Nejste přihlášen/a.
Ahoj lidi, je nějaký lepší-efektivnější způsob jak provést odvzdušnění celého brzdového systému o osobního auta, kde jsou vpředu i vzadu koutoučové brzdy?
Lze to dělat i bez pomocníka, když jsem na to jen sám?
díky
Děkuju za odpovědi! Mám DOplňující otázky:
1)nebylo by lepší provádět odvzdušňování s motorem puštěným na volnoběh?
2)není lepší pokud si nejsem jistý , kdy byla měněna kapalinu nejdříve všechnu z brzdového systému vytlačit a pak nalít novou? Prý brzdovka ztrácí časem dobré vlastnosti, což je logické.
Nejlepší a na 100% zaručená metoda je:
Vyrobit si přípravek z malé flaštičky ( max. 0,3 l), koupit 2 - 3 m průhledné palivové hadičky průměru, který jde těsně nasadit na odvzdušňovací šroub. V uzávěru flaštičky vyvrtat díru o vnějším průměru hadičky, Flaštičku cca do 1/2 naplnit brzdovou kapalinou. Vyvrtaným otvorem zastrčit hadičku až ke dnu a naplněnou flaštičku s hadičkou postavit na kapotu vozidla, tak aby byla vidět z pozice řidiče.
Při odvzdušňování nasadit volný konec hadičky těsně na odvzdušňovací šroub. Odvzdušňovací šroub povolit, sednout za volant a několikrát, pomalu šlapat na brzdový pedál. Sledovat kapalinu ve flaštičce.Bude probublávat vzduch. Až probublávání přestane a počne se zvedat hladina kapaliny ve flaštičce je bezpečně a 100% odvzdušněno. Poté než sejmeme hadičku z odvzdušňovacího šroubu šroub dotáhněte. Kapalina z flaštičky se použije pro doplnění.
Takto postupovat ve všech místech odvzdušňování, od nejvzdálenějšího kola ke kolu, které je nejblíže hlavnímu brzdovému válci.
To je zaručené, jednoduché, odvzdušňování bez pomoci pomocníka.
Hezký víkend a úspěch odvzdušnění, přeje -miro
Funguje ta metoda s klackem i ta s hadičkou s ponořeným koncem v lahvičce. Jen bych doplnil, nezapomeňte po každém kole kontrolovat a dolévat brzdovku do nádržky. Jak si tam pumpnete vzduch, tak můžete začít znova. A mějte kvalitní očkový klíč (plochým to raději ani nezkoušejte, na první povolení je asi lepší i oříšek, ale musí být delší) na odvzdušňovací šrouby. Jak si šestihran ožužláte, už ho povolíte obtížně. Stejně je lepší mít ten šroub náhradní, případně vyměnit všechny, pokud už jsou horší. Příště se vám to pak bude líp dělat.
Ještě k té metodě s lahvičkou (ale platí i kduž budete brzdovku upouštět ručně): Tu hadičku je nutné dokonale zafixovat. Po stisku pedálu bude mít tendenci vystřelit jako raketka s reaktivním pohonem. Jednak pak po uvolnění pedálu nechtě nasajete vzduch, druhak si brzdovkou můžete postříkat karoserii.
Odvzdušňovací šroubky rozhodně nový,jsou to korunový položky. Jenom k tomu povolování,pokud je někdo flink a zanetbává výměnu kapaliny,může šroubek zalehnout takovým stylem že se velice snadno utrhne a to pak je na to vzít ten brzdič k nějakýmu zámečníkovi nebo kovoobráběči a doufat že ten zalomený závit nějak dostane ven,pokud ne tak jedině nový brzdič,to nejde odvrtat,tam je kuželové sedlo které těsní.
Oříšek jedině z malý goly a opatrně povolovat,pořádně to prolít VDčkem nebo kofolou nebo brzdovkou a teprve až to zapůsobí tak to zkusit povolit,ty šroubky nejsou moc silný,mají ve středu kanálek pro kapalinu a pokud to vezmeš nějakou velkou ráčnou a zadupneš to tak je téměř jistota že to urveš.
Přemýšlel jsem nad tím nový šroubky máznout grafitovkou,ale tím si nejsem jistej aby se to mazivo nějak neprotlačilo až do pístku,takže je lepší měnit kapalinu každý rok aby ty šrouby tak nezarezly
Metoda s klackem má nevýhodu, že kapalina při odvzdušňování nenávratně uniká a znečisťuje, min. okolí odvzdušňovacího šroubu..
-miro
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.