Teplota sepnutí ventilátoru chladiče

Od: Datum: 10.02.16 20:44 odpovědí: 3 změna: 11.02.16 18:42

Zdravím ve spolek, mam peugeot 406 2.2HDI ... mam z nějakého důvodu rozbitou regulaci ventilátoru na chladiči, tak valí furt na plný kule a nějak se vyklepal a zníčil. Nebudu asi kupovat větrák stejný - téměř nesehnatelný (multiplex síť) spínaný jednotkou motoru a ta ho nějak nedovede prostě ovládat.

Napadlo mě koupit jiný větrák z obyč 406 a dát teplotní čidlo. Prostě uplně nejjednodušší princip fungování - teplotní čidlo někde na motoru na hadici. Klima se vyřeší relátkem na drátu napětí do volnoběžky kompresoru a z relátka do ventilátoru, možná nějaký ten odpůrek aby to netočilo na plný obrátky.

Teď k mé otázce: nevím, jakou teplotu spínání čidla mám použít. Vybírám mezi 97 - 92 nebo 95 - 90.

Co myslíte? Optimálně by měla být voda na 90°C

Díky :)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 11.02.16 17:24
avatar

Neznám řešení ale nebude ta jednostka pindtat, že nemá připojený ventilátor? Divný je už to, že uznala za potřebné poslat povel k jeho zapnutí na plný koule. Kdyby ŘJ dostala správnou informaci o teplotě, tak nebude zapínat ventilátor, nebo ne? A pokud už musí chladit, bude jedno jaký fukar bude namontovaný? Hledal bych příčinu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.02.16 18:06

může to klidně způsobit vadné čidlo teploty chladící kapaliny.. ale nevim jak to přesně u frantíku funguje..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.02.16 18:42

Jednotka pindat nebude - vyzkoušeno. Čidlo je jen jedno - pro jednotku. Jednotka pak usuzuje, jestli zapne větrák nebo ne a posílá signál do budíků a ten ukazuje teplotu tak jak jednotka píská.

Předtim když jsem koupil tak to nevalilo. Vůbec to nefoukalo ani na klimu nereagovalo, ani na aut. klimu. Auto se pořád přehřívalo. Následně jsem tam nějak šaškoval a došlo ke zkratu a zhořela pojistka na čerpadlo :D .. Po výměně pojistky ten větrák začal jít ale jde pořád. Nonstop. Občas ho ta jednotka utlumí ale to málokdy - třeba občas nastartuji a je ticho ale třeba na pár minut. Nicméně vydržel tak půl roku a vyklepal se a jak se zahříval tak se vyhřála vrtule a zkroutilo se to a teď mi to tam plácá jak helikoptéra.

Asi bych zkusil vyměnit jednotku komplet motoru. Větrák jsem asi už našel na netu použitý. Závada klimatizace není - ta jej nespouští.

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.