Nejste přihlášen/a.
Pokud budu chtít zvýšit podvozek vozu třeba o 5 cm, co vše musím vyměnit? Tlumiče, pružiny...?
díky
pro mp:
chci to, protože potřebuji jezdit lesními cestami
díky za rady typu, že si mám koupit auto do terénu, ale já to na nějaký větší terén nemám, nepotřebuju pohon 4 kol. Jde mi o to zvýšit světlou výšku.
Na možnosti úpravy stačí vzít zvedák, změřit hranu prahu od země, pak zvedákem přizvednout o cca 40mm, jestli ještě je rezerva pro další zvih pro krajní doraz samotného tlumiče pérování. Tzn. jakou hodnotu má prah, než se zvedne kolo od země a zároveň jestli vyjde úhel poloosy. Mělo by to vyjít s i rezervou. Buď se to řeší pružinou s více závity, což není tak snadno spočítatelné, o kolik závitů více pro zdvižení o požadovaných 40-50mm a zároveň musí zůstat původní tlumič. Nebo se dají podložky pod samotnou pružinu ve velikosti požadovaného zdvižení ( 40-50mm). Může to být hliník - třeba starý píst z tanku nebo co kde seženete. Silon apod. Změní se i poloha pro krajní doraz při stlačení. Prostě jen přesunete vše o ten požadovaný rozměr, což se musí odzkoušet, jestli to vyjde. Zvětšení pracovního zdvihu není možné z důvodu konstrukce náprav a polohy kloubu poloosy. Kdyby jste dal delší tlumič, jak vám tady radí, tak při náhodném odlehčení při skoku vám vypadne poloosa z převodovky nebo ze zajištění u kloubu a poloosu v kloubu sešrotujete. Mě se to stalo na Octavii při poškozeném silentbloku uložení motoru při akceleraci. Motor se posunul více než byla pracovní poloha kloubu a byl v momentě roztržený.
Když pominu fakt k čemu to bude,protože z alfy romeo těžko někdy uděláš nějakýho teréňáka a na silniční provoz máš lepší auto nižší než vyšší kvůli těžišti,tak jsou v zásadě dvě možnosti,buď už musí být vyráběn přestavbový set pružina+tlumič nebo u některých aut jdou vyrobit podložky pod pružiny. Zdvih je samozřejmě limitován možnostmi nápravy,jak výkyvností poloosy tak lůžkami ramen,většinou to není víc než cca 4 cm,protože musí taky zbýt nějaká rezerva na to aby to mohlo pružit,nemůžeš to mít až v krajní poloze.
Jestli seženeš nějaký set na zvýšení těžko říct,protože tyhle auta si často kupují spíš mladí kluci kteří to chtějí naopak dát ještě dolu a něco nabastlit tam nemůžeš,to by bylo na zabití
především je nutné vycházet z platné právní úpravy, pokud je alfa registrována a provozována na pozemních komunikacích, cokoliv se na ní namontuje musí být schváleno, to znamená odzkoušeno...
5 cm navíc a zásah do náprav technik STK pozná a auto dostane TP na 30 dnů...s tím že jde i neschválenou úpravu...
Půjdete řešit zapisování nebo přepisování na úřad a budete odkázán na akreditovaného zástupce značky pro ČR...otázkou je, jak se k tomu vyjádří...
Povinností výrobce je uvádět an trh vozidla ve shodě s původním schválením, proto nelze vyloučit, že nebude souhlasit, nebo se vyjídřáí neutrálně a napíše že je to v kompetenci přislušnho regsuitarčního místa.-..
A to vás logicky odkáže na české technické zkušebny - TUV nebo DEKRA.
tam lze provést zkušky, jak se takto upravené vozidlo bude chovat v provozu, v zatážkách , při vyšších rychostech atd...může to stát pěkný balík...
Na poskoky lesem bych si místo protokolů koupil Suzuki Jimny
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.