Zatlačení zadního pístku na Alfa Romeo 156

Od: Datum: 17.02.16 13:49 odpovědí: 8 změna: 17.02.16 18:41

Ahoj lidi, přibržďuje mi na AR 156 JTD zadní pravé kolo, ostatní jsou v pohodě. Jak mám zatlačit zadní pístek u třmenu? Prý se to má nějak šroubovat a ne tlačit...?

díky


doplněno 17.02.16 13:51:

Musím dělat něco s ruční brzdou, abych mohl zatlačit ta prasátka na zadních brzdách? Třeba povolit lanko ruční brzdy, nebo to na to nemá vliv?


doplněno 17.02.16 16:26:

Můj úspěšný postup:

Kdyby to někomu pomohlo, tak:

1)nalít opatrně brzdovou kapalinu do pístku a celou brzdu nechat tak, aby pístek byl vodorovně, tím se gravitací dostane brzdová kapalina co nejhlouběji a nechat tak odpočívat 2 hodiny, chce to opatrně plochým šroubovákem odhrnout manžetu, aby kapalina opravdu zalezla k pístku, pak pomalu rozhýbávat tak, že se dá truhlářská svěrka a pístkem se točí sikovkami, ale OPATRNĚ, AŤ NĚKDO NEROZTRHNE SIKOVKAMI MANŽETU, COŽ SE STANE SNADNO.

2)Pístek se zatlačuje tak, že se točí PO SMĚRU HODINOVÝCH RUČIČEK

3)Pokud se někomu takto zasekne pístek je načase přemýšlet nad jeho výměnou

Snad to někomu pomůže a bude to mít s méně námahou
Ta truhlářská svěrka tam má být nasazena stále, pokud se zašroubovává pístek, občas je třeba ji dotáhnout

Pokud jde ztuha, tak pístkem pohybovat sikovkami proti směru a pak po směru hodinových ručiček. Přičemž ještě jednou opakuju, že se zašroubovává PO SMĚRU HODIN.RUČIČEK


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jmlc®
Datum: 17.02.16 13:53
avatar

Třmeny bývají "zkorodované" - je to tzv. hliníkový mor. Zatlačení (zašroubování) nepomůže,protože při prvním zabrzdění to zase vyjede a bude blbnout, zasekávat se...

Pokud chcete jen vyměnit destičky, pak ideální bude nechat na servis i přes takto banální úkon. Jedná se o bezpečnostní prvek a pokud dáte blbě a vypadnou vám destičky při brzdění, reklamovat na webu poradte.cz asi nebudete moct...


doplněno 17.02.16 18:29:

Pokud se zasekává, je to o tom hliníkovém moru - tj. buď jednou ročně koupit repasovací sadu (za 3-500,- váleček a pár těsnění, pročistit... půlhodinka práce). Nebo koupit nové brzdiče (u mne stojí nový kus 5000,- a repasované jsou se stejným problémem - výdrž max. rok).

Ohodnoceno: 2x
 
Od: alfic156jtd
Datum: 17.02.16 18:41
Od: asd1
Datum: 17.02.16 14:00

Obecně (kotouč. brzda s ručkou): ručka povolená. Pístek má šroubovici (kvůli ručce), proto nejde zatlačit přímo, ale musí se zároveň šroubovat. Rozhýbání funguje jen krátkodobě, lepší je repas třmenu. Píst může být OK, a může zůstávat viset mechanismus ručky ve třmenu. Případně i lanovody, vratná pružina atd.

jmlc neví která bije...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: alfic156jtd
Datum: 17.02.16 14:07

Díky, je na to potřeba velká síla, na to otáčení "prasátkem" nebo by to mělo jít lehce?

Datum: 17.02.16 15:33
avatar

na to zatlačování je takovej přípravek viz foto

mělo by to jít zatlačit poměrně lehce pokud je brzdič v dobré kondici ale už se mi párkrát stalo že sem se u toho docela zapotil :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: alfic156jtd
Datum: 17.02.16 16:24

díky, ale přeci ještě musíš točit tím pístkem ne? Já už ho zatlačil.

Kdyby to někomu pomohlo, tak:

1)nalít opatrně brzdovou kapalinu do pístku a celou brzdu nechat tak, aby pístek byl vodorovně, tím se gravitací dostane brzdová kapalina co nejhlouběji a nechat tak odpočívat 2 hodiny, chce to opatrně plochým šroubovákem odhrnout manžetu, aby kapalina opravdu zalezla k pístku, pak pomalu rozhýbávat tak, že se dá truhlářská svěrka a pístkem se točí sikovkami, ale OPATRNĚ, AŤ NĚKDO NEROZTRHNE SIKOVKAMI MANŽETU, COŽ SE STANE SNADNO.

2)Pístek se zatlačuje tak, že se točí PO SMĚRU HODINOVÝCH RUČIČEK

3)Pokud se někomu takto zasekne pístek je načase přemýšlet nad jeho výměnou

Snad to někomu pomůže a bude to mít s méně námahou

Od: asd1
Datum: 17.02.16 16:36

Na točení je tam ta matka - dole je protikus co zapadne do vybrání v pístku.

Brzdovka je silně korozivní a pokud vim tak na vnější část pístku pod manžetu nepatří.

3) Často se zasekává mechanismus ručky v brzdiči, to výměna pístku neřeší

Ohodnoceno: 2x
 
Od: alfic156jtd
Datum: 17.02.16 17:33

díky za info


doplněno 17.02.16 17:34:

Často se zasekává mechanismus ručky v brzdiči, to výměna pístku neřeší
Je složité ten zaseklý mechanismus ručky v brzdiči vyčistit? Nebo to zvládnou jen v servisu?


doplněno 17.02.16 17:39:

Bohužel po krátké jízdě se zase zasekává a brzdový kotouč na zadním kole je horký...

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.