Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, potřebuji poradit. Vybírám zimní pneu kvůli tomu, že jsem si koupil nové auto a u něj byly jen letní. Vzhledem k tomu, že se v nich moc nevyznám, mohl by mi prosím někdo poradit, jaký je rozdíl ve spotřebě když bych bych koupil pneu s "C" vs. "F"? Jak velký rozdíl v tom je co se spotřeby týká?
Rozdíl C a F je ca 0,3 L, oproti A to je půl litru. Když si vezmeš životnost pneu 30000 km a spočítáš si to, tak ta drahá guma zas tak drahá není. Nehledě na to že ještě navíc může mít dvojnásobnou životnost (např. Michelin). To že na kvalitní na mokru zastavíš 5m před autem a na levné brusli o 5 m nedobrzdíš ani nemluvim
Zhruba ty štítky sedí, i ta spotřeba. Jasně že největší vliv na spotřebu má styl jízdy.
Ohledně valivého odporu výborná a špatná pneu je při běžné jízdě rozdíl klidně litr na 100 km (běžné lidové auto, motor ca 1,6 benzín). Mám vyzkoušeno dlouhodobá spotřeba Nexen 7,1 L/100km, Dunlop Bluresponse 6,3. Styl jízdy stejný, dlouhodobá = ca 10000km. Až jsem se divil jaký to je rozdíl. Stejně tak jaký je rozdíl v přilnavosti a pohodlí...
Ty michelinky jsou opravdu dobrý,docela dost vydržely a jízdní vlastnosti opravdu dobré.Ale troufnu si říct že v segmentu těch obyčejnějších ty tabulky neplatí a je to cca na stejno,jak ve spotřebě,tak ve výdrži a jízdních vlastnostech,ty rozdíly jsou zcela minimální,na pracovním autě mám dokonce jen protektory a rozdíl mezi nim a levnější novou gumou nevidím,spotřeba i podle palubního PC pořád stejná.
Důležitý je mít vůbec nějaký zimní pneu se vzorkem aspoň ty 4mm-znám hodně střelců co tohle vůbec neřeší a jezdí v zimě na sjetých letňákách.
Taky si dovolím tvrdit že pořád je nejdůležitější element mezi volantem a sedačkou,pokud je vadný,vůbec nic nepomůže,můžeš mít sebelepší pneu a auto napěchovaný elektronickými asistenty a bezpečnostními prvky,ale pokud pojedeš jak debil tak stejně budeš mít spotřebu vysokou a budeš obecný ohrožení číslo jedna
Gum jsem vyzkoušel několik, ale že by na některých byla vyšší spotřeba jsem si nikdy nevšiml. Neříkám, že nějaký rozdíl tam je, ale v praxi sotva měřitelný. Auta prostě dlouhodobě žraly tak nějak stejně a na stejných trasách jsem rozdíl nepozoroval. A po zkušenostech jsem zůstal věrný mišelinkám, ted mám na nich 70tis a ještě minimálne desítku dají. Ty předtím na tom byly podobně. Takže když si spočítáš, že na tento nájezd spotřbuješ dvě možná i tři sady jiných, úspora je někde jinde. Navíc ty michelinky mají oproti konkurenci daleko nižší valivý odpor, takže ušetříš podruhé. a po třetí ušetříš na přezouvání
Je to jedna z vlastností a až tak blbost to není. Nejlepší zimní jsou C a oproti F to je rozdíl 0,3L na 100 km, tj.za 30tkm to je rozdíl přes 2000,- = jedna guma zdarma. Další (hlavní) jsou vlastnostina ledu, sněhu, mokru a suchu. Pohodlí, hluk, opotřebení. Levná pneu nemusí vyjít nejlevněji, v zimě to je často rozdíl nabourám/ nenabourám a lítají desítky tisíc, o zdraví ani nemluvim...
Conti TS 850 - na námrazách nejlepší na čem jsem jel. Pohodlná, dobrá na každém povrchu. Dobře se tváří GY UG9 (znám UG 7+ a UG8 - výborné, lepší mi přišly 7+ Výborných je ještě několik dalších.
Rozdíl ve spotřebě nejhorší X nejlepší je určitě litr na 100km, průměrná X nejlepší cca 0,2 - 0,5 L (lidový benzín auto) což není až tak málo. V podstatě sada gum za 3000 ve výsledku vyjde dráž než sada za 6000.
Ten rozdíl ve spotřebě možná platí u nové pneu. Postupně jak guma tvrdne a dezén se ztrácí, tak se rozdíl stírá.
Každý rok, když kupuji nové pneumatiky, tak jsem překvapen, jak ihned naroste spotřeba.
Co také velice ovlivní spotřebu, je právný tlak. Pro ECO klidně na hraně pneumatiky. Já foukám v létě na 3bary. Když vezu těžký náklad, tak klidně 3,5. Normálně by tam mělo být 2,2-2,5.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.