Už nevím co - záhada na felicii

Od: Datum: 26.02.16 12:05 odpovědí: 8 změna: 07.03.16 22:33

Zdravím. Řeším velmi prekérní problém na naší felicii 1.3 rv. 1995 ( motor z formana ). Před 7-mi měsíce se dělala kompletní generálka motoru ( těsnění , broušení , svíčky atd ) , teď popíšu náš problém.

Když se auto nastartuje , je vše v pohodě , z výfuku nic nejde, nekolísají otáčky , nic , ale problém nastává , že když se jede auto projet , hned vyskočí teplota na 110 a více a auto začne bíle kouřit. Zkoušeli jsme snad úplně všechno , výměna termostatu ,beze změny , kompletní kontrola celého potrubí na vodu , volné , chladič také volný , vodní pumpa v pořádku , těsnění po hlavou v pořádku , hlava ani blok není nikde prasklý , větrák u chladiče také v pořádku ( při spojení kontaktů se roztočí ).

Problém je právě v tom , že budík ukazuje 110 , ale chladič není vůbec teplý , tudíž ani nesepne ventilátor , i při té teplotě co je na budíku , tj. 110 jsme měli prst ve vodě v expansce , což by při tolika stupních byla asi blbost , takže si msylím , že je asi v háji budík teploty , ale proč by zase začalo to auto po zahřátí bíle kouřit , když je u hlavy všechno v pořádku?

Ještě před tím , než to začalo dělat , tak se měnila lambda sonda ( upadly svody ) , takže se to měnilo komplet , teď když jsme jí vymontovali , tak jsme zjistili , že vypadá trošku jinak , než ta , kterou jsme tam měli , myslíte že to vše mohla dělat ta lambda ( kouř ) + se zároveň rozbil budík na teplotu a ukazoval blbě? První co nás právě napadlo , tak byo to těsnění , protože na víčku od oleje bylo trošku bílého , jinak při vypouštení olej nebyl nějaký bílý. Fakt už nevíme , kdyby někdo věděl , co by s tím mohlo být , určitě uvítám radu. díky.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 26.02.16 12:40

Ale ten bílý kouř asi není samo s sebou. Voda neubývá? Jak vypadají elekrody svíček? Kolik jste s tím takto asi najel?

Je to dobře odvzdušněné? Když to ukáže těch 110 C a zastavíte a opatrně rukou v rukavici, nebo hadře, abyste se neopařil, otevřete víčko dolívání vody, nevyvalí se pára, není slyšet bublání?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.02.16 13:53
avatar

Co teplotní čidlo?Já měl podobný problém s fábia.Výměnil jsem termostát,jezdil jsem měsíc a zničeho nic najednou teplota na budíku se dostala na teplotu 120 stupňu.Doufám že jste dal správnou chladící kapalinu,jinak může prasknout těsnění pod hlavou.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.02.16 17:17
avatar

skus pojezdit bez termostatu jak se to bude chovat

co hadice netlakujou?,topí to? měli ste jistotu že ten motor s favoritu byl v pořádku?

kapku to vypadá že je v háji těsnění pod hlavou

Ohodnoceno: 1x
 
Od: fik
Datum: 26.02.16 17:28

Je možný že pokud to skládal nějaký´´MECHANIK´´na slovo vzatý tak tam mohl něco udělat špatně,třeba nepřeměřil přesahy válců a nové těsnění velmi rychle odešlo. Protože když jde bílý kouř ráno po studeném startu,tak je to normální,ale po zahřátí by to právě mělo přestat.

Jakou máš spotřebu?..kdyby byla špatná lambda a motor se přechlastával,tak by to muselo šíleně žrát.

Budík by špatný být mohl ale proč to začne bíle kouřit to něco říká,podle mě to těsnění

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.02.16 07:49

Pravidlo říká, že závada se má hledat ve věci, na kterou se naposledy sáhlo, tedy lambda. Ovšem já bych nejprve závadu hledal v čidle teploty, které je snadné vyměnit, popř. i ve veden í k němu. Podle mé zkušenosti - pokud je čidlo vadné a ukáže při rozjezdu, kdy se zvýší el. napětí vysokou teplotu, pak to řídící jednotka vyhodnotí a provede opatření ve složení směsi a z výfuku se kouří. Budík je už na konci a určitě vlada vliv na nic nemá.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.02.16 14:59

Tohle jsme přesně meli mi - nevracel se brzdový pedál :D. Akorát je divný, že motor je studenej, takýe to brzdou nebude.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: h0042
Datum: 29.02.16 17:59

Podle mě,je vzhůru nohama těsnění pod hlavou.čest

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pinda
Datum: 07.03.16 22:33

Sundej hlavu, na spodní stranu podél polož pravítko a zkoušej měrky. Měl jsem před lety podobný problém se 120. Nakonec jsem, po několikáté výměně těsnění zjistil, že mezi 2 a 3 válcem strčím pod pravítko 0,1mm měrku. Ale ta palice byla stejně prasklá, jak jsem zjistil až po důkladném ohledání.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.