Nejste přihlášen/a.
U Fabie 1,9 TDI 74kW mám problém s teplotou motoru. Při jízdě teploměr ukazuje běžnou provozní teplotu, tj. středová čárka a když třeba přijedu domů, zastavím, otevřu vrata a zacouvám, tak teploměr ukazuje o něco nižší teplotu, cca 1-2 mm pod středovou čárkou, to znamená, že teplota motoru při stání na místě klesla a přitom ventilátor chlazení vůbec nesepnul. Jak je to možné? Předtím jsem měl Felicii 1,6 a u ní stačilo na chvíli zastavit a teplota se zvýšila natolik, že sepnul ventilátor chlazení. Tady u Fabie 1,9 TDI je to přesně opačně, teplota motoru při stání na místě naopak začne klesat a ventilátor chlazení vůbec nesepne. Je to vůbec normální a čím to je? Podle mě by teplota při stání měla také stoupat ne? Dále jsem zpozoroval, že když jedu po městě třeba 50 km/h, tak teploměr také často klesá z provozní teploty (středové čárky) o 1-2 mm pod středovou čárku podobně jako když zastavím a pokud vyjedu mimo město a jedu obvyklých 90-100 km/h, tak teploměr zase začne ukazovat provozní teplotu (středová čárka). Kdyby byl vadný termostat, tak by podle mě teplota mimo město naopak klesala. Poraďte mi prosím, zda je vše, co jsem popsal, normální nebo to značí nějaký problém. Projevuje se to stejně i u vašich aut se stejným motorem? Všechny popsané projevy se objevují už od koupě auta. Děkuji za rady
Když vyjedu ráno, tak se motor zahřeje na provozní teplotu teď v zimě po ujetí zhruba 12-15 km podle toho, jakou trasu jedu, ale dokud se nezahřeje na provozní teplotu, mám regulátor teploty topení nastavený na studený vzduch a teprve po zahřátí motoru na provozní teplotu zapnu topení a podle mě topí dobře. Nevím, jestli těch 12-15 km je v pořádku nebo je to dlouhá doba zahřívání na provozní teplotu
Teda tak to jsem rád za starou benzínovou feldu,ta topí i v mrazu na plno do 2 kilometrů a za stejnou vzdálenost má voda 90 ° k dieseláku by to zkrátka chtělo i nezávislý topení
Pozor, že není teplota vody a 90 stupních neznamená, že to netopí. Topení pro TDI je trochu jiné, topí rychle a dobře bez ohledu na teplotu vody, kterou ukazuje budík.
Teploměr Fabie lže. Když ukazuje 90 °C, tak teplota chladicí kapaliny může být klidně 70 °C nebo 100 °C. Skutečnou teplotu chladicí kapaliny a její změny lze načíst pouze z diagnostiky.
Obecně má TDI nízké odpadní teplot, takže v zimě se může stát, že na volnoběh bude teplota opravdu klesat. V létě ale bude růst.
Že ta teplota klesá na volnoběh bych pochopil, ale nechápu, proč klesne i při jízdě po městě rychlostí 40-50 km/h, po městě jezdím na trojku, takže při 50 km/h točí motor cca 1800 ot/min. Proč teplota chladicí kapaliny klesá i při jízdě po městě?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.