Fabia 1,9 TDI teplota

Od: Datum: 25.02.16 11:00 odpovědí: 14 změna: 26.02.16 20:33

U Fabie 1,9 TDI 74kW mám problém s teplotou motoru. Při jízdě teploměr ukazuje běžnou provozní teplotu, tj. středová čárka a když třeba přijedu domů, zastavím, otevřu vrata a zacouvám, tak teploměr ukazuje o něco nižší teplotu, cca 1-2 mm pod středovou čárkou, to znamená, že teplota motoru při stání na místě klesla a přitom ventilátor chlazení vůbec nesepnul. Jak je to možné? Předtím jsem měl Felicii 1,6 a u ní stačilo na chvíli zastavit a teplota se zvýšila natolik, že sepnul ventilátor chlazení. Tady u Fabie 1,9 TDI je to přesně opačně, teplota motoru při stání na místě naopak začne klesat a ventilátor chlazení vůbec nesepne. Je to vůbec normální a čím to je? Podle mě by teplota při stání měla také stoupat ne? Dále jsem zpozoroval, že když jedu po městě třeba 50 km/h, tak teploměr také často klesá z provozní teploty (středové čárky) o 1-2 mm pod středovou čárku podobně jako když zastavím a pokud vyjedu mimo město a jedu obvyklých 90-100 km/h, tak teploměr zase začne ukazovat provozní teplotu (středová čárka). Kdyby byl vadný termostat, tak by podle mě teplota mimo město naopak klesala. Poraďte mi prosím, zda je vše, co jsem popsal, normální nebo to značí nějaký problém. Projevuje se to stejně i u vašich aut se stejným motorem? Všechny popsané projevy se objevují už od koupě auta. Děkuji za rady


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: hk
Datum: 25.02.16 11:33

Vše je v pořádku. Máte naftový motor, ten se moc nehřeje. Tedy, je-li větší zima a motor běž na volnoběh a hlavně... máte puštěné topení, voda v motoru se ochlazuje.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 25.02.16 11:52

Taky si myslím že je to v pořádku,naftový motor zkrátka´´topí´´méně než benzínový a na volnoběh se zapnutým topením zkrátka ani termostat už to neskoriguje,odběr tepla je větší než motor vyrábí.

Jak rychle se to zahřeje na provozní teplotu? topí to dobře?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 25.02.16 15:40
Pokud topíš je to normální. V létě by to ale normální nebylo
Ohodnoceno: 0x
 
Od: tom1*
Datum: 25.02.16 18:27

Když vyjedu ráno, tak se motor zahřeje na provozní teplotu teď v zimě po ujetí zhruba 12-15 km podle toho, jakou trasu jedu, ale dokud se nezahřeje na provozní teplotu, mám regulátor teploty topení nastavený na studený vzduch a teprve po zahřátí motoru na provozní teplotu zapnu topení a podle mě topí dobře. Nevím, jestli těch 12-15 km je v pořádku nebo je to dlouhá doba zahřívání na provozní teplotu

Od: hk
Datum: 25.02.16 18:38

Ano, to je u Fabči 1.9 TDI normální. Pokud bude 15 pod nulou a pustíte topení, tak i při běžné (ne sportovní) jízdě nedosáhnete standardní teplotu vody v motoru. Nic neřeště, vše OK.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 25.02.16 18:51

Teda tak to jsem rád za starou benzínovou feldu,ta topí i v mrazu na plno do 2 kilometrů a za stejnou vzdálenost má voda 90 ° k dieseláku by to zkrátka chtělo i nezávislý topení

Ohodnoceno: 1x
 
Od: hk
Datum: 25.02.16 19:23

Pozor, že není teplota vody a 90 stupních neznamená, že to netopí. Topení pro TDI je trochu jiné, topí rychle a dobře bez ohledu na teplotu vody, kterou ukazuje budík.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 26.02.16 15:00
Pokud nemá PTC, tak je to samozřejmě závislé na teplotě chladicí kapaliny.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.02.16 20:05

Teploměr Fabie lže. Když ukazuje 90 °C, tak teplota chladicí kapaliny může být klidně 70 °C nebo 100 °C. Skutečnou teplotu chladicí kapaliny a její změny lze načíst pouze z diagnostiky.

Obecně má TDI nízké odpadní teplot, takže v zimě se může stát, že na volnoběh bude teplota opravdu klesat. V létě ale bude růst.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kare1234
Datum: 25.02.16 21:50

tycoon@ pises blbosti,i v lete pri popojizdeni v kolone nebo pri delsim klesani teplota u tdi klesa a ne ze bude rust!

Stoupa u benzinovejch aut:

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.02.16 14:23

Může být. Záleží na okolní teplotě, zda je zapnutá klimatizace, jaká je nadmořská výška atd.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 26.02.16 15:09

Vše je normální

u pédéčka mohu vřele doporučit použití zimní clony v zimním období, dá se koupit za pár stokorun a upevnění je otázkou několika minut, motor se při jízdách na kratší vzdálenosti zahřeje rychleji

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tom1*
Datum: 26.02.16 19:55

Že ta teplota klesá na volnoběh bych pochopil, ale nechápu, proč klesne i při jízdě po městě rychlostí 40-50 km/h, po městě jezdím na trojku, takže při 50 km/h točí motor cca 1800 ot/min. Proč teplota chladicí kapaliny klesá i při jízdě po městě?

Od: hk
Datum: 26.02.16 20:33

Pokud je pod nulou, je to normální stav při puštění topení a netilátoru. Pokud je na nule a více, teplota stoupá motoru běžně stoupá. Při nule a puštěném topení se mi to po městě sotva ohřeje na provozní teplotu po ujetí 15 km.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.