Co je vše třeba ke zvýšení podvozku vozu?

Od: Datum: 22.02.16 00:09 odpovědí: 11 změna: 25.02.16 14:16

Pokud budu chtít zvýšit podvozek vozu třeba o 5 cm, co vše musím vyměnit? Tlumiče, pružiny...?

díky


doplněno 22.02.16 10:34:

pro mp:

chci to, protože potřebuji jezdit lesními cestami


doplněno 22.02.16 23:56:

díky za rady typu, že si mám koupit auto do terénu, ale já to na nějaký větší terén nemám, nepotřebuju pohon 4 kol. Jde mi o to zvýšit světlou výšku.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 22.02.16 00:17

Většinou to chce jak pružiny tak tlumič. Za oboje dáte tak 7000 Kč. Samozřejmě, ale nevim na jaké auto by to mělo být.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mp
Datum: 22.02.16 03:05

Jako na to Vám určitě neodpovím, ale dovolte abych byl trochu vlezlý a zeptal se Vás k čemu je to dobré. Vidím totiž některá auta nepřirozeně nízko nad vozovkou a některá zase docela nepřirozeně vysoko. A že se na to ptáte, tak asi o tom musíte alespoň něco vědět. Děkuji za odpověď.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 22.02.16 11:54

Pokud je to pro silniční provoz, štěstí aby prošlo na STK

Ohodnoceno: 0x
 
Od: celp®
Datum: 22.02.16 12:13

Zdravím,uveďte model vozidla a můžu poradit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: honza12
Datum: 22.02.16 12:37

Alfa Romeo 156, sedan, rv 2000

Datum: 22.02.16 12:33
avatar

K některým typům vozů jsou na trhu i vyšší pružiny a tlumiče.Nějaký extrémní zdvih je omezen možností výkyvných poloos.

JB

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jenda2
Datum: 22.02.16 12:47

Na možnosti úpravy stačí vzít zvedák, změřit hranu prahu od země, pak zvedákem přizvednout o cca 40mm, jestli ještě je rezerva pro další zvih pro krajní doraz samotného tlumiče pérování. Tzn. jakou hodnotu má prah, než se zvedne kolo od země a zároveň jestli vyjde úhel poloosy. Mělo by to vyjít s i rezervou. Buď se to řeší pružinou s více závity, což není tak snadno spočítatelné, o kolik závitů více pro zdvižení o požadovaných 40-50mm a zároveň musí zůstat původní tlumič. Nebo se dají podložky pod samotnou pružinu ve velikosti požadovaného zdvižení ( 40-50mm). Může to být hliník - třeba starý píst z tanku nebo co kde seženete. Silon apod. Změní se i poloha pro krajní doraz při stlačení. Prostě jen přesunete vše o ten požadovaný rozměr, což se musí odzkoušet, jestli to vyjde. Zvětšení pracovního zdvihu není možné z důvodu konstrukce náprav a polohy kloubu poloosy. Kdyby jste dal delší tlumič, jak vám tady radí, tak při náhodném odlehčení při skoku vám vypadne poloosa z převodovky nebo ze zajištění u kloubu a poloosu v kloubu sešrotujete. Mě se to stalo na Octavii při poškozeném silentbloku uložení motoru při akceleraci. Motor se posunul více než byla pracovní poloha kloubu a byl v momentě roztržený.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: mp
Datum: 22.02.16 12:53

Tak to beru. A jsem rád, že jste mě odpověděl. Nejhorší je neznalost. To pak člověk obyčejně dělá blbé úsudky. Tomu rozumím.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 22.02.16 15:02

Když pominu fakt k čemu to bude,protože z alfy romeo těžko někdy uděláš nějakýho teréňáka a na silniční provoz máš lepší auto nižší než vyšší kvůli těžišti,tak jsou v zásadě dvě možnosti,buď už musí být vyráběn přestavbový set pružina+tlumič nebo u některých aut jdou vyrobit podložky pod pružiny. Zdvih je samozřejmě limitován možnostmi nápravy,jak výkyvností poloosy tak lůžkami ramen,většinou to není víc než cca 4 cm,protože musí taky zbýt nějaká rezerva na to aby to mohlo pružit,nemůžeš to mít až v krajní poloze.

Jestli seženeš nějaký set na zvýšení těžko říct,protože tyhle auta si často kupují spíš mladí kluci kteří to chtějí naopak dát ještě dolu a něco nabastlit tam nemůžeš,to by bylo na zabití

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 22.02.16 18:35

především je nutné vycházet z platné právní úpravy, pokud je alfa registrována a provozována na pozemních komunikacích, cokoliv se na ní namontuje musí být schváleno, to znamená odzkoušeno...

5 cm navíc a zásah do náprav technik STK pozná a auto dostane TP na 30 dnů...s tím že jde i neschválenou úpravu...

Půjdete řešit zapisování nebo přepisování na úřad a budete odkázán na akreditovaného zástupce značky pro ČR...otázkou je, jak se k tomu vyjádří...

Povinností výrobce je uvádět an trh vozidla ve shodě s původním schválením, proto nelze vyloučit, že nebude souhlasit, nebo se vyjídřáí neutrálně a napíše že je to v kompetenci přislušnho regsuitarčního místa.-..

A to vás logicky odkáže na české technické zkušebny - TUV nebo DEKRA.

tam lze provést zkušky, jak se takto upravené vozidlo bude chovat v provozu, v zatážkách , při vyšších rychostech atd...může to stát pěkný balík...

Na poskoky lesem bych si místo protokolů koupil Suzuki Jimny

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.02.16 14:16
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.