Nejste přihlášen/a.
zdravim prosim o radu co mam delat kdyz jsem koupil auto z bazaru a mam na nem tazne zarizeni ale neni zapsane v technicaku poradte co mam delat
Požádat bývalého majitele o sepsání kupní smlouvy na závěsné zařízení (jako díl) - ve smlouvě musí být uvedený údaje ze štítku závěsného zařízení. Lepší by samozřejmě bylo, když by bývalý majitel záv. zařízení měl i původní dokumentaci k tažnému, ale když není, nedá se nic dělat.
Montáž závěsu nechat zkontrolovat na TK (když jste koupil auto a koupil si solo závěsné zařízení, tak jste si ho logicky hned namontoval ne? ) a pak si ho na základě toho protokolu z TK nechat zapsat do TP.
Rada sice zajímavá, ale nikde ani zmínka o "typovém listu". Pokud to umíte zlegalizovat bez tohoto dokumentu, pak máte neobyčejné schopnosti.
Uznávám - uniklo mi, že naši dobroserové stihli vymyslet další buzerační novinku (pro mne novinku za dobu, co jsem to nepotřeboval), že k tažnému musí být ještě XY dokladů pro zápis do TP - kdysi stačil doklad o koupi (dokonce v případě svépomocné výroby TZ jen razítko státně zkoušeného svářeče, výkres a doklad o koupi "koule") a buď doklad o montáží v servisu nebo se musela nechat montáž zkontrolovat. To platilo pro montáž nového TZ - pokud jsem koupil od někoho staré TZ, pak kupní smlouva s čísly ze štítku a kontrola montáže.
Jinak "typový list" bych vyřešil asi tak, že bych si ze štítku zjistil údaje o výrobci, toho požádal o vystavení duplikátu TL a pak už obvyklý postup - kontrola montovaného TZ na TK a zápis.
Jinak na místě tazatele bych se (pokud nechce být jo extra pečlivý a pintlich) vůbec neznepokojoval s tím, že tažné není v TP - pokud si toho někdo náhodou všimne (což bych se docela divil - za X let a Y aut, co mi prošlo rukama, si TZ na žádném z aut nikdo nevšiml, natož aby ho nějak kontroloval či měřil), tak ho max po vyhození z TK demontuje a pak si může vybrat, co s tím dál - jestli nechá auto bez TZ nebo ho nějak legalizuje.
Přiznám, že celkově dotazem jsem slušně nahlodán - na všech autem mám TZ, na všech je závěs výroby NDR (od výroby v ČSSR se značně liší) a nikdo to nikdy a nikde neřešil (ani při přestavbách či koupi aut), natož abych věděl, jestli ta TZ jsou vůbec u všech aut zapsaná v TP - se budu muset podívat
stačí si přečíst 200 listovou tzv. "rámcovou směrnicu "EU o schvalování technické způsobilosti vozidel, k tomu vzory COC listu k vozidlu kategoeie M1...a směrnici 1999/37 ES o registračních dokladech...
S výjimkou Slovenska, ČR a nizozemské čipové karty nahrazuijící TP se nikde jinde v EU tažné zařízení NEZAPISUJE, protože to EU legislativa nevyžaduje a doklady k autům na to nemají ani příslušné kolonky
Asi desetrkrá jsem si přečetl na stránbkách www.mdcr.ct, silniční doprava - stanoivisko MDCR jak tapusovat tažýní uařéízení...
Je to bestseller na pokračování bez jakékolkiv konkrétní opory v zákoně a vyhlášce, evidentně v zemi zapisovačů ani gestor zákona nemá v tomto jasno...
Závěrem - dokud nebude jasně a srozumitelně stanoveno zákonem a vyhlkáškou, co a za jakých podmínek se má zapisovat, bude poprušována zásada předvidatelnosti práva a právní jistoty občanů, zakotvena v článku 2 odst.3 Üstavy a čl. 2 odst.2 listiny základních svobod
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.