Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia htp, servis při nájezdu 60tis

Od: rengeacz odpovědí: 10 změna:

Dobrý den.

Otec vlastní škodu fábii combi II. HTP 1.2 1198ccm/51 kw/70HP najeto cca 80000 km, servis doposud v autor.servisu vše prováděli asi podle výrobce.Auto má hodnotu cca 60000 a proto chceme přejít do normálního servisu co je třeba v takovém nájezdu dát zkontrolovat a případně vyměnit.Jezdí většinou kratší cesty po horách,těžší noha na spojce.Díky.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ferda99*
hodnocení

0x

V servisní knížce by to mělo být uvedeno.

 

ladza*
hodnocení

0x

Určitě gufer a pistni krouzky vymenit, tady u tech motoru se to prave pri 80 000 zadira. A vyměn oboje, jinak to bude zbytečný.

asd1

haha, hádej kolik stojí překroužkovat :D

Ekonomicky naprostý nesmysl... A technicky taky, pokud nežere olej a má kompresi tak není důvod do toho hrabat... Naopak si může vyrobit problém.

ladza*

Matka tenhle motor taky měla, a v 80 tis museli udělat komplet repasi motoru, protože je to motor nahovno. Sice žere míň, ale jakmile na to trošku šlápneš, začne si to pěkně brat.

asd1

To souhlas. Akorát "žere míň" nesouhlasim, to leda když jede prázdný opatrnou jízdou po městě nebo okresce. Naložený na dálnici si vezme klidně 10. Na předjetí kamionu jedoucího 80 kmh je třeba vidět 1,5 km dopředu a musí se vytáčet až k omezovači. Úžasný motor :)

Ovšem dělat repasi motoru "preventivně" když není důvod a motor funguje, to je naprostý nesmysl.

Jako možná výměna gufera poloos a na klice? no dejme tomu-ale taky pokud nekape olej a nedělá se spojka či rozvody-pak je to taky zbytečná práce!

A jinak-ona výměna kroužků a gufer zabrání zadření motoru?Já žiju v domění že se zadře když NEMAŽE=málo oleje nebo se pose...čerpadlo ,ucpe kanálek atd!


doplněno 23.02.16 20:26:

Asd-jo to mne taky napadlo ale ani tak -pokud nebaští oil -nemá smysl dopředu!

asd1

Nejspíš myslí gufera na ventilech ;)

 

jenda2*
hodnocení

0x

Opravy se dělají tehdy, jestliže je nalezena závada. Gufero na klice když stříká olej, gufera na ventilech se podle spotřeby oleje vlastně ani nepoznají. Je to minimální spotřeba, jestli vůbec při 80000 km. Pístní kroužky je ještě větší nesmysl. Opět jen při zjištěné spotřebě oleje nebo kouřivosti z výfuku. Navrhovaná preventivní výměna kroužků a jiné nesmysly vám provětrají peněženku ale CENU za auto vám nikdy nezvednou a to ani omylem. Benzínový motor by měl u Škodovek do 200000 km být bez problémů při správném oleji. I stará 120 vydržela do GO motoru 100000 km.

ladza*

Máte pravdu, preventivně je to blbost, a taky nevím, jak se k tomu choval první majitel. Každopádně už v tom nikdy jako řidič sedět nechci, v tom se nás shodne víc :D. Komu jde o spotřebu jako mě, tak určitě punto II 1.2 8V je paráda, i co se cen dílů týče.

asd1

Tak ona Fiaťácká 1,2 8V FIRE je asi o 10 parníků lepší motor než tříválec HTP. S 1,2 htp jsem najel asi 2000 km a ehm ehm... pro důchodce do města ok, ale jinak tohle ve Fabii nemá co dělat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]