Výběr ojetiny - Octávie

Od: Datum: 19.02.16 08:16 odpovědí: 24 změna: 15.03.16 23:13
avatar

Zdar ,

chtěl bych koupit jedničkovou oktávku na malej nájezd cca 40km den. Spíš benzín tak do 70tis. Mohl by mi někdo doporučit motorizaci? Ježdění po městě , žádný závodění. Většinou v 1 či dvouch lidech a občas na nákup.

Díky


doplněno 19.02.16 08:21:

Druhá možnost je ještě Ford Focus. Nevím co je lepší , je mi jedno jak auto bude vypadat spíš mi jde o investice.


doplněno 19.02.16 08:22:

Druhá možnost je ještě Ford Focus. Nevím co je lepší , je mi jedno jak auto bude vypadat spíš mi jde o investice.

Tady je třeba pěknej kombík.http://www.trotina.cz/skoda-o…via-1-6-kombi-dd00018912.html


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 19.02.16 08:21
avatar
Benzin 1,6 75kw
Diesel 1,9tdi 66kw nebo 81kw
Ohodnoceno: 0x
 
Od: karel23
Datum: 27.02.16 22:44
Pane bože...doporučovat naftaka na ježdění po městě,to je snad fór:))
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 19.02.16 12:24
avatar
Ja bych do fokuse nešel dcera ho ma v 1,8 ce s motorem moc problémy nejsou ale hnije to že se jen divim
K tý oktě tam ty benzíny sou víceméně bezproblémový tam bud 1,6 ka nabo bych klidně honil i ten dvoulitr moc jich neni a sou spolehlivý no a pokud bys chtěl jezdit svižněji tak 1.8 T tu máme v rodině a ještě sem neřešil větší problém
S těmi diesly opatrně sou to dobrý motory prd żerou ale když netrefíš kus tak to dokáže bejt slušná kasička
Ohodnoceno: 0x
 
Od: paw®
Datum: 19.02.16 12:49
Fofo Mk1 (do r 2004) a ani Mk2 (do 2007) radeji nebrat.. Hlavne ty do roku 2004 strasne hnijou. Pak asi zlevnili pozink nebo co.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 19.02.16 13:25

To vychází na nájezd kolem 15 tisíc ročně,když by jsi jel třeba na dovolenou nebo občas něco delšího tak to ještě naroste,to už by se dalo uvažovat i o tom dieselu. Octavia 1,9 TDi je nesmrtelný motor a velmi dobré auto. Ale nenech se zlákat tou bazarovou pohádkou o najetých 150 tisících po důchodci,většinou je to daleko víc,což ovšem vadit nemusí,daleko rozhodující než nájezd je servis.

Určitě si sebou na koupi vem někoho kdo tomu rozumí a prověří celkový stav auta,u takových starších aut už je to potřeba,jinak když koupíš nějakou slepenou vylítanou mrchu bez jakýkoliv péče tak to bude bezedná pokladnička na prachy

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 19.02.16 15:17

1.4 MPI*smich*

já jezdím 35 km denně naftovou 1.9 TDi 66 kW s dlouhodobou sotřebou 4.8 litru

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.02.16 16:26

Na takovýhle krátky cesty klidně octavii. Kdyby ti šlo i o požitek z jízdy, tak v této kategorii je focus winner. Nejlepší po faceliftu rok 08/9. V těch nových modelech je prd místa na nohy pro řidiče. Jinak jde hůř řadit trojka, ale dá se na to zvyknout.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martin23
Datum: 19.02.16 18:05

.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martin23
Datum: 19.02.16 18:06

Zdravím,narazil jsem na vaše vlákno,shodou okolností prodávám Ford Focus II,hatchback,5ti dvéř,osvědčený motor 1.6 74kw benzín,najeto něco přes 130tis,půl roku po STk,pravidelně servisované.V technicky výborném stavu bez investic.Cena 80tis,více info mohu poskytnout.Děkuji

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.02.16 09:50
avatar

dáte mi na sebe mail?

Datum: 19.02.16 22:49

Hlavně pozor na Oktávku 1.6 74 kW, žere to jak tank, a převodovky DUUxxx - střihají se nýty diferenciálu, výrobní vada koncernu - osobní zkušenost. Už bych do toho nikdy nešel.

https://www.poradte.cz/auto-m…ka-1-6-74-kw-benzin-1999.html

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.02.16 23:25
avatar
Mam tuto oktu s motorem akl a problémovou převodovkou 4 rokem a pěju na ní jen chválu spotřeba do 8l,olej nežere a o převodovce nevim
De jen o to se k tomu autu chovat slušně pokud stim někdo driftuje,jezdí brzda plyn tak se nesmí divit že to odejde
Kamarád ji měl 9 let žádnej problém pak jí nechal mladýmu a ten jí do púl roku oddělal - jak pak se mu to asi povedlo? *smich*
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.02.16 08:53

Jde o výrobní vadu koncernu, tyto převodovky DUU, kde se střihaly nýty a v podstatě se celá převodovka polorozpadla, se montovaly do O1, WV Golf, Seat, Audi A3. V SRN si spousta firem na opravách (repase výměnným systémem, nahrazení nýtů pevnostními šrouby) založila živnost a hezky prosperují. Tolik těch postižených aut je. Prostě toto není uživatelská chyba, ale konstrukční chyba a je iluzorní vinit řidiče, i kdyby nakrásně jezdil stylem brzda-plyn. Ad.vysoká spotřeba, není to jen má zkušenost, prostě 1,6 74 kW motor od WV je naprostá tragédie, to už prý je lepší i ten prehistorický 1.6 55 kW také montovaný do O1

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 20.02.16 15:17
Nesmysl, 1.6SR 74kW je u 01 naopak nejlepší benzíňák. A ty nýty u většiny těchto převodovek vydrží celou životnost vozu. Kdo se bojí, může si v servisu zaplatit výměnu nýtů za pevnostní šrouby.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.02.16 00:29

no, nechť se tazatel trošku nachytří na toto téma - pokud shledává tento konstrukční technický problém předovodky DUU VW Group pro něj důležitý bližšího poznání - a pobrouzdá si po internetu.. A nejlépe rovnou u zdroje, na německém google.de se zadáním klíčového sousloví pro vyhledání tísíců reálných non-happy příběhů s převodovkou s typovým označením DUU : "duu differential". I se základní aj či nj se dá pochopit kontext a šíře problému. Za mě DUU / 1.6 74 kW never more, a to v žádném vehiklu!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.02.16 00:59

Kámoš si to nepohlídal a koupil (cca před pěti lety) s touto převodovkou Golfa. Ještě ho splácel autobazaru, když ty nýty trhl a vysypal převodovku. Nechtěl kupovat nějakou za pár stovek bez záruky, tak si nechal udělat originál repas a stála ho ta sranda skoro 40 000 Kč . :( Plus samozřejmě cca měsíc nejezdil.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.02.16 00:53

U O1 je problém, že už jsou prostě ojeté. Byla to velmi dobrá auta a byla radost s nimi jezdit. Hodně jezdit. 16 let stará TDI má najeto 16*30 000 km = 480 000 km a víc. Benzín dejme tomu 16x 15 000 km = 240 000 km a víc. Z těch čísel je vám asi jasné, že spousta jiných aut s tímto nájezdem je už po smrti. O1 hlavně v naftě je držák, takže většinou ještě jezdí, ale záleží, jak se k ní majitelé chovali. Že číslo na tachometru neznamená vůbec nic vám asi říkat nemusím. Takže jen popřát štěstí při výběru, budete ho potřebovat. ;)


doplněno 21.02.16 01:03:

Ještě pro vaši informaci, nabídková internetová cena u těchto vozů v bazaru často platí pouze při financování nějakým jejich smluvním produktem. Při platbě v hotovosti bývá cca o 10..20% vyšší.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.02.16 09:59
avatar

Do roku 2007 jsou to bezproblémové vozy, potom také ale už je to maličko horší.

Benzín 1.6 a naftu 1.9 TDi (klidně i 2.0TDi) nemusíte se zas tak té nafty bát.

Benzín obecně má nižší životnost než nafta - menší nájezd, najít takto staré auto s REÁLNÝM nízkým nájezdem v benzínu bude těžší, tedy spíše dražší - ne ale nemožné.

Při nákupu si dejte pozor na uplně vše, je to nejčastější kupovaná ojetina, to znamená, že se velmi často dostává do ruk různých podvodníčků, překupníčků co ji stočí nebo ještě hůř v podstatě vůz z nehody na odpis "opraví" a prodávají jako zánovní, často si jej kupovali různé firmy, ty když se jim přestalo dařit snažili auto, třeba i již v exekuci přeprodat a získat tak nějaké peníze, takže velký počet majitelů za krátkou dobu je velmi podezřelí, mohlo by se stát že jednoho dne příjde policie a auto vám vezme a peníze už vám nikdo nikdy nevrátí.

Tedy platí ještě víc než jinde - důvěřuj, ale prověřuj - auto si pořádně prohlédnout, se zkušeným automechanikem i projet, prověřit podle VINu (Cebia), být realista, nenechat se unést nízkým nájezdem a skvělým stavem, jakože svatý grál bazaristů, auto po starém pánovi co jezdil jen výjmečně do obchodu a kostela a vnoučky nevozil, jenže podle bazarů je takový každý druhý vůz. Přitom často stačí vyměnit pár ohmataných čudlíků, volant, naleštit stočit třeba o 150tis a na první pohled laik nic nepozná.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 22.02.16 18:50
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.02.16 16:57

Na ty Vaše pojíždky mám na prodej Octavia I, rok výroby 1997, motor 1,6 litru, výkon 55 kW, najeto 303 tis. km. Řada dílů vyměněna, auto jezdí bez problémů - cena 23 tis. Kč.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: toxxx
Datum: 29.02.16 07:11

1.8t turbobenzín budeš spokojenej jinak nic toto nebo nic zbytek nestoji za nic

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sandra19
Datum: 29.02.16 21:05

Ahojik. Já mám oktávku 1.9 TDI 66Kw a nemohu si ji vynachválit má najeto už přes 340tis (beztak je i stočený tachoš) a auto je spolehlivé a provádím jen základní udržbu(olej, filtry, rozvody...) naprosto beproblémové auto, motory jsou držáky pokud se o ně člověk stará. |Ve městě mi to papne maximálně 5 litrů a to i když jen popotahuju v zácpě. A narozdíl od 81Kw nemají tak poruchové turbo. Jezdím s autem každý den 60km a opravdu super. Jiné bych už asi ani nechtěla. Na to že to je ropák je to živé a spolehlivé autíčko.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 01.03.16 17:02
Nevím čemu říkáš "poruchové turbo". Za začouzené nepohyblivé rozváděcí lopatky turba si můžou majitelé těchto vozů sami. A i 66kW verze měla od roku 2001 podobné turbo, to jen tak mimochodem ;)
Ohodnoceno: 1x
 
Od: dvoryz
Datum: 15.03.16 23:13

Na takové krátké vyhlidkové jízdy či projížďky vlastím starou octavku. Bohatě stačí.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.