Dovoz motorky z Polska

Od: Datum: 13.02.16 19:59 odpovědí: 21 změna: 17.09.16 15:42

Dobrý den mněl bych dotaz chtěl bych si dovézt použitou motorku od majitele z polska chtěl bych vědět jak na to na netových stránkách odboru dopravy se nic kloudného nedovím tak se chci zeptat tady kdo s tím má zkušenosti nevím co všechno obstarat jaký smlouvy jestli polský nebo český co obstarat tam v polsku co tady v česku nemám s tím zkušenosti pro moto bych zajel vlekem abych nemusel řesit poviné ručení a tak děkuji moc o rady


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jark
Datum: 13.02.16 20:31

Zdravím řekl bych že je to jako s autem nějakou kupní smlouvu a starý techničák odhlášený . Ale já osobně bych kontaktoval nějakého dovozce např. motocentrum tass to jsou profíci. Tak at dobře pořídíš.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nicco
Datum: 13.02.16 21:08

Díky moc :) no ale raději bych to bez té firmy vyjde to na docela slušnou pálku obzvlášt když ta motorka je 50 ccm v čr 50ccm motorky nejsou a když tak dvoutakty a drahý v polsku jsou 4 takty za směšný ceny třeba i za 5000 v dost slušném stavu bydlím u hranic s polskem tak mne nedělá problém pro moto zajet ale nevím co a jak jestli to u nich nějak odhlasit jde nebo přes plnou moc atp...

Datum: 13.02.16 22:02
avatar

Předně nevím ale skoro jistě bych si troufl tvrdit,že legislativně je jedno zda-li dovezete z polska,německa nebo z rakouska a zda auto nebo moto!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 14.02.16 00:01

Prave ze to jedno neni. Dost zalezi na tom, co je to za auto ci moto.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nicco
Datum: 14.02.16 07:53
Je to motorka 50ccm podléhá klasické evidenci
Od: m
Datum: 15.03.16 03:57

tak ja osobne mam s Moto Tass spatne zkusenosti. Stocene tachometry, poztracene servisky atd. Bylo docela vtipne, kdyz jsem od nich motorku kupoval, kde se zarucili za original najezd ale serviska chybela. Po dojeti domu jsem sundal sedlo a u naradi na mne koukala ona ztracena serviska..svete div se, pred pul rokem mela o polovinu km vic ( nemela 23000 ale 37000). Nikdy vice..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: manio
Datum: 12.04.16 20:06

Ohledně Dekry, ještě jsem to neabsolvoval, ale chystám se. Při dovozu ameriky, buď dohledají v seznamech tuto motorku a zapíšou do vyjímek to co není homologováno - cena cca 4500 kč nebo nenajdou a musí dohledávat nějak složitě a pak je cena kolem 22000 kč. Některé věci ale nezapíšou, jakou chybějící obrysové světlo, neosové uložení SPZ, svítící blinkry, tyto je třeba předělat. Ty doklady z PL tak jak psali výše, musí být dva. Raději bych si nechal podepsat i českou kupní smlouvu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: manio
Datum: 12.04.16 20:08

Nevíte někdo jak vypadá VTP motky z USA, nebo doklad k motce když ji prodávají, nevím jestli tam mají nějakou obdobu VTP...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 14.02.16 10:27

Místo webu bych volal na úřad, jejich postupy se mohou lišit. I vy si je platíte, tak ať slouží, informují. Jsme v €U, no problém. Co se předklá k registraci je ze zákona.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 14.02.16 13:26

1.) zákonné postupy se neliší nikde v ČR, liší se postupy řešení životních situací, které zákon neupravuje, a není jich málo...děkujte svým poslancům a rozkládajícímu se MDCR ža to že takto zabezpečují "předvídatelnost práva"

2.) podle zákona jde o zápis vozidla do RSV, předkládají se polské registrační doklady, které jsou dnes dva, jeden vypadá jako pas , je to malá knížka. druhý je malá kartička přeložena 3x v průhledeném obalu

K polským dokladům se přikládá protokol z technické prohlídky , zelená karta ( povinné ručení), Protože polský registrační doklad neobsahuje všechny ´technické údaje které jsou povinné pro vyplnění toho českého, je nutné chybějícíé údaj doplnit...To se dá domluvit na STK a zaplatit si tam žlutý technický protokol s přílohou která by měla data obsahovat

3.) doporučuji číst webové stránky vlastního města , neplést si je s webovými stránkami soukromých překupníků typu "dopravníinspektoráty" nebo "registryvozidel"..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ko
Datum: 17.09.16 15:42
Trochu omyl - motorkam v polsku se nevydava ta cervena knizka. Ta je u aut. Moto maji jen 1 tp - ten 3 x prelozeny, v kterem je napsano, ze Karta pojazdu nie wydana.
Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: liba
Datum: 16.02.16 19:43

ahoj,přihlasit lze uplne vše co má polské doklady problém to není v prosinci 2015 jsem přihlašoval yamahu z polska.Je unor a soudruzi z polska mi poslali dopis na zaplacení 52 zlot.kvuli pojištění těd to budu řešit tak pozor na toto

Ohodnoceno: 2x
 
Od: nicco
Datum: 16.02.16 20:23
jo jo vím ale nevím jaký je postup v jakém jazice kupní smlouvu co všechno oběhat co mám oběhat já co ten polák a tak nikdy jsem to nedělal a na netu není kloudná rada kdyžby si byl tak hidný a poradil mi byl bych moc rád díky
Od: liba
Datum: 16.02.16 20:45

v podstatě zadnou smlouvu ty nepotřebuješ (stačí v polštině) stejně ti ji nepodepíše v čestině a musí motku odhlásit! jináč ti ji u nás nepřihlasí (povídali u nás DI) Dá ti 2 doklady k motorce a nediv se že není psaná na nej maj to trochu jináč než mi.Motku dovezeš a udělaš dovozovou stk (1500kč) a přihlásiš (500kč).Tot vše.U té stk muže po tobě chtít nějaké data ale záleží na tom technikovi uvidíš

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 16.02.16 21:00

DI neeviduje motorky, český zákon nevyžaduje žádné odhlášení motorky v Polsku

zápis motorky do RSV /do 50 ccm/ stojí 300,- Kč, nad 51 ccm 500,- Kč

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nicco
Datum: 16.02.16 21:05
ahij jak je to tedy s tím odhlášením přihlášením?
Od: mzxy
Datum: 16.02.16 22:21

přihlášení v ČR jsem výstižně popsal a odhlášení v Polsku je věcí polského majitele a vůbec tě to nemusí zajímat

Ohodnoceno: 0x
 
Od: m
Datum: 15.03.16 04:11

Jsi si tím naprosto jistý? Zrovna ted budu resit jeden pripad dovozu z Polska. Jedna se o Yamahu 1900 ( ktera je urcena jen pro usa a nema evropskou homologaci). Polsky majitel si ji koupil v usa, dovezl, prosel clem a prihlasil u nich bez problemu na polske doklady. Novy majitel ( Cech), chtel usetrit a proto nakupoval raidera na Polskych dokladech, misto toho aby si zaplatil dovoz z usa. Dojel s tim na technickou, kde jeden hodne nesympaticky pan ho poslal s rozbehem nekam. Ma sice polske doklady, ale nema evropskou homologaci ( cili vyrazene e na svetlech, blinkrech, emise atd..) a jednoduse stk technickou neprovedlo a odkazali noveho majitele na Dekru a na vyzkumny ustav. ( takove testy stoji od nejakych 20 000 po nejakych 70 000, spoustu casu a energie + prevozy ). Jelikoz je to cerstve, bude jeste zkouset jine stk...ale uz ted je na 95% jiste, ze bude muset postupovat jako u dovozu z usa a resit to obaleckou. Trosku paradoxne je teda prihlaseni z Polska v tomto pripade velky problem. Pokud by mel americke doklady a potvrzeni o clu a dph, problem se da vyresit...tyto doklady ovsem odebraly Polske urady a vastavili polsky TP...a vznika situace mrtvy bod, kterou nikdo nechce resit.. CILI VELKY POZOR NA DOVOZ Z PL PUVODEM Z USA

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 15.03.16 11:51

ale to je něco úplně jiného, evidentně jde o porušení povinností polské STK, která toto nezujistila...podobné věci se dějíc i u nás, pokud vozidlo neodpovídá EU legislativě, je nutné požádat MDCR u udělení výjimek, je to bezplatné a trvá to týden, pokud je nutné předložit protoko,y z Dekry, bude top stát několik tisíc navíc,

Já popisoval zákonný psotup z POlska obecně, a ne jednotlivý případ, kdy STK poruší povbinnosti, stát na základě protokolů z STKL moto přihlásí a jiná STK pak zjistí problém...

S odhlašováním v Polsku to nemá nic společného

V ČR jezdí také hodně aut původem u USA, která jsou postupně vyhazována z STK a řeší s Dekrou tzv. výměnu EU dílů za DOT-díly, auto je přitom pořád stejné a jde jen administrativní způsob jak napravit něčí chyby (chyby při dovozu a první registraci v ČR)...

Také vím o auto které pročšlo dovotzovou technikou a přitom, nemělo VBIN - ko, protže staršíé ameriky ražbu nemají...

Po 10 letech stačilo zajet na jinou STK a majitel byl nekompromisně vyhozen

Tak si nedělám iluze že v Polsku to funguje ve prospěch státu...je to kšeft jako každý jiný

Letos si budu kupovat dalšího choppera a první co vudu řešěiot jsou technické údaje a samozřejmě schválení...navoc US verze mají zpravidla dražší servis a někdy problém se softwarwe, i když často větší výkon...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: m
Datum: 15.03.16 13:29

Souhlasim s tím, že jde o něco jiného. Jen upozornuji ostatni, ze ne vsechny motorky (auta), ktere jseou zaregistrovane v Polsku a na Polskych dokladech ( ostatne to plati i pro zbytek EU) pujdou bez problemu prihlasit. Jen namatkou jsem nasel nekolik yamah R1, gsxr1000, o chopperkach ani nemluvim ( tam je procento jeste vetsi), ktere jsou puvodem z usa. Clovek by se tak mohl domyslet, ze dovoz Nemecko, Francie, nebo usa vyjde na stejno, pokud jiz je zaregistrovan v Polsku. Velky omyl. Polska dovozova STK se od ceske dovozove STK podstatne lisi a to nejen cenou, ale i jednanim se zakaznikem. Zatimco clovek v Polsku dojde na jakekoliv stk, kde vozidlo zkontroluji a v pripade nejakych detailu ( napriklad ta sklicka blinkru bez vyrazeneho znaku evropske homologace) je schopny technik jednoduse udelit vyjimku a vystavit potvrzeni, ze vozidlo muze byt provozovano...u nas bohuzel nic takoveho nehrozi. Pokud u nas technik uslysi " puvod usa"..odpoved je ..sbohem pane a proc jste to vozil? Pozadat MDCR o udeleni vyjimek je pro bezneho cloveka beh na dlouhou trat a vlastne jsem jeste ani neslysel , aby se to nekomu bez protokolu z Dekry podarilo. A jen takova tresnicka na zaver: znam osobne cloveka, ktereho dekra preposilala od certa k dablu a nepamatuji si kde presne byl, ale prosel Dekrou v praze...kde byl odkazan mimo jine na mereni emisi, mereni hlasitosti vyfuku...pak nasledovala vymena vsech DOT dilu za EU, pak byl poslan na vyzkumak na mereni testu spotreby a aby toho nebylo malo , tak pres pul republiky nekam do tramtarie na mereni max rychlosti. Cili postup byl stejny,jako pri schvalovani nejake vlastni stavby misto toho aby nejaky moudry pan stahl prirucku od vyrobce a udaje si prepsal. V tomto pripade neslo o par tisic, ale cena se skutecne blizila 70 000kc. Uz je to ale cca 10 let a mozna se doba zmenila. Takze pozor ...hlidat a overovat homologace dle VIN!

A pozor..i pokud se motorka vyrabi pro EU i pro USA a je naprosto totozna, i tak to muze byt problem. Napriklad Ducati Streetfighter 1200...naprosto stejna..dokonce i svetla a blinkry maji vyrazeny jak dot tak e homologaci...bohuzel rozdil je v jine cislici cislici na motoru pro EU a jinou pro usa ( ted netusim ktere z tech cisel v poradi to je). Ackoliv jde o identicky motor..po zadani vyrobniho cisla ho jednoduse evropske tabulky a pocitace nerozeznaji...a pokud pocitac nerozezna, cesky urednik s tim nehne. Pomoc od zastoupeni Ducati v Praze necekejte. Oficialne se verze se seriovym cislem pro usa do evropy nedovazi a sedy dovoz je pro ne konkurence a to nehodlaji podporovat. :(.

Jinak se ale neni ceho bat a postup prihlaseni je hned na zacatku, jednoducha vec. Jenom si je taky potreba uvedomit, ze ona vyhodna sleva se nam pri prodeji bumerangem vrati. Pro ceskeho cloveka zni 100x lip " dovoz z Nemecka"...kde se pan staral...nez " dovoz z Polska" ..kde s tim Polak delal kdo vi co...ackoliv by slo o stejnou a novou vec od oficialnich dealeru..

Howgh..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 15.03.16 13:50

k žádosti o povolení výjimky stačí doklady ze země původu a protokoly ze STK nebo DEKRY

poslat to ůlze i datovo uschránkou a nemusí se tam osobně

kontakt: Ing. přibyl Josef, Odbor provozu silničních vozidel, tel: 225 131 505, fax: 225 161 514

email: josef.priby@mdcr.cz

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.