Nese váhu auta rameno nebo pružina?

Od: Datum: 10.02.16 17:19 odpovědí: 11 změna: 11.02.16 20:30

Mám otázku, co nese váhu vozu, je to rameno nebo uložení tlumiče v karoserii?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 10.02.16 17:24

Pružina.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pavel35
Datum: 10.02.16 17:43

Díky a víš to určitě? Takže pružina nese váhu vozu a rameno brání v pohybu kola dopředu-dozadu a do strany?

Od: asd1
Datum: 10.02.16 18:19

Přesně tak.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.16 17:59
avatar

Ono je docela podstatné, o jaký systém zavěšení kol jde. Existuje jich mnoho a jsou rozdílné.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pavel35
Datum: 10.02.16 18:09

Myslím obyčejná osobní auta-zavěšení McPherson-Octavie, Hyundai i30 a jiné...

Od: asd1
Datum: 10.02.16 18:30

U kterýho systému zavěšení nenese váhu péro? Mně napadá leda kostitřas a podobné bez odpružení ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.16 18:24

Ať už se jedná o jakýkoliv systém, tak většinu tíhy vozidla nese element odpružení, ať už je to pružina, listové pero, torzní tyč, měch, ... A je jedno, jestli je uložený svisle, vodorovně, podélně, napříč, ... Pokud by zatížení nenesla právě tahle součást, tak bysme byli hodně moc vytřepaní.

Předpokládám, že máš na mysli McPherson. I tam nese hlavní zatížení pružina a je to i krásně vidět.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.16 18:34
avatar
Rameno vymezuje polohu, pruzina nese vahu.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: jenda2
Datum: 10.02.16 20:50

To je snad samozřejmé, že se o svou část zatížení dělí jak rameno, tak pružina. Část zátěže působí proti hornímu uložení, část zátěže působí na rameno, které tuto zátěž přenáší na kolo rozkladem sil na páce. Když se auto zvedne, síla působí jinak.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 10.02.16 21:18

Mimochodem, kam myslíte, že působí síla v čepu ramene?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.02.16 20:30

Ahoj.

Možná by to šlo vzít od podlahy. Tady od asfaltu. Na něj působí pneumatika. Její styčná plocha. Na tu gumu dole vzduch a boky pneu. Na pneu ráfek. Ráfek je uchycen na nějakém ložiskovaném čepu přez držák brzdy nebo buben. Tohle je pak uchycené v ramenech. Bývá tam dolní a horní. Případně víceprvkové uložení. Mnohdy tam potom je to péro. Nebo vinutá pružina. Ta zase je opřená do dolního ramene. Nakonec je další v pořadí uchycení do kastle či rámu. Dost dílů se podílí na nesení hmotnosti vozidla. Procenta bych do toho asi netahal.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.