Nejste přihlášen/a.
Zdravím. Řeším velmi prekérní problém na naší felicii 1.3 rv. 1995 ( motor z formana ). Před 7-mi měsíce se dělala kompletní generálka motoru ( těsnění , broušení , svíčky atd ) , teď popíšu náš problém.
Když se auto nastartuje , je vše v pohodě , z výfuku nic nejde, nekolísají otáčky , nic , ale problém nastává , že když se jede auto projet , hned vyskočí teplota na 110 a více a auto začne bíle kouřit. Zkoušeli jsme snad úplně všechno , výměna termostatu ,beze změny , kompletní kontrola celého potrubí na vodu , volné , chladič také volný , vodní pumpa v pořádku , těsnění po hlavou v pořádku , hlava ani blok není nikde prasklý , větrák u chladiče také v pořádku ( při spojení kontaktů se roztočí ).
Problém je právě v tom , že budík ukazuje 110 , ale chladič není vůbec teplý , tudíž ani nesepne ventilátor , i při té teplotě co je na budíku , tj. 110 jsme měli prst ve vodě v expansce , což by při tolika stupních byla asi blbost , takže si msylím , že je asi v háji budík teploty , ale proč by zase začalo to auto po zahřátí bíle kouřit , když je u hlavy všechno v pořádku?
Ještě před tím , než to začalo dělat , tak se měnila lambda sonda ( upadly svody ) , takže se to měnilo komplet , teď když jsme jí vymontovali , tak jsme zjistili , že vypadá trošku jinak , než ta , kterou jsme tam měli , myslíte že to vše mohla dělat ta lambda ( kouř ) + se zároveň rozbil budík na teplotu a ukazoval blbě? První co nás právě napadlo , tak byo to těsnění , protože na víčku od oleje bylo trošku bílého , jinak při vypouštení olej nebyl nějaký bílý. Fakt už nevíme , kdyby někdo věděl , co by s tím mohlo být , určitě uvítám radu. díky.
Ale ten bílý kouř asi není samo s sebou. Voda neubývá? Jak vypadají elekrody svíček? Kolik jste s tím takto asi najel?
Je to dobře odvzdušněné? Když to ukáže těch 110 C a zastavíte a opatrně rukou v rukavici, nebo hadře, abyste se neopařil, otevřete víčko dolívání vody, nevyvalí se pára, není slyšet bublání?
Je možný že pokud to skládal nějaký´´MECHANIK´´na slovo vzatý tak tam mohl něco udělat špatně,třeba nepřeměřil přesahy válců a nové těsnění velmi rychle odešlo. Protože když jde bílý kouř ráno po studeném startu,tak je to normální,ale po zahřátí by to právě mělo přestat.
Jakou máš spotřebu?..kdyby byla špatná lambda a motor se přechlastával,tak by to muselo šíleně žrát.
Budík by špatný být mohl ale proč to začne bíle kouřit to něco říká,podle mě to těsnění
Pravidlo říká, že závada se má hledat ve věci, na kterou se naposledy sáhlo, tedy lambda. Ovšem já bych nejprve závadu hledal v čidle teploty, které je snadné vyměnit, popř. i ve veden í k němu. Podle mé zkušenosti - pokud je čidlo vadné a ukáže při rozjezdu, kdy se zvýší el. napětí vysokou teplotu, pak to řídící jednotka vyhodnotí a provede opatření ve složení směsi a z výfuku se kouří. Budík je už na konci a určitě vlada vliv na nic nemá.
Sundej hlavu, na spodní stranu podél polož pravítko a zkoušej měrky. Měl jsem před lety podobný problém se 120. Nakonec jsem, po několikáté výměně těsnění zjistil, že mezi 2 a 3 válcem strčím pod pravítko 0,1mm měrku. Ale ta palice byla stejně prasklá, jak jsem zjistil až po důkladném ohledání.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.