometrového nájezdu, výkřik moderní techniky a podle současných měřítek superbezpečný stroj, protože konstrukce všech mých vozů pochází z první poloviny 60. let, kdy ani ty pásy nebyly běžná výbava aut, natož nějaké ABS a další nesmysly, které v té době ještě ani neexistovaly. Jo a jezdím takřka denně, za každého počasí. Po příkopech (třeba v takovém počasí jako bylo včera a je někde i dnes) se ale "válí" hlavně ta aoučasná "bezpečná" auta, ne ty felicie, favority a ještě starší vozy. Kdo ví proč, když jsou tak bezpečná, mají ty ABS, ESP a podobné nesmysly, který by měly řidiči vždycky pomoci a které ty staré "ultranebezpečné" vozy nemají?
No nic, jsme mimo téma.

k2

A nenapadlo Vas treba, ze v tech prikopech se "vali" taknejak "nejcasteji zastoupena" auta vozoparku CR, bez ohledu na prvky bezpecnosti? Rika se tomu statistika a nema to s bezpecnosti auta nic spolecneho...

ronyx*

Ne, nenapadlo.
Ono je totiž už léty ověřená pravda, že různé tzv. bezpečnostní prvky nejen v autech, ale třeba i přilby pro cyklisty, dávají jejich uživatelům falešný pocit jistoty a dotyční víc riskují. Potvrdil mi to nedávno kamarád cyklista (věk 55), že si taky pořídil přílbu a že taky občas riskuje víc než dřív, protože se cítí bezpečněji. Vzpomínám na vyprávění mého otce, profesionálního řidiče, co bylo v prvních letech po začátku dovozu "žigulíků" nehod z nedobrždění těch aut, protože "to má kotouče a brzdí to jako ďas oproti starým autům". Ze své praxe pamatuju nástup radiálních pneumatik a opět to bylo " to sedí, kam se hrabe diagonála". To platilo, takže se začalo jezdit rychleji a víc spoléhat na pneumatiky. Jenže diagonálka "řvala" v každé zatáčce při vyšší rychlosti, takže varovala. Radiála nic a když ustřelila, příkop to jistil.
Když sem tady dával před cca měsícem téma o klouzání se s auty, bylo počasí podobné jako včera - sníh, klouzalo to. Vracel sem se tenkrát večer domů cca 30km z úzkých zasněžených silniček v našem pohraničí. Nikdo z nás vesničanů nikoho nepředjížděl - já jel na hraně, ostatní se asi víc báli. Celou cestu jsem počítal s tím, že když bude někdo rychlejší, že ho pustím. Pak mě dojely "xenony". Samozřejmě mne po zkušenostech napadlo - "machr". A taky jo - trojková černá octávka kombi, s A v čísle. Sice se po silnici smekal jako hrom, ale musel mne předjet, i když sem na 60 jel skoro 80. Ta rovina končí pravoúhlým nájezdem na most - těch nedobrždivších rozštípanýcha aut a včetně pár mrtvých tam za svůj život pamatuju nepočítaně. Když men předjel, tak mne hned napadlo - jak si dáš "železňák" (místní název toho mostu). Když sem pak viděl, že nebrzdí ani tam, kde jiní už jo, říkám si "se tam nevejdeš". No nevešel - spoléhal na to, že jízdní vlastnosti jeho auta to dají a nedaly, Když jsem se k němu doklouzal, akorát vylezl z auta a čuměl na uražený kolo, protože vzal obrubák.
A takových expertů, kteří spoléhají na to, že mají bezpečné současné auto, potkávám docela dost. Zvláštní je, že takřka nikdy nevidím zbytečně riskovat řidiče vozů potenciálně nebezpečných, tzv. pojízdných rakví. A že jich u nás v pohraničí ještě jezdí hodně. Když už tady někdo riskuje, tak je to vždycky řidič aktuálně "bezpečného" auta (o Polácích nemluvím - to je kapitola sama pro sebe) - kdysi to byly různé ty Audi 80, BMW řady 5, dnes jsou to docela paradoxně hlavně dieselové octávky, protože to je "superauto".

 

 

danys*
hodnocení

0x
Za cenu 5-10 tisíc pro někoho na dojíždění do prace pár km..lepší jak kolo nebo nějaký skutr

 

fik
hodnocení

0x

5-10 tisíc pokud je to normální stav,15 pokud je opravdu udržovaný. Favority jsou zrovna ve věku kdy mají nejnižší hodnotu,před 5 rokama to byly 105/120 ale ty už opět začínají pomaličku nabývat na ceně

 

buss
hodnocení

0x

Neptat se a rozhodit inzeráty. Trh to vyřeší.

 

hodnocení

0x

Je zajímavé, že kdykoli se tady objeví Favorit nevo Felicie, tak se diskuse stočí na jejich nebezpečbost v provozu a dikusi o tom, že je to pojízdné rakev, přeskoře se tazatel na to neptal.

Za sebe, pokud je v dobrém stavu, nemám problém ho finančně utáhnout a nejsou problémy s parkováním, tak bych se ho zatím nezbavoval. Eko, jak píšete je zaplaceno. Chystá se další rozšíření ekodaně a tak ty se zaplacenou zase tak nestratí na hodnotě. Sám jsem takové dilema řešil s Feldou kombi. Na " špinavou práci " je ideální a těžko bych vyčetl co všechno odvezla a odstěhovala. Sem tam si ji půjčí kámoši a za to do ní koupí trochu benzínu, takře kromě povinného ručení a kapaliny do ostřikovačů mně už přes rok nic v nákladech nestjí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]