Nejste přihlášen/a.
Nevíte někdo prosím jak to tědka je s dovozem auta z Rakouska do ČR,jsem slyšel,že ikdyž auto v Rakousko koupím a naložím na podval tak musí mít i tak platný TUV kontrolu,jinak že hrozí pokuta,když mě zastaví policie Rakouská?
Díky za info
Na tvou otázku odpověď nevím, ale dával bych si bacha co beru. Rakušáci mají hustou síť dálnic, z čehož vyplývá, že na dálnici jste vetšinou hned, auta se nestihnout zahřát a už to pálí po dálnici se studeným motorem.
Jasný ale to mají Němci taky,s tímhle autem jezdil starý pán 68 let a měl jej jako druhé auto s kterým moc nejezdil,uvidím na místě dle fotek dobrý stav,komplet servisku k tomu má,to se spíše v ČR bojím koupit,z bazaru vůbec a od soukromníku to také není na 100% chce to dobře prohlédnout.
Němce bych taky zmínil, ale když už se bavíme u Rakousku, tak jsem nechtěl dělat chytráka :D . Jinak souhlas, je potřeba na to pořádně mrknout naživo. Známej kupoval punto před půl rokem. Levé přední světlo přivařené někde doma v dílně nějakým "profíkem", takže za pár měsíců téměř nedrželo, sloupek mezi dveřmi od spolezdce a zadními dvěřmi - totálně prasklech plast vevnitř, výko na kufr z úplně jiného auta. Mrkni aji na detaily, kterých si kámoš nevšimal, takže nepoznal, že to bylo bouchlý
No jasně,v česku 90% ojetin jezdili je důchodci a nekuřáci a že by již i v Rakousku?
Jinak vykukové jsou všude,nejen v CZ ale i v A či D avůbec všude po celém světě.
Poslal mi TP na email a tam je majitel ročník 1951.V
ČR jsem nedávno byl se podívat na pár aut,ale nic moc,15 let staré auto najeto 120 tis to je podežrelé to radši 220 tis z Rakouska.
Stačí dobře prohlédnout,projet,a pak uvidím.
Kamarád koupil v malém bazaru v ČR citroena C4 a za 14 dní mu to na dálnici u Brna začlo hořet kabely u motoru.Hlavně že byl při koupi nadšený ,že to mělo najeto jen 95 tis :D stočený jasně,pak v servisu zjistili,že auto muselo být předkem ponořené částěčně do vody,proto se to stalo ta závada.
auta se přihlašují na dopravnich odborech a ne na facebooku
každý kdo má ŘP má znát legislativu vzahující se k provozu auta, a když jií nezná zpaměnti musí být schopen vědet, kam se podívat...tedy do kterého zákona a kde ho má hledat...
kvůli lidem jako Vy, co nic neví se ministerští úředníci snaží prosadit do zákona 361 že "starší řidiči" budou získaný řidičák pravidelně obhajovat...např. po 5 letech...
bude to stát několik tisíc a už se na to těším
českou legislativu znám,ale tady se bavíme o přepisu v Rakousku on to tam musí odhlasit tam to mají jinak trošku ne my,ja to pak dovezu udělám dovozou stk,pojistím,dojdu na úřad zaplatím přepis a přepišu v tom problém nevidím.
Vy to máte trochu lehčí ,nemusíte ,neboť pojedete na odtahu,řešit převozová čísla a pojištění na přesun!Jinak legislativa je stejná jako z kterékoliv jiné země v EU!
Je to stále stejné pro celou EU!
Jeden důvod proč by auto na podvalu mmuselo mít platnou TK?Na to je ten podval aby se odtáhlo třeba i bourané=nepojízdné auto!
Odhlašování aut v Rakousku je problémem jejich rakouských majitelů, a v čr se nikdo nezabývá tím, zda někdo něco v Rakousku odhlásil...
Platná TUV kontrola je vyžadována jen při přepravě po ose.
Osobně bych si pohlídal registrační doklady, které jsou žluté a jsou dva, u starších vozisel jeden, u novějších vozidel je 1. díl nahrazen čipovou kartou a důkladně bych zkontroloval identifikátory.
K tomu bych chtěl i Typenschein, který dodává výrobce auta ke každému autu prodanému na rakouském trhu...u novějších aut je to prohlášení o shodě - COC list...
K tomu doporučuji mít u sebe i kupní smlouvu, pro případnou silniční kontrolu...a nezapomínejte na dálniční známku, asfinag nespí..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.