Felicia - regulátor?

Od: Datum: 09.02.16 21:12 odpovědí: 9 změna: 10.02.16 22:02

Dobrý večer rádci,

dnes večer jsem sedl do své Felicie 1.3 MPI a zhrozil jsem se, co vyváděla viz. odkaz na video na YouTube


Když jsem pustil topení naplno, zapl vyhřívání zadního skla a rádio, tak se to "sklidnilo". Nicméně, nevíte, co by to mohlo být? Napadl mě regulátor. Jaký máte názor vy?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 09.02.16 21:15
avatar

no vypadá to fakt na ten regulátor, bacha při vyšších otáčkách na žárovky a celkově jestli tam je nějaký "citlivější" spotřebič. Mně to kdysi udělala ještě Škodovka (s mechanickým regulátorem), při otáčkách bylo palubní napětí 16V, tak jsem na dojetí zapnul co se dalo, abych to trochu srazil a snažil se to nevytáčet. Po výměně regulátoru OK.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 09.02.16 21:20

Díky, zítra ho koupím a podám info. Sám jsem zvědavej.

Datum: 09.02.16 21:20
avatar

základem je měření,voltmetr napoj na baterii a měř napětí na volnoběh a při mírným zvyšování otáček jak pude napětí nad 15V je třeba alternátor vyndat a nechat odborně opravit on to nemusí bejt jen regulátor

jinak s otáčkama motoru opatrně pokud to přebíjí můžeš si v autě odpálit jak elektroniku tak může dojít i ke zničení baterie

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.02.16 21:24

Ono to je trochu složitější. Můj alternátor 70A nedobíjel. Koupil jsem tedy jiný alternátor, tento je 55A. Mám ho na autě asi 300 km. Měl by údajně být 6k km po repasi. Když jsem měřil kolik dobíjí, bylo tam 13.8V. Ted zrovna multimeter nemám k dispozici. K alternátoru jsem dostal regulátor, který měl přepájené uhlíky. Ten starý použít nemůžu, protože měl poškozen jeden uhlík.

Jestli ještě můžu doplnit, když jsem šáhl na ten alternátor (jízda byla 7km) tak byl hodně teplej, že se na něm nedala udržet skoro ruka.

Datum: 09.02.16 22:01
avatar

to bych typ na nákou proraženou diodu v diodovém můstku uvnitř alternátoru

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.16 10:42
Dnes jsem dal nový regulátor. Vše vypadá, že je ok. Ventilátor po přidání plynu má stejné otáčky a světla nesvíti větší intenzitou. Bohužel teď nemám k dispozici multimeter, tak to nemůžu změřit...Ale první dojem je, že to drží.
Od: vernon
Datum: 10.02.16 20:30
Samozřejmě že to bylo regulátorem napětí, ničím jiným to být nemohlo.
doplněno 10.02.16 21:58: Někdo spekuluje, někdo radí. Je to podle toho, zda tomu daný jedinec rozumí, nebo ne...
Pokud se dobíjecí napětí začne zvyšovat podle otáček, nemůže to být ničím jiným než pouze a jen neregulujícím regulátorem. Diody to být nemohou, uhlíky také ne.
Pokud by to naopak nedobíjelo, pak je těch možností opravdu více, potom je skutečně potřeba spekulovat.
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 10.02.16 21:36

Tak byly tu různé spekulace :)

Datum: 10.02.16 22:02

Díky, poučné. Zapamatuju si to.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.